×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی برای بهبود خدمات حفاظتی در سایت ها و محوطه های تاریخی نیازمند اجرای قوانین حمایتی است.

به گزارش «بامردم»، رضا علیزاده افزود: خلاء قانونی و فقدان قوانین حمایتی از مشکلاتی است که در حوزه یگان حفاظت میراث فرهنگی به چشم می خورد؛ لذا رفع این معضل تلاشی برای بهبود خدمات حفاظتی در سایت های تاریخی و میراثی خواهد بود.
وی با اشاره به تعدد آثار تاریخی و نیز گستردگی آبادی های استان گیلان بر لزوم پاسداری جدی از این میراث ارزشمند تاکید و اذعان کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل، بهره مندی از تجهیزات لازم و آموزش نیروی انسانی فعال در این بخش باید بعنوان زیرساخت فراهم شود.
علیزاده از افزایش انگیزه سفر به گیلان خبر داد و گفت: آمار بازدید کنندگان موزه ها و بناهای تاریخی تحت نظارت این اداره کل در سه سال اخیر رقمی معادل یک میلیون و سی و سه هزار و چهارصد نفر بوده است.
وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید پایه های گردشگری را بعنوان صنعتی جوان مستحکم نموده بر لزوم مشارکت جویی برای حفظ میراث فرهنگی ارزشمند تاکید کرد و افزود: حفظ و نگهداری از میراث فرهنگی موجب توسعه گردشگری و حفظ هویت می شود.
یک هزار و ۳۰ اثر تاریخی از بین دو هزار و ۳۰۰ اثر شناسایی شده میراث فرهنگی گیلان ،در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.