شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • فشار از کجا؟ دولت یا مجلس؟/ ورزش لاهیجان در اختیار سیاست بازان قرار گرفته
    13 شهریور 1395 - 10:42
    شناسه : 13988
    0

    رحیم میرزایی فشار از کجا؟ دولت یا مجلس؟ بامردم به نقل از تدبیر شرق: مطلب خیلی کوتاه و مختصر بود ؛ امیر میراعلم کشتی گیر پرآوازه سابق شهرمان در رده نوجوانان ، کسی که به کابوس حمیدسوریان وعلی اشکانی در سالهای دور مشهور بود با تماس تلفنی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لاهیجان ، […]

    پ
    پ

    رحیم میرزایی

    فشار از کجا؟ دولت یا مجلس؟

    بامردم به نقل از تدبیر شرق: مطلب خیلی کوتاه و مختصر بود ؛ امیر میراعلم کشتی گیر پرآوازه سابق شهرمان در رده نوجوانان ، کسی که به کابوس حمیدسوریان وعلی اشکانی در سالهای دور مشهور بود با تماس تلفنی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لاهیجان ، کلاسهای آموزش کشتی به نوجوانان شهر را که بدون دریافت شهریه و دستمزد دائر کرده بود، به دلیل آنچه زیرفشار قرار داشتن آقای رئیس عنوان شد ، تعطیل کرد.
    خانواده میراعلم را کمتر کسیست که در لاهیجان نشناسد؛ پدری به تمام معنی پهلوان ، دارای ضرب احترام زورخانه و پسرانی همه خودساخته و زحمت کش. امیر در این بین از همه بیشتر در کشتی نزدیک به راه پدر و البته به مانند او صادق و ساده. وقتی به ریاست اداره ورزش و جوانان منصوب شد، در ابتدا، همه بخاطر حقی که از کشتی نگرفته بود ، سن وسال پائین و تجربه اندک اورا  نادیده گرفتند و امیدوار بودند به مرور کارآزموده تر و پخت تر شود. او که رابطه ای بسیار نزدیک با نماینده وقت لاهیجان داشت ، تمام تلاش خود را در جهت رسیدن به ایده آلهای نماینده درحوزه ورزش که همانا گسترش  امکانات در بخش سخت افزاری بود به کار بست بطوریکه در دوره ریاست او در اداره ورزش و جوانان حجم بسیار بالایی از وسائل ورزشی اعم از البسه و کفش ورزشی، انواع توپ و تور همینطور امکانات جانبی زمینهای ورزش روستایی در اختیار جوانان ورزشکار در کل منطقه قرار گرفت. این اقدامات و گزارشهای میدانی که او در هنگام پخش کمکها همینطور نحوه تقسیم آنها میداد به مزاج مخالفانش خوش نمی آمد و همواره امیر میراعلم یکی از مصادیق انتقاد از نماینده سابق معرفی میشد.همه این اقدامات و برخوردها منتج به این شد که او یکی از اولین مسئولینی باشد که در لیست تغییر وتحول مدیران از جانب نماینده جدید قرار بگیرد تا اینکه بالاخره در خرداد ماه بود که زمزمه های عزل او رنگ واقعیت گرفت و بنا به فشارهایی که از طرق مختلف به مدیرکل وارد میشد ، رئیس عزل شده از رضوانشهر بعنوان ریاست اداره لاهیجان معرفی شد. اینکه جناب عادل هادیپور چه رزومه ای در رضوانشهر داشته یا حتی این مسئله که نحوه عزل ایشان از اداره رضوانشهر چگونه بوده موضوع بحث نیست؛ بلکه نحوه مدیریت ایشان و چگونگی برخورد ایشان با مسائل پیرامونی محل سئوال است. با نگاهی اجمالی به اتفاقاتی که در طی این سه ماه از زمان نشستن جناب نماینده بر کرسی مجلس ، در فضای شهرستان های لاهیجان و سیاهکل افتاده میتوان به راحتی دریافت که تنها مدیر همسو با نماینده جناب هادیپور بوده اند. زمانی که بعنوان یکی از اعضای اصلی ستاد و دفتر نماینده ، در دیدار با فرماندار لاهیجان حضور یافت همه به یاد زمزمه ها و شایعاتی که در فضای مجازی تا قبل از آن پیچیده بود افتادند. حرفهایی مبنی بر تقسیم هیئتها و سالنهای ورزشی میان نزدیکان به دفتر نماینده و چراغ سبز اداره به یاران
    اما تعطیلی یک کلاس آموزش کشتی رایگان به نونهالان و عدم تحمل حضور غیرخودی ها حتی در سطح برگزاری کلاسهای ورزشی نشان از چیست؟ فشار از کجا؟ دفتر یا دولت؟ جناب هادیپور باید به این سئوال ساده جواب دهند که فشارها به ایشان در جهت پیشبرد منویات دفتر نماینده در عزل ونصب روسای هیئتهای ورزشی و دراختیار قرار دادن سالنهاست یا پیشبرد اهداف دولت تدبیر امید در جهت افزایش توان ورزشی کشور و کار زیر بنایی بر روی نونهالان و جوانان؟
    فشار به چه کسی؟ به یک مربی کشتی سابقه دار در عرصه نونهالان و نوجوانان جهت برگزار نکردن کلاسهای خود یا به هیئت کشتی جهت انجام ندادن اقداماتی برای تربیت نسلی نو در عرصه کشتی لاهیجان؟
    و سئوالی دیگر از شخص جناب مهندس احمدی فرماندار محترم شهرستان
    جناب مهندس لطفا به مانند بقیه ادارات و ارگانهای زیر مجموعه دولت ، نگاهی هم به اداره ورزش و جوانان شهرستان، رفت و آمدها و جلساتی که در آن برگزار میشود بیندازید.در این سه ماه ورزش لاهیجان بیش از آنکه در اختیار ورزشی ها باشد در اختیار سیاست بازان قرار گرفته ؛ کسانی که ظاهرا هنری غیر از فشار وارد کردن ندارند.
    امیر میراعلم مطمئنا کلاسهای خود را در مکانی دیگر و با ترکیبی جدید دائر میکند اما این سئوال همچنان باقی می ماند که چرا سرمایه های این شهرستان توسط افرادی خاص مورد هجمه قرار میگیرند و پرده های احترام به بزرگان توسط عده ای محدود که اتفاقا از نزدیکان نماینده محترم هستند دریده میشود؟
    به کجا چنین شتابان؟
    خداوند همه مارا مشمول عنایات خویش گرداند ؛ انشالا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.