×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

بسته حمایتی - بسته حمایتی بازنشستگان نقدی است/ دفترچه بیمه تأمین اجتماعی در کل کشور حذف می‌شود -

محمدحسن زدا گفت: بسته حمایتی پول نقد است که به حساب بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی که حقوق زیر ۳ میلیون تومان می‌گیرند واریز می‌شود.

وی افزود: مبلغ این بسته ۲۰۰ هزار تومان است که پرداخت آن از طریق رسانه‌ها و یا پیامک بانک به آنها اطلاع‌رسانی می‌شود.

زدا گفت: دریافت کنندگان بسته حمایتی ۳ گروه هستند که شامل بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان هستند که از امشب کار واریز به حساب آنها آغاز شده است و تا پایان ‌دوشنبه (‌۱۰ دی ۹۷) به حساب تمام مستمری‌بگیرانی که زیر ۳ میلیون تومان دریافتی دارند واریز می‌شود.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: اگر این مبلغ به حساب بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی واریز نشد، می‌توانند با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرند و پیگیری کنند.
زدا گفت: سعی داریم تا پایان سال ۲ مرحله دیگر این بسته را به حساب مستمری‌بگیران واریز کنیم.

وی افزود: با توجه به زمان‌بر بودن تهیه کالا و عرضه آن برای نخستین بار قرار شد بسته حمایتی به‌صورت نقدی پرداخت شود و احتمال اینکه در دفعات بعد کالا در اختیار افراد واجد شرایط قرار بگیرد وجود دارد.

زدا در خصوص بسته حمایتی بیمه‌شدگان و کارگران نیز گفت: بسته حمایتی کارگران را هم در دستور کار داریم. این گروهها دارای همپوشانی هستند و از آن جایی که ممکن است بیمه‌شدگان از طریق سیستم‌های دیگر این کمک را دریافت کرده باشند، همپوشانی‌ها را مشخص کرده‌ایم و از مجموع بیمه‌شدگان ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از آنها که دریافتی زیر سه میلیون تومان در ماه دارند و تاکنون این کمک را دریافت نکرده‌اند، مشمول این بسته هستند و در صورتی که تأمین اعتبار شود به این افراد بسته حمایتی تعلق می‌گیرد.

وی در پاسخ به موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: کمیته مشترکی با بازنشستگان کشوری تشکیل دادیم تا از نظرات بازنشستگان و متخصصان بیمه بهره‌مند شویم. چند مدل برای این موضوع ارائه شده است که باید به یک مدل مشترک برسیم. پس از انتخاب مدل و محاسبه بار مالی و تأمین اعتبار، موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی سازمان تأمین اجتماعی قابل انجام است.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی درباره حذف دفترچه‌های بیمه نیز گفت: دفترچه‌های بیمه در مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور به‌طور کامل حذف شده است. درباره مراکز درمانی طرف قرارداد نیز حذف دفترچه در حال اجراست و در ۱۴ استان باقی‌مانده نیز ظرف چند روز آینده برنامه حذف دفترچه‌ها آغاز می‌شود.

تسنیم

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.