×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

امیرحسین ابراهیمی - درخشش امیرحسین ابراهیمی نخبه گیلانی در جشنواره ملی حرکت - امیرحسین ابراهیمی

یازدهمین جشنواره ملی حرکت از ۳ تا ۷ آذرماه ۱۳۹۷ به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد .

در این جشنواره غرفه انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه گیلان در کنار بیش از یکصد دانشگاه داخلی، غرفه های ارتباط با صنعت، اتحادیه های دانشجویی و ۸۵ دانشجوی خارجی حاضر به نمایندگی از دانشگاه های متعدد و معتبر به معرفی دستاوردهای انجمن های علمی دانشگاه در قالب پوستر، بنر و کلیپ پرداخت.

در مراسم اختتامیه این جشنواره با اعلام نتایج داوری چند ماهه انجام شده توسط اساتید هیأت علمی سراسر کشور ، دانشگاه گیلان همراه با دانشگاه های تبریز، تربیت مدرس و صنعتی اصفهان عنوان برگزیده دانشگاه های کشور در حوزه انجمن های علمی دانشجویی و با تقدیر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صدر رتبه بندی دانشگاه ها در این حوزه را کسب کرد.

ابراهیمی پیش از این نیز مدال طلای جشنواره نوآوری های تورنتو کانادا و مدال طلای جشنواره اختراعات ژنو سوئیس را به دست آورده بود.

مخترع نخبه و افتخار آفرین گیلانی که در دو سال گذشته بارها در مجامع بین المللی جهان در اروپا و آمریکای شمالی موفق به کسب افتخارات ارزنده ای برای کشورمان ایران و همچنین استان گیلان شده است ، اینبار نیز در این رویداد بزرگ و رقابت علمی،فناوری دانشگاه های کشور برای استان گیلان و دانشگاه گیلان افتخار آفرید.

هفته گذشته خانم دکتر کریمی معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه گیلان از این جوان خوشفکر تقدیر نمود.

امیر حسین ابراهیمی با اختراع خود در زمینه نانو بلورهای سلولزی به عنوان یک ابر ماده از گیاه آزولا مدال طلای رویداد رقابت های بین المللی اختراعات و نوآوری ican 2018 را بدست آورده بود.

وی به همراه جایزه ویژه کاپ بهترین اختراع و نوآوری و دو مدرک بین المللی از این رویداد را از آن خود و کشور ایران نمود.

این نواوری در حوزه مراقبت از محیط زیست و راه حلی برای حفظ منابع جنگلی کره زمین و جلوگیری از گرمایش جهانی و در عین حال تغذیه صنایع در راستای توسعه پایدار است .

امیرحسین ابراهیمی قبل از آن نیز با اختراع تولید خمیر کاغذ و کاغذ از گیاه آزولا توانسته بود مدال طلا و دیپلم افتخار چهل و پنجمین دوره فستیوال جهانی اختراعات در کشور سوئیس را از آن خود کند.

این جوان ۲۲ساله اهل بندرانزلی رییس کمیته پژوهش ، فناوری و کار آفرینی اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی زیست شناسی کشور و یکی از ۳۸۹ مخترعی بود که اختراعش از بین یک هزار و ۸۰۰ مخترع سراسر جهان برای حضور در فستیوال جهانی اختراعات سوئیس پذیرفته شده بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.