×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی گیلان گفت: ۵۷ درصد بزهکاران سایبری شناسایی شده در استان، برای ارتکاب جرم از نرم افزار پیام رسان تلگرام استفاده کرده اند.

به گزارش «بامردم»، سرهنگ ایرج محمدخانی در تشریح عملکرد پلیس فتا در پنج ماه نخست سالجاری بیان کرد: مجموع پرونده های ورودی حوزه فتا در مدت زمان یادشده، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۳۰ درصد افزایش داشته و ۵۷ درصد بزهکاران سایبری شناسایی شده در گیلان، برای ارتکاب جرم از تلگرام استفاده کرده اند.
وی ادامه داد: هتک حیثیت و نشر اکاذیب با ۴۶درصد، مزاحمت اینترنتی با ۲۰درصد، برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی با ۱۲درصد، سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه هشت درصد و سایر جرایم شامل تهدید، اخاذی و … شش درصد مهمترین جرایم سایبری در استان هستند.
رئیس پلیس فتا گیلان افزود: البته برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی و سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، به ترتیب ۴۱ درصد و ۳۱درصد کاهش داشته است.
سرهنگ محمدخانی گفت: با تلاش کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا در پنج ماه اول امسال، کشف پرونده های حوزه فتا در استان گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۱درصد افزایش داشته است.
به گفته رئیس پلیس فتا گیلان، درصد متهمانی که شناسایی و تحویل دستگاه قضایی در مرکز استان و شهرستان ها شده اند، شامل ۷۲درصد مرد و ۲۸ درصد زن بوده است.
وی میانگین سنی این متهمان را تا ۱۷ سال ۱۰درصد، ۱۸ تا ۲۵ سال ۲۷درصد، ۲۶ تا ۳۵ سال ۳۵درصد، ۳۶ تا ۴۵ سال ۲۱ درصد و ۴۵ سال به بالا هفت درصد عنوان کرد.
وی با بیا اینکه ۴۵درصد بزهکاران سایبری شناسایی شده در مدت زمان یادشده دارای تحصیلات دانشگاهی بوده اند، افزود: روند انگیزشی ارتکاب جرم متهمان شناسایی شده به ترتیب ۴۴درصد ضداخلاقی، ۲۳ درصد کسب منافع مالی، ۱۸ درصد شامل سرگرمی، کنجکاوی، اثبات توانایی ها و ۱۵ درصد انتقام جویی است.
وی به هموطنان توصیه کرد با افزایش هوشیاری، ارتقاء سطح دانش و آگاهی های اجتماعی و جدی گرفتن نکات ایمنی و اصل نسبی بودن امنیت در پیام رسان های موبایلی، از بروز و ظهور جرایم سایبری پیشگیری کنند.

ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.