×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا از اجرای پنج مورد عملیات برخورد با اشرار و گروهک‌های تروریستی در سال جاری خبر داد.


به گزارش «بامردم»، سردار حسن کرمی در نشست خبری یادواره ۱۲۰۰ شهید یگان‌های ویژه ناجا در این باره اظهار کرد: در سال‌جاری پنج مورد عملیات برخورد با اشرار و گروهک‌های تروریستی توسط واحد نوپو یگان ویژه انجام شده است که یک مورد در سمیرم اصفهان بود که یک فرد سابقه دار و دارای جرایم مختلف توسط واحد نوپو شناسایی و به هلاکت رسید.

وی ادامه داد: در موردی دیگر با یک شرور در فسا برخورد شد و آخرین مورد نیز واحد نوپو در استان کرمانشاه سه تن از اعضای گروهک تروریستی داعش را که مجهز به جلیقه انفجاری و سلاح بودند به هلاکت رساندند.

سردار کرمی درباره عملیات‌های اخیر یگان ویژه در سال‌های اخیر گفت: از سال ۹۳ تا کنون یگان ویژه ۲۸ عملیات رهایی گروگان و برخورد با گروهک‌های تروریستی را در کشور انجام داده که البته به جز آخرین مورد که در کرمانشاه رخ داد، عاملان سیاسی نبوده و دلایل دیگری در کار بوده است.

وی درباره برخورد با داعش در کشور نیز گفت: به جز مورد کرمانشاه، یگان ویژه برخورد دیگری با داعش نداشته است.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا حفظ امنیت در داخل کشور، مقابله با عملیات‌های تروریستی، مقابله با اغتشاشات، مردم‌یاری جزو ماموریت‌های اصلی یگان‌های ویژه ناجا برشمرد.

وی واحد نوپو را از بهترین یگان‌های رهایی گروگان در خاورمیانه و حتی سطح جهان توصیف کرد و افزود: در بسیاری از عملیات‌های رهایی گروگان که در جهان رخ می‌دهد شاهد این هستیم که برخی از افراد عادی دچار آسیب شده یا به گروگان صدمه می‌رسد اما در کشور ما از سال ۹۳ تاکنون هیچ عملیاتی نبوده که یگان ویژه در آن باشد و به گروگان یا افراد عادی نیز صدمه برسد ، در مواردی گروگانگیر به هلاکت رسیده است.

سردار کرمی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره عملیات‌های پلیس در خارج از کشور اظهارکرد: یگان ویژه هیچ ماموریتی در خارج از مرزها ندارد و اگر تعاملی هم با دیگر پلیس‌ها در خارج از کشور داشته باشیم، از طریق اینترپل انجام می‌شود.

فرمانده یگان های ویژه ناجا همچنین درباره آمادگی پلیس در ایام اربعین اظهار کرد: عملیات‌های مردم یاری یکی از اقداماتی است که یگان ویژه برعهده دارد در همین راستا ما نیز واحد خود را در دو استان ایلام و خوزستان مستقر کرده ایم.

سردار کرمی افزود: وظیفه ما تأمین امنیت زائران در مرزهاست و یگان ویژه در خاک کشور عراق عملیاتی ندارد، ما در ایام اربعین اقدامات مردم یاری را در کنار تأمین امنیت زائران انجام می‌دهیم.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا با بیان اینکه یگان‌های ویژه در شرایط عادی در عملیات های امداد رسانی به حادثه دیدگان زلزله و… حضور فعال دارد خاطرنشان کرد: همچنین در عملیات‌هایی مانند اطفای حریق جنگل‌ها نیز یگان ویژه اقداماتی را انجام داده است.

وی درباره حضور یگان ویژه در طرح سالم‌سازی دریا نیز گفت: یگان ویژه ۲۵۰ نفر را در سواحل گیلان و مازندران نجات دادند.

سردار کرمی درباره حضور ماموران یگان ویژه در ورزشگاه‌ها نیز گفت: یگان ویژه در بازی‌های لیگ برتر و بین المللی در ورزشگاه‌ها حضور  دارد و در دیگر مسابقات تامین امنیت بر عهده عوامل انتظامی است.

وی با بیان اینکه واحد ضد اغتشاش یگان ویژه به ورزشگاه‌ها نمی‌رود، افزود: ماموران یگان ویژه با لباس خاص به ورزشگاه‌ها می‌روند و آموزش‌های خاصی هم در این زمینه دیده‌اند. البته پیشنهاد ما این است که باشگاه‌ها خودشان انتظامات را بپذیرند و یگان ویژه تامین امنیت در خارج از ورزشگاه را بر عهده بگیرد.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا درباره تجهیزات یگان‌های ویژه نیز گفت: عمده تجهیزات یگان ویژه تولید داخل و متناسب با نیازهای روز است و حتی یگان‌سواران ما نیز با اسب‌های بومی فعالیت می‌کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.