×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

69118

نشست هم اندیشی محمدحسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور با احزاب و گروه های سیاسی گیلان در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد.(گزارش تصویری)

به گزارش «بامردم»، جمشید رسایی دبیر انجمن اسلامی مهندسان گیلان در ابتدای این نشست، اظهار کرد: اگر احزاب فعال تر در فعالیت سیاسی و اجتماعی باشند می توانند چشم ناظر بر عملکرد مسئولین باشند.

وی با بیان اینکه دولت در چند ساله اخیر تلاش های زیادی کرده ولی چندان کافی نیست، گفت: ما بدنبال کم کردن هزینه های سیاسی هستیم زیرا هزینه های سیاسی باید کم شود تا مردم راحت تر وارد احزاب شوند.

دبیر انجمن اسلامی مهندسان گیلان ادامه داد: برای اینکار باید بستری ساخته شود که دولت کار نظرسنجی را بصورت دوره ای انجام دهد.

رسایی با بیان اینکه نباید برای کوچک ترین موضوعی نمایندگان احزاب به مراجع قضایی فراخوانده شوند بلکه این موارد باید داخل احزاب رفع شود، گفت: آموزش کلاس های اصول مذاکره در انجام فعالیت های احزاب برگزار شود.

وی در پایان با بیان اینکه دولت می تواند فعالیت احزاب را نظارت کند، گفت: پیشنهاد میکنم در تقویم کشور روزی بعنوان روز احزاب انتخاب شود.

* اصلاحات یک پروسه است/ ۷۰ درصد مدیران دولت را قبول ندارند

همچنین صیادی رییس شورای جبهه هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان در این نشست با اشاره به اینکه ما در شرایط و موقعیت حساسی هستیم و این ۳، ۴ماه زمان نهادینه کردن ساختار کشور بود افزود: اصلاحات پروژه نیست ، بلکه یک پروسه است که پوست اندازی هایی دارد و ما اکنون در بزنگاه این پوست اندازی هستیم.

وی با بیان اینکه ما می خواهیم از ظرفیت های اصلاحی وضع موجود را به وضع مطلوب برسانیم، افزود: متاسفانه بعضی از ساختارهای نظامی دلسوزی های را ما بعنوان براندازی تلقی میکند در حالیکه هدف اصلاحات استقرار و حاکمیت قانون است.

رییس شورای جبهه هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان با بیان اینکه روند اصلاحات دموکراسی و آزادی بیان در چارچوب قانون است افزود: اصلاحات تقدس زدایی و قهرمان سازی را قطعا نقض میکند و خرد جمعی را جزء لاینفک جامعه میداند.

صیادی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبی کشور را از لبه پرتگاه سقوط نجات داد گفت:کشور ۸سال سیاه بحران سیاسی و اقتصادی و قهر با تمام دنیا را تجربه کرد، دوری جستن از تهجر و انجماد افکار از مجموعه اهداف اصلاح طلبان است.

وی با اذعان به اینکه در سطح کشور ۷۰ درصد مدیران یا دولت را قبول ندارند یا همسوی دولت نیستند افزود: اگر تدابیری نیندیشیم به مدیران میبازیم، ما توده گرایی را نفع میکنیم و قصد دعوا با هیچ نوع فکری را نداریم و تمام تلاشمان بردن قدرت به اتاق شیشه ای است .

صیادی با بیان اینکه گیلان که درصد بیکاری در گیلان از ۱۵ و ۶ دهم درصد به ۱۱درصد رسیده گفت: خانه احزاب در کشور برای اولین بار با تلاش دکتر نجفی استاندار گیلان شکل گرفت و باور حزبی توسط ایشان مشهود است./کاسپین

انتهای خبر/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.