×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

IMG 9805 - سطح آگاهی جامعه نسبت به آسیب‌های اعتیاد باید تقویت شود -

دکتر مصطفی سالاری در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در سال ۹۷ به تهیه گزارش از اجرای طرح شیوع‌شناسی مصرف مواد مخدر در میان دانشجویان دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: پس از آسیب‌شناسی در میان گروه‌های مختلف سنی و جنسیتی باید با ارائه راهکارهای اثرگذار شاهد کاهش ابتلا به مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان باشیم.

استاندار گیلان به لزوم افزایش میزان نظارت بر خوابگاه‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: در خوابگاه‌های دانشجویی موجود در دانشگاه‌ها شاهد آسیب‌های کمتری در حوزه‌های مختلف هستیم که این نظارت‌ها باید در خوابگاه‌های برون سپاری شده نیز افزایش پیدا کند.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانشجویان تأکید و تصریح کرد: با تدابیر صحیح می‌توانیم از امکانات موجود در بخش‌های ورزشی، فرهنگی و هنری استان برای پرکردن اوقات فراغت دانشجویان استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: بسیاری از زیرساخت‌ها و فضاهای ورزشی، فرهنگی و هنری در استان گیلان وجود دارد و به صورت صددرصدی از ظرفیت آن‌ها استفاده نمی‌شود که باید با شناسایی دقیق، این اماکن برای اوقات فراغت جوانان بکارگیری شوند.

وی آموزش مهارت‌های زندگی در دانشگاه‌ها و مدارس را یک امر ضروری دانست و اظهار داشت: توجه جدی به آموزش مهارت‌های زندگی از سنین پایین بویژه مدارس، اثرگذاری بالایی در نسل آینده جامعه خواهد داشت.

استاندار گیلان افزود: ابزارهای آموزشی و نیز تولید محتوا باید متناسب با شرایط روز جامعه تهیه تا منجر به نتایج مثبت شود.

وی همچنین به مرکز نگهداری از معتادان متجاهر استان گیلان در رشت و واگذاری امورات این مرکز به بهزیستی اشاره کرد و گفت: با تقویت زیرساخت‌های این مرکز باید از این فضا در مسیر اهداف پیش‌بینی شده به خوبی استفاده شود.

در این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی از اقدامات دانشگاه درخصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد، رئیس دانشگاه گیلان از نتایج حاصله از طرح شیوع‌شناسی مصرف مواد مخدر در میان دانشجویان و معاون اداره کل آموزش و پرورش استان درخصوص اقدامات انجام شده در هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی و اجرای برنامه کاهش آسیب در سطح مدارس گزارشی ارائه کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.