×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

یکی از کارگزاران روابط عمومی استان گیلان گفت: اضافه کردن منابع طبیعی محدوه شهر به مساحت فضای سبز به معنی افزایش سرانه فضای سبز در شهر نیست.

به گزارش «بامردم»،سید رضا علوی زمیدانی با اشاره به سرانه فضای سبز در کشورمان به گزارش بعضی از مسئولان فضای سبز شهرداری های استانهای شمالی از جمله گیلان اشاره کرد و افزود:بررسی ها نشان می دهد ادارات منابع طبیعی در محدوده شهرها دارای املاک طبیعی هستند که طی توافقنامه ای با شهرداری همان شهر آنرا برای تفرجگاه شهروندان اختصاص می دهند.
وی اضافه کرد: این طبیعت خدادادی که محل تفرجگاه شهروندان می شود متاسفانه توسط متولیان ذیربط به آمار سرانه فضای سبز آن شهر اضافه می شود که به نظر می رسد این موضوع نباید جزو عملکرد شهرداری ها کزارش شود چرا که شهرداری هیچ نقشی در احیای آن جنگل نداشته است.
علوی زمیدانی با اشاره به اینکه افزایش سرانه فضای سبز از الزامات شهرداری ها جهت جلوگیری از آلاینده های زیست محیطی هستند خاطر نشان کرد:انتظار می رود سرانه فضای سبز در شهرهای شمالی نسبت به شهرهای کویری از معدل متوسط به بالا در سنجش شاخص های ملی برخوردار باشد تا شاهد رعایت استاندارهای سازمان نظام مهندسی باشیم.
وی همچنین بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی را در ایجاد و نگهداری فضای توسط شهرداری ها بسیار بالا دانست و اضافه کرد:با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می توان فضای سبز همراه با مبلمان شهری برای شهروندان ایجاد کرد و ایجاد تفرجگاه علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز،فرصتهای زیادی را برای سرمایه گذاری و واگذاری اماکن تبلیغاتی برای درآمدزایی ایجاد خواهد کرد.
وی همچنین گریزی به اختلاف اعضای شورای شهر بعضی از شهرهای شمالی در انتخاب هیات رئیسه سال چهارم شورا زد و اظهار داشت:اختلاف سلایق نباید باعث افتراق و دودستگی اعضای شورای شهر شود چرا که هم وزن شورای شهر از نگاه عامه مردم کاهش پیدا خواهد کرد و هم اینکه تصمیمات لازم در شرایط مقتضی گرفته نخواهد شد و به جایی می رسد که بین مدیریت شهری و اعضای شورا  اختلاف شدید شود و اگر کسی قصد سرمایه گذاری در بخش های مختلف را داشته باشد حاضر به ورود و مذاکره با مسئولان مدیریت شهری نخواهد داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.