×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

مدیر مسکن و ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان گفت:هم اکنون سه هزار و ۴۰۰ مددجوی تحت حمایت در روستاهای گیلان فاقد مسکن و یا مسکن مناسب هستند.

به گزارش «بامردم»، عباس فلاحتی در گفتگو با خبرنگار ایسنا منطقه گیلان، با بیان اینکه نحوه انتخاب خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد با بررسی توانمندسازی و اشتغال انجام می‌شود، گفت: علاوه بر ایجاد اشتغال برای خانواده‌ها، ساخت مسکن برای مددجویان با اولویت زنان سرپرست خانوار و ایتام انجام می‌شود.

وی با اشاره به واگذاری ۱۹ واحد مسکونی در سالروز میلاد امام رضا(ع)در شهرستان‌های صومعه‌سرا، فومن، شفت و بندر انزلی افزود: هم اکنون سه هزار و ۴۰۰ مددجوی تحت حمایت در روستاهای گیلان فاقد مسکن و یا مسکن مناسب هستند.

فلاحتی به واگذاری زمین برای ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد توسط خیران در مناطق روستایی اشاره کرد و افزود: تامین مسکن مددجویان در شهرها گران است و از طریق مسکن مهر این مشکل را برطرف می‌کنیم .

مدیر مسکن و ساختمان کمیته امداد گیلان با بیان اینکه یک‌هزار واحد مسکن به مددجویان زیرپوشش طی سال گذشته در استان واگذار شده است، تصریح کرد: در سفر رئیس کمیته امداد کشور به گیلان مقرر شد زمین دو هزار واحد مسکن مددجویان شهری از طریق استانداری در اختیار کمیته امداد استان گذاشته شود و امیدواریم بتوانیم در قالب این طرح دوهزار خانوار از مددجویان را به شهرهای کوچک و مناطق روستایی هدایت کنیم.

فلاحتی به احداث یک‌هزار واحد مسکن مددجویان به صورت مقاوم‌سازی در گیلان اشاره کرد و گفت:بهسازی و مقاوم‌‌سازی مسکن مددجویان به ویژه در مناطق محروم و روستایی یکی از برنامه‌های مهم این نهاد است و برای این کار ۱۵ میلیون تومان تسهیلات با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک ملی به مددجویان پرداخت شده است .

وی ارائه خدمات کمک به خرید مسکن، ساخت و سازهای مسکن شهری، روستایی، بهسازی، بازسازی مسکن مددجویان از جمله اقدامات کمیته امداد عنوان کرد و افزود: براساس مصوبه مجلس، مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی و هزینه‌های انشعاب آب و فاضلاب، برق و گاز برای یک‌بار و در حد یک واحد مسکونی معاف هستند .

 مدیر مسکن و ساختمان کمیته امداد گیلان در پایان با بیان اینکه ۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال اعتبار برای تکمیل ۱۶۴ واحد نیمه تمام شهری و روستایی در نظر گرفته شده است افزود: ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تعمیر، تکمیل و بازسازی هزار و ۲۰ واحد مسکونی طی سال جاری در استان پیش بینی شده است.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.