×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

نمایندهسراوان - جزئیات تازه از حضور پرحاشیه یک نماینده در گمرک - گمرک

یک نماینده مجلس با بیان اینکه طی ۱۲ سال حضور در بهارستان یک بار هم به گمرک مراجعه نداشته است و معمولاً طبقه خاص به این محل مراجعه می‌‌کنند، جزئیات تازه‌ای از حاشیه حضور یک نماینده در گمرک را بیان کرد.

نماینده بوکان خبر می‌دهد: همان روز سه‌شنبه، دو ساعت بعد از اتفاقی که در گمرک افتاد، مسئولان گمرک با آقای درازدهی تماس گرفتند و ایشان با مدیرکل گمرک دیدار داشت و خواسته‌ای را که برای آن مراجعه‌ کرده بود، مطرح کرد.

محمدقسیم عثمانی، که امروز طی تذکری نسبت به احضار وزیر اقتصاد به مجلس به دلیل حاشیه‌های حضور نماینده سراوان در گمرک واکنش نشان داده بود به ایرناپلاس می‌گوید: من اطلاعی ندارم که نماینده سراوان برای چه کاری به گمرک رفته بود. این که نماینده‌ای به گمرک مراجعه کند موضوع غیرطبیعی نیست، اما اینکه ایشان دقیقاً برای چه موردی رفته است، من نمی‌دانم. شاید مراجعه ایشان برای ترخیص تجهیزات پزشکی بیمارستان شهرشان بوده است.

او اضافه می‌کند: وقتی فضا این‌طور می‌شود، دیگر پیدا کردن واقعیت سخت است. ولی نماینده به هر دلیلی به آنجا رفته باشد باید هماهنگی لازم می‌شد و همکار ما هم باید محترمانه‌تر از این رفتار می‌کرد. به هر حال اتفاقی که نباید می‌افتاد، افتاد.

عثمانی در پاسخ به این سؤال که آیا در جلسه غیرعلنی مجلس نماینده‌ای سؤال نکرد که نماینده سراوان به چه منظوری به گمرک مراجعه کرده بود می‌گوید: اصلاً فضای مجلس آن‌قدر احساسی شده بود که نمی‌شد پرسید چرا شما به گمرک رفتید!؟ موضوع کاری شما چه بوده؟! فضای مجلس، دیروز یک فضای احساسی کامل به نفع آقای درازهی بود. حتی من هم که امروز اعتراضی کردم خیلی از نماینده‌‌ها دو دو کردند که چرا این حرف را می‌زنی؟ ولی من معتقدم حرف حق را باید زد.

این نماینده مجلس یادآور می‌شود: دیروز دو ساعت بعد از اتفاقی که در گمرک افتاد، از گمرک به آقای درازهی زنگ زدند و بعد از این تماس ایشان به گمرک رفته و پیش رئیس نشسته و کاری که داشته را آنجا مطرح کرده است ولی اینکه آن کار چه بوده، مسئولان گمرک بهتر می‌دانند. آنچه ما می‌دانیم این است که دو ساعت بعد از این ماجرا، به ایشان زنگ زدند و ایشان به گمرک بازگشتند که با ایشان با احترام برخورد کردند و تحویلش گرفتند و بعد ایشان نزد مدیرکل گمرک کشور رفته و حالا خواسته‌اش را هرچه بوده، مطرح کرده است. اما اینکه خواسته‌اش چه بوده یا باید مسئولان گمرک بگویند یا خود ایشان برای افکار عمومی توضیح دهد.

**اگر ایشان برای ترخیص خودروهای یک واردکننده هم رفته باشد اشکالی ندارد

عثمانی اظهار می‌کند: یکی از کارهای نمایندگان رتق و فتق امور مردم است؛ چه واردکننده باشد، چه مریض باشد، چه یک فرد پولدار یا فقیر. نماینده ابزار کار مردم است. بنابراین اگر ایشان برای ترخیص خودروهای یک واردکننده هم رفته باشد اشکالی ندارد. هر کسی به ما مراجعه می‌کند ما خود را موظف می‌دانیم که برای حل مشکل آنها همه تلاش خود را بکنیم. حالا اگر واردکننده خودرو بوده و ایشان برای پیگیری کار او رفته باشد هم مشکلی ندارد.

او درباره شائبه نفع این نماینده می‌گوید: اگر فسادی در این بحث مطرح است، در حیطه صلاحیت من نیست که درباره آن اظهارنظر کنم. ولی من تا کنون طی ۱۲ سالی که نماینده مجلس بودم به گمرک مراجعه نداشته‌ام. کسانی که با گمرک سروکار دارند عمدتاً واردکننده هستند و از یک طبقه خاص به شمار می‌روند. با این حال، آقای درازهی تا جایی که من از ایشان شناخت دارم آدمی نیست که برای نفع شخصی رفته باشد، ولی باید بررسی شود تا ان‌شاءالله همین نتیجه هم حاصل شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.