پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • احداث ۴ هتل ستاره‌دار در گیلان
    13 شهریور 1395 - 11:28
    شناسه : 13993
    0

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از احداث چهار هتل ۴ و ۵ ستاره طی سال جاری در این استان خبر داد. به گزارش «بامردم»، رضا علیزاده امروز در رشت با بیان اینکه بخش‌ خصوصی فعالانه در حوزه گردشگری گیلان حضور دارد، اظهار کرد: بخش‌ خصوصی احداث هتل‌های ستاره‌دار را در دست ساخت دارد. […]

    پ
    پ

    علیزاده میراث فرهنگی (2)

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از احداث چهار هتل ۴ و ۵ ستاره طی سال جاری در این استان خبر داد.

    به گزارش «بامردم»، رضا علیزاده امروز در رشت با بیان اینکه بخش‌ خصوصی فعالانه در حوزه گردشگری گیلان حضور دارد، اظهار کرد: بخش‌ خصوصی احداث هتل‌های ستاره‌دار را در دست ساخت دارد.

    وی با اشاره به اینکه طرح بوم‌گردی و طبیعت‌گردی در دستور کار است، افزود: در نخستین روز از هفته دولت دفتر خدمات مسافری گیلان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و همزمان با روز جهانگردی در پنجم مهر ماه امسال نیز تعدادی از طرح‌های گردشگری افتتاح می‌شود.

    وی افتتاح هتل در رودبار، انزلی و لاهیجان و چهار دفتر خدمات مسافری و تعدادی واحد پذیرایی را در هفته جهانگردی عنوان کرد و گفت: امسال چهار هتل ۴ و ۵ ستاره در گیلان افتتاح می‌شود.

    علیزاده افتتاح هتل‌های مذکور را از منابع صندوق توسعه ملی ذکر کرد و یادآور شد: صنعت گردشگری فرابخشی بوده و می‌توانیم تسهیل‌گری و تسهیل‌بخشی را داشته باشیم.

    وی با اشاره به استقبال گردشگران از بناهای تاریخی و موزه‌های استان خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر یک‌میلیون و ۳۳ هزار و ۴۰۰ نفر از بناهای تاریخی زیر نظارت میراث فرهنگی و موزه‌های گیلان بازدید کردند.

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با تصریح بر اینکه صدور مجوز برای احداث هتل‌، مجتمع‌های اقامتی، مهمانپذیرها، واحدهای بین‌راهی و… از مرز ۷۰ گذشته است، یادآور شد: در مدت مذکور یک‌هزار و ۲۵۰ شغل در حوزه گردشگری گیلان ایجاد شده است.

    وی بخش گردشگری گیلان را همراه با توسعه پایدار عنوان کرد و گفت: ظرفیت تاسیسات اقامتی و پذیرایی فعال گیلان با نظارت اداره کل میراث فرهنگی ۳۲ درصد رشد یافته است که برگزاری جشنواره، نمایشگاه، برپایی کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از جمله این اقدام‌ها است.

    وی برطرف کردن مشکلات بیمه هنرمندان صنایع‌دستی گیلان را از جمله اولویت برنامه‌های میراث فرهنگی استان ذکر کرد و یادآور شد: اکنون در گیلان ۳ هزار و ۸۴۰ نفر هنرمند و صنعت‌گر در حوزه صنایع‌دستی بیمه هستند.

    فارس

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.