×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

سیدجلال سیدمحمدی 1 - خمام شانس بیشتری برای شهرستان شدن دارد/ سرعت بخشیدن به پرونده نیازمند پیگیری نمایندگان و مسوولان کشوری است - خمام

خمام‌نیوز نوشت: مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گیلان به تشریح وضعیت پرونده شهرستان شدن خمام پرداخت.

سیدجلال سیدمحمدی با بیان اینکه پرونده‌ی شهرستان شدن بخش خمام در جریان بوده و مراحل نهایی‌شدن را سپری می‌کند، عنوان کرد : پرونده‌ی مذکور پیشرفت خوبی داشته و اشکالات اعلام شده از سوی وزارت کشور در استانداری در حال رفع و رجوع می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه ارتقاء سطح بخش به شهرستان امری زمان‌گیر بوده و برای دولت هزینه‌بردار خواهد بود، افزود : تبدیل دهستان جوکندان تالش به بخش و تبدیل بخش خمام به شهرستان دو اولویت اصلی استانداری در بحث تقسیمات کشوری می‌باشد، که با جدیت پیگیری می‌شوند.

به گفته‌ی سیدمحمدی، خمام به‌عنوان یکی‌از پیشنهادات استانداری برای تبدیل شدن به شهرستان، در مقایسه با سایر بخش‌های استان گیلان شانس بیشتری برای شهرستان شدن دارد.

این‌مسوول با تاکید بر اینکه با تبدیل بخش به شهرستان، به صورت همزمان وضعیت دهستان‌ها و روستاها تغییر یافته و باید بخش مرکزی مشخص گردیده و سایر تقسیمات ارتقاء یابند، تصریح کرد: یک بخش برای شهرستان شدن باید جمعیتی بالای ۸۰ هزار نفر داشته باشد، اما شهرستان شدن خمام با توجه به مرزی بودن و پتانسیلی که دارد در اولویت قرار گرفته است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گیلان همچنین از ارجاع شدن مجدد پرونده‌ی خمام به وزارت کشور پس‌از تکمیل و رفع نقایص خبر داده و یادآور شد: نهایتاً در وزارتخانه در خصوص وضعیت پرونده‌ی خمام تصمیم‌گیری خواهد شد، هرچند سرعت بخشیدن به پرونده نیازمند پیگیری نمایندگان و مسوولان کشوری است.

وی همچنین وضعیت پرونده‌ی تبدیل چوکام به شهر را فاقد اولویت قلمداد کرده و خاطرنشان کرد: برای تحقق شهرستان شدن خمام یا عملی شدن آن در سال ۱۳۹۷ نمی‌توان زمان دقیقی را وعده داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.