×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

بسته حمایتی - بسته حمایتی دولت در دو مرحله پرداخت می شود / بسته حمایتی به چه کسانی تعلق می گیرد؟ - با مردم

 

بهروز نعمتی در جمع خبرنگاران درباره جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی بسته های حمایتی دولت اظهارداشت: جلسه غیرعلنی امروز با حضور آقایان نوبخت و حجتی، معاون اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و کارکنان مرکز پژوهش های مجلس درباره بحث های مختلف اقتصادی و بررسی بسته های حمایتی دولت برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه اعلام شد که دولت برای ۲۰ میلیون نفر از اقشار آسیب‌پذیر جامعه که زیر ۳ میلیون تومان درآمد دارند، این بسته حمایتی را در نظر گرفته است که این افراد شامل کارگران، کارمندان و افراد تحت نظر کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس افزود: قرار است که دولت در دو مرحله این بسته های حمایتی را به مردم بدهد که در هر مرحله، حدود ۳۰۰ هزار تومان به مردم داده می‌شود و جمع این مبلغ پرداختی ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

نعمتی در ادامه اظهارداشت: قرار بر این شد که کمیسیون های اقتصادی، برنامه و بودجه، صنایع و معادن و کشاورزی مجلس جلسات متعددی را با دولت درباره بسته های حمایتی مردم داشته باشند.

وی گفت: همچنین در زمینه تولید، مشکلات عدیده ای وجود دارد و قرار بر این شد کمیسیون های مزبور ارتباطات نزدیکی با اعضای دولت داشته باشند تا هرچه سریع‌تر مشکلات بخش تولید کشور رفع شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به مطرح شدن مسئله مهار نقدینگی در جلسه غیرعلنی امروز مجلس عنوان کرد: در حال حاضر ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ میلیارد تومان نقدینگی سرگردان در کشور وجود دارد که به دنبال راهکارهای اساسی برای مهار این نقدینگی هستیم و آقای نوبخت هم در این جلسه وعده واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی را دارد.

نعمتی گفت: همچنین در این جلسه بر ضرورت عدم برداشت از ذخایر کشور تاکید شد که نباید دولت از منابع ارزی و صندوق ذخیره ارزی برداشت کند، چرا که این منابع برای آیندگان است.

هیچ نگرانی برای تامین کالاهای اساسی وجود ندارد

وی با اشاره به مطرح شدن بحث کالاهای اساسی در این جلسه بیان کرد: ما هیچگونه مشکلی از نظر تامین کالاهای اساسی در بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت نداریم و وزیر جهاد کشاورزی هم در این جلسه اعلام کرد که نیازمندی های اساسی کشور تدارک دیده شده و انبارهای ما اشباع شده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به مطرح شدن بحث افزایش قیمت کالاها و گرانی ها در این جلسه تصریح کرد: رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گزارشی از برخورد با محتکران و چندقیمتی ها به مجلس ارائه کرد و آقای نوبخت هم مطالبی را در خصوص نوسانات نرخ ارز عنوان کرد.

نعمتی با تاکید بر اینکه همه ما باید موضوع گرانی و چند قیمتی شدن کالاها را حل و فصل کنیم، اظهارداشت: یکی دیگر از موضوعات اساسی این جلسه تعیین زمان‌بندی اقدامات دولت است که در این رابطه آقای نوبخت وعده داد که دولت در همه زمینه ها برنامه های خود را به مجلس ارائه کرده و اعلام کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کالاهای اساسی شامل چه مواردی است، تصریح کرد: دولت مکلف به تامین ۲۵ قلم کالا برای اقشار آسیب‌پذیر است که این افراد حدود ۶ میلیون حقوق‌بگیر و ۱۴ میلیون هم اقشار مختلفی هستند که زیر ۳ میلیون تومان در ماه درآمد دارند.

نماینده مردم تهران درباره زمان ارائه این کالاها به نیازمندان بیان کرد: قرار است در ۶ ماهه دوم سال و در دو نوبت این بسته های حمایتی به مردم داده شود و محل پرداخت این بسته حمایتی هم مشخص شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.