جوانسازی مغز با این رژیم خوراکی فوق مغذی/ چگونه حافظه خود را تقویت کنیم؟
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ خرداد - ۱۳۹۸  
false
false

600x400 - جوانسازی مغز با این رژیم خوراکی فوق مغذی/ چگونه حافظه خود را تقویت کنیم؟

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مواد خوراکی موجود در رژیم خوراکی مدیترانه‌ای می‌تواند سبب جلوگیری از پیری سلول‌های مغزی و جوانسازی آن شود.

یافته‌ها نشان می‌دهند آن دسته از سالمندان که رژیم خوراکی مدیترانه‌ای در طول هفته رعایت کرده اند سلول‌های مغزی سالم تری به نسبت دیگر همسالان خود داشته اند.
9158176 779 - جوانسازی مغز با این رژیم خوراکی فوق مغذی/ چگونه حافظه خود را تقویت کنیم؟
استفاده از رژیم خوراکی مدیترانه‌ای سبب تحریک سلول‌های مغزی، جلوگیری از نابودی آن‌ها،  تقویت حافظه و افزایش عملکرد ذهنی و تقویت اتصال نورون‌های عصبی مغزی به یکدیگر می‌شود.
این یافته‌ها حاصل تحقیق دانشمندان دانشگاه ایلینوی آمریکا برروی رابطه رژیم خوراکی با سلامت ذهنی سالمندان است.
در آزمایش انجام شده دانشمندان با ردیابی رژیم خوراکی سالمندان و انجام عکس برداری MRI از مغز آن‌ها دریافتند آن دسته از داوطلبان که رژیم خوراکی مدیترانه‌ای را رعایت کرده اند از سلامت ذهنی بالاتری برخورداربوده اند.
9158179 737 - جوانسازی مغز با این رژیم خوراکی فوق مغذی/ چگونه حافظه خود را تقویت کنیم؟
رژیم خوراکی مدیترانه‌ای غنی از میوه، سبزیجات، دانه‌های آجیل، حبوبات، دانه‌های غلات، خوراک دریایی، روغن زیتون، ماست و مصرف محدود گوشت قرمز و انواع خوراکی‌های شیرینی است.
9158178 746 - جوانسازی مغز با این رژیم خوراکی فوق مغذی/ چگونه حافظه خود را تقویت کنیم؟
تاکنون تحقیق‌های زیادی نشان داده است دارا بودن این رژیم خوراکی سبب کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری‌های مزمن، چون سرطان، دیابت نوع دو، بیماری‌های قلبی عروقی و درنتیجه افزایش طول عمر افراد می‌شود.
رژیم خوراکی مدیترانه‌ای به اندازه‌ای در بهبود سلامت انسان‌ها اثرگذاربوده که در سال ۲۰۱۳ یونسکو این رژیم خوراکی را جزو میراث فرهنگی بشر قرار داده است.
9158177 149 - جوانسازی مغز با این رژیم خوراکی فوق مغذی/ چگونه حافظه خود را تقویت کنیم؟
در رژیم خوراکی مدیترانه‌ای مواد مغذی همچون اسید چرب امگا ۳، امگا ۶، لیکوپن، کارتنوئید ها، ریبوفلاوین، فولات، ویتامین B۱۲ و ویتامین D وجود دارد.
9158173 548 - جوانسازی مغز با این رژیم خوراکی فوق مغذی/ چگونه حافظه خود را تقویت کنیم؟
منابع مغذی در الگو‌های بیومارکر شامل، گردو، ماهی، کلم بروکسل، دانه کتان، پسته، دانه کاج و دانه کدو تنبل است، لیکوپن مشهورترین ماده خوراکی و رنگدانه‌ای است که سبب رنگ قرمز درگوجه فرنگی می‌شود.
تخم مرغ، غلات غنی شده و سبزیجات دارای برگ سبز نیز دارای منابعی همچون ریبوفلاوین یا ویتامین B۲ هستند.
9158175 507 - جوانسازی مغز با این رژیم خوراکی فوق مغذی/ چگونه حافظه خود را تقویت کنیم؟
سیب زمینی شیرین و هویج نیز دارای کارتنوئید هستند و فولات که عضوی از ویتامین B است در خوراکی هایی چون لوبیا، نخود فرنگی و آجیل وجود دارد، ویتامین D نیز در موادی همچون ماهی دارای اسید چرب، ماهی تن، ماهی آزاد و ماهی سالمون وجود دارد.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true