×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

قائم مقام وزیر کشور از اهتمام همه جانبه دولت تدبیر و امید برای اجرا و تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: در عین حال که پاسخگو خواهیم بود، دقت می کنیم اسیر حاشیه ها نشویم.

به گزارش «بامردم»، محمدحسین مقیمی روز چهارشنبه در همایش یک روزه فرمانداران، بخشداران و معاونان فرمانداران استان گیلان در رشت به چند توصیه مهم، راهبردی و اولویت دار وزیر کشور در سال جاری اشاره و بیان کرد: از جمله این توصیه ها در حوزه های امنیتی، چالش ها و آسیب های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، افزایش سطح ارتقاء رضایتمندی مردم و انتخابات است.
وی با تاکید بر لزوم توجه به مسائل امنیتی ادامه داد: کشور ما در شرایط خاصی قرار دارد و با وجود اقدامات تروریستی و ناامنی در کشورهای منطقه و حتی در اروپا ، ما از حیث امنیت در شرایط مطلوبی بسر می بریم و تمام اهتمام ما این است که سطح ارتقاء امتیتی کشور را افزایش دهیم.
قائم مقام وزیر کشور افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی های خوبی که نیروهای انتظامی و امنیتی دارند، موردی از ناامنی در کشور شاهد نیستیم؛ هرچند دشمنان به صورت حساب شده دارند، علیه نظام اسلامی فعالیت می کنند که باید هوشیار باشیم.
وی از مسئولان شهرستان ها خواست حتی کوچکترین مسائل امنیتی را با دید عمیق و تخصصی نگاه کنند بویژه اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم، تلاش شود مشکل امنیتی نداشته باشیم.
مقیمی چالش ها و آسیب های اجتماعی را به عنوان دومین موضوع مهم جامعه ذکر و اضافه کرد: این موضوع، اهمیت زیادی برای مسئولان کشور دارد و متاسفانه جامعه ما در شرایط کنونی با چالش ها و آسیب های اجتماعی گریبانگیر است که باید اقدامات موثری برای کاهش این مشکلات در کشور انجام شود.
وی افزود: از نظر ساختاری و برای کاهش آسیب های اجتماعی، لازم است متولی خاصی در این زمینه مسئولیت را عهده دار شود که این مهم، امسال در قالب یک سازمان تحقق یافته است.
مقیمی با بیان اینکه اگر بخواهیم از این وضعیت عبور کنیم، باید اقدامات موثر را انجام داد، گفت: بحث طلاق، مواد مخدر، حاشیه نشینی، مسائل اخلاقی و … باید در اولویت کار همه ما قرار گیرد و به دنبال آن این گزارش در آبان ماه تقدیم رهبری معظم انقلاب خواهد شد.
به گفته قائم مقام وزیر کشور، استان گیلان نیز به تبع آن باید در این حوزه ها اقدامات موثر را انجام دهد.
وی اقتصاد مقاومتی را دیگر اولویت ها و راهبردهای دولت عنوان و خاطرنشان کرد: در کشور، توجه به اقتصاد مقاومتی عملیاتی شده و دولت نیز توجهی ویژه به این مبحث دارد.
مقیمی با بیان اینکه در همه ایام توجه مسئولان به این امر مهم است، تصریح کرد: لازم است در استان ها همه به این موضوع توجه کنیم و برای آن، وقت بگذاریم که فرمانداران هر شهرستان، صف اول اجرای این کار هستند.
وی یادآور شد: تحقق اقتصاد مقاومتی این نیست که امروز تصمیم بگیریم، فردا جواب دهد حال اینکه متاسفانه منتقدان دولت این موضوع را مطرح می کنند.
مقیمی افزود: تحقق این امر بی تردید نیاز به زمان دارد و باید از فرصت لازم بهره گرفت و توجه داشت که یکشبه نمی توان این مسائل را حل کرد.
به گفته قائم مقام وزیر کشور، متاسفانه منتقدان دولت توقع دارند چیزی که تصویب شد، بلافاصله آثار خودش را داشته باشد حال آنکه ما نباید اسیر این حرف ها شویم.
وی ادامه داد: باید از لحظه لحظه فرصتی که در اختیارمان است، در خدمات به مردم استفاده کنیم و مجاز نیستیم وقتمان را صرف حرف هایی کنیم که به منافع مردم لطمه می زند حال آنکه برخی می خواهند ما را وارد مسائل حاشیه ای کنند که باید خیلی دقت کنیم.
مقیمی افزود: در عین حال که پاسخگو خواهیم بود، دقت می کنیم اسیر حاشیه ها نشویم.
قائم مقام وزیر کشور ادامه داد: هر وقت فکر و برنامه ریزی درستی انجام دادیم، شاهد توسعه و پیشرفت کشور بوده ایم که نمونه آن، خودکفا شدن محصول گندم است.
به گفته مقیمی، در اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی خاکریز اول فرمانداران و بخشداران هستند و باید درست برنامه ریزی کنید و برای رفع مشکلات مردم وقت بگذارند.
وی با اشاره به وجود مشکلات و کاستی هایی در کشور، از فرمانداران خواست همه آمارهای کارگاه های صنعتی، کشاورزی، خدماتی و گردشگری که فعال، غیرفعال یا نیمه فعال هستند را داشته باشند و برای تک تک آنها برنامه ریزی کنند.
مقیمی در بخش دیرگی از سخنانش، رویکرد دیگر دولت یازدهم را در افزایش سطح میزان رضایتمندی مردم عنوان و خاطرنشان کرد: هدف دولت، ارتقاء سطح افزایش میزان رضایتمندی مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و معتقدم تا زمانی که رضایت مردم را نداشته باشیم، رضایت خدا نیز امکان پذیر نیست.
مقیمی با بیان اینکه ۸۰ تا ۸۵ درصد کارها در اداره ها و نهادها به خوبی انجام می گیرد، گفت: فرمانداران باید برای حل مشکلات ارباب رجوع اقدام کنند تا کار مردم، در زمان خودش انجام گیرد و در حقیقت تکریم ارباب رجوع با جدیت دنبال شود.
قائم مقام وزیر کشور موضوع انتخابات را به عنوان آخرین مبحثی که مورد توجه وزیر کشور بوده، ذکر و اضافه کرد: دولت به سه اصل مهم توجه دارد؛ اینکه رأی مردم حق الناس است، باید مر قانون اجرا شود و اصل بی طرفی در انتخابات نیز مورد اهتمام است و خوشبختانه همین روحیه را در انتخابات سال آینده دنبال خواهیم کرد .
مقیمی با بیان اینکه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با این عظمت و باشکوه برگزار شد، این مهم را متاثر از همین سه اصل عنوان کرد.
قائم مقام وزیر کشور در خاتمه سخنانش تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در مدت زمان باقی مانده، تلاش خواهد کرد کارهای خود را شتاب بخشیده و اقدامات و خدمات انجام شده را برای مردم بازگو کند./ایرنا

انتهای پیام /*

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.