×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان گفت: تاثرگذاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به دلیل اینکه تماشگر با یک رویداد هنری مواجه می شود بسیار زیاد است .

به گزارش «بامردم»، نگار نادری عصر روز یکشنبه در حاشیه دومین روز اجرای هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از ویژگی های این جشنواره فرهنگ سازی در شهروند اجتماعی است که این فرهنگ سازی در ارتباط مستقیم بین مخاطب و هنرمندان ایجاد می شود.
وی خاطرنشان کرد: این نوع اجرا در دل مردم اتفاق می افتد و تماشاگر انتخاب نمی شود بلکه با یک رویداد هنری مواجه می شود.
دبیر اجرایی هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان این جشنواره را یکی از معتبرترین جشنواره های کشوری دانست و اظهارداشت: این جشنواره بازتاب خبری خوبی در جامعه دارد و بر روی گردشگری ، اقتصاد و فرهنگ از چند جنبه تاثیر گذار است.
وی تاکید کرد: یکی از دلایل استقبال مسوولان از این جشنواره استقبال مخاطبان بوده است زیرا نمایش یکی از ابزارهای موثر در فرهنگ سازی است و تاثیر بخش تصویر سریعتر و ماندگارتر از دیگر ابزارهای رسانه ای خواهد بود.
وی یادآورشد: اولین دوره این جشنواره در سال ۱۳۸۹ با اجرای پنج نمایش توسط هنرمندان شهر لاهیجان اجرا شد و مورد استقبال مردم و مسوولان قرار گرفت که بعد این جشنواره بصورت استانی و در دوره سوم بصورت کشوری در آمد و بتدریج مردم به آن علاقه مند شدند .
وی ادامه داد: به دلیل استقبال مردم از این جشنواره ،در طول سال هم سایر نمایش ها مورد استقبال قرار می گیرند و مردم علاوه بر کمک به مسوولان و برگزار کنندگان آنان را مورد تشویق قرار می دهند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان اظهارداشت: شهرداری لاهیجان با همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و مرکز هنرهای تجسمی ایران این جشنواره را برگزار می کند.
وی تاکید کرد: با حمایت مسوولان شهری و نماینده شهرستان لاهیجان در مجلس شورای اسلامی ، بستر بسیار مناسبی برای برگزاری و اجرای جشنواره هنرهای تجسمی ، موسیقی و سینمای جوان و قرآن و عترت در این شهر فراهم شده است.
هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از روز شنبه سیزدهم شهریورماه گشایش یافت و فردا (دوشنبه پانزدهم شهریور) به کار خود پایانی می دهد.

انتهای پیام /*

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.