×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

آیت الله فلاحتی - در نظر نگرفتن خدا و آخرت یکی از عوامل بداخلاقی‌های سیاسی و اجتماعی است/ غیر عقلانی بودن به آب و آتش زدن افراد برای نمایندگی مجلس از نگاه رهبر انقلاب -

آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در درس خارج اظهار کرد: نباید به دنبال کرسی‌های ریاست و تقنینی خود را به آب‌وآتش زد چراکه دیده می‌شود برخی‌ها برای نمایندگی مجلس، خود را به آب‌وآتش زده و اگر به هر دلیلی به مجلس راه پیدا نکنند باز خود را به آب‌وآتش می‌زنند، لذا رهبر معظم انقلاب این رفتار را رفتاری غیرمدبرانه و غیرعقلانی خوانده‌اند.

وی با بیان اینکه اگر مسئولین، پذیرفتن مسئولیت را برای خدا نخواسته و یا برای خدا کنار نگذارند شایسته‌سالاری در پست‌ها و مسئولیت‌های کشور صورت نمی‌گیرد افزود: اگر مسئولان خدا و آخرت را در مسئولیت پذیری خود در نظر بگیرند، هیچ‌گاه به مردم کشور خود خیانت نکرده و هرکاری که از دستشان برمی‌آید برای مردم انجام می‌دهند.

امام‌جمعه رشت در نظر نگرفتن خدا و آخرت در قرار گرفتن در مسئولیت‌های اجرایی و تقنینی را یکی از عوامل بداخلاقی‌های سیاسی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: مردم ایران اسلامی بصیر هستند و از کلام و زبان مسئولین هدف آنان را در می یابند.

وی با اشاره به گذشت ۲۳۰ سال از انقلاب کبیر فرانسه بیان کرد: بعد از لوئی شانزدهم تاریخ فرانسه شاهد تحولات این‌چنینی علیه رهبران خود نبوده است ازاین‌رو، مردمان این سامان در این ایام چندهفته‌ای، بدون داشتن رهبرانی مؤثر، برای رسیدن به هدف، مسؤولان فرانسه را دچار چالشی کردند که چند سال قبل از ایالات متحد آمریکا آغاز و به اروپای شرقی کشیده شده است.

فلاحتی با ابراز تأسف از کشته و زخمی شدن مردم کشوری که مدعی است پیش‌قراول رعایت حقوق انسان است تصریح کرد: در آن آشفته‌بازاری که ۸۵ درصد مردم فریاد مخالفت با حاکمان خود را بلند می‌کنند، فرانسوی‌ها به کمک آمریکا و انگلیس انگشت اشاره به حقوق بشر ایران گرفته و ایران را متهم به عدم رعایت حقوق بشر می‌کند که این موضوع بسیار جای تعجب است.

فلاحتی جامعه‌ایران را جامعه‌ای آرام عنوان کرد و گفت: این کشورها بهتر است به درد مردم خود رسیده و به جوانان خود فکر کنند چراکه مردم جامعه فرانسه به‌خصوص قشر متوسط در خوراک، پوشاک و سوخت دچار مشکل هستند، چگونه است که با این شرایط به دولت و ملت ایران حمله می‌کنند؟

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه مردم ایران در کنار مسؤولان مشکلات تحمیلی که دنیا علیه ایران اتخاذ کرده را تحمل می‌کند افزود: جای خرسندی است که سازمان ملل و مجامع حقوقی ظلم علیه ملت یمن را محکوم کردند براین اساس باید گفت که برنده میدان ملت یمن بوده که با ایستادگی، مقاومت جانانه‌ای در پیش گرفتند.

وی با اشاره به حضور ناجوانمردانه ناتو در سوریه که می‌خواستند نقشه شوم خود را در خاورمیانه تنظیم کنند اظهار کرد: آن‌ها می‌خواستند ایران را در یک محاصره، همه‌جانبه جهانی قرار دهند، لذا تیر آن‌ها به سنگ خورد و امروز شنیده شد که ترامپ دستور داده تا نیروهای ناتو از افغانستان و سوریه جمع شده و بیرون بروند.

فلاحتی با اشاره به قدرت خون شهدای ایران اسلامی و استقامت مردم عزیز ایران اسلامی افزود: امروز باید بگوییم که آمریکا در مقابل استقامت مردم ایران به استیصال رسیده است.

امام‌جمعه رشت تصریح کرد: امروز شاهد استیصال آمریکا هستیم و دولت آلمان با اعتراف به اینکه که برای اخراج دو دیپلمات ایرانی با رژیم منحوس صهیونیستی مشورت کرده و از امریکا پیام تشکر دریافت کرده است، روشن کرد که دنیا در عرصه بین‌الملل به استیصال و ذلت، رسیده است چراکه دنیا توان مقابله با ایران را ندارد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده در نظام اسلامی اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم به مسلمانان تذکر می‌دهد که خانواده خود را به سمت دستورات الهی راهنمایی کنند چراکه پایبندی به این اهمیت، وظیفه‌ای است که انسان را از عذاب الهی دور نگاه می‌دارد.

فلاحتی با اشاره به‌ضرورت گوشزد کردن نکات خوب و دستورات الهی در خانواده تصریح کرد: اگر والدین، خود ملزم به انجام تکالیف الهی بوده اما توانند فرزندانشان را در راه الهی هدایت کنند، نشان از عدم توفیق آن‌ها در حوزه تربیت فرزند است لذا باید مدام در خانه نکات خوب و دستورات الهی جهت رسیدن به فلاح و رستگاری تذکر داده شود.

امام‌جمعه رشت با اذعان به اهمیت تکرار تکالیف الهی که منشأ خیر انسان در شبانه‌روز است بیان کرد: مسلمانان که باید فرزندان خود را نیز به‌ خوبی‌ها دستور داده تا آن‌ها نیز تربیت درست دست پیدا کنند.

منبع خبر : فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.