×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

جهانگیری - قول می‌دهم که با تمام وجود بمانم -

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در شرایط سخت باید مردان بزرگ به میدان بیایند. مطمئن هستم کارآفرینان می‌توانند این دوره را خوب مدیریت کنند، من قول می‌دهم که با تمام وجود بمانم و از حمایت شما هم لحظه‌ای تردید نخواهم کرد.

اسحاق جهانگیری امروز در سومین دوره اهدای نشان کارآفرینی امین الضرب در تالار وحدت با بیان اینکه شرایط کشور سخت و دشوار است، اظهار کرد: ولی این دوره طولانی نخواهد بود، چون بی‌منطق و بی پشتوانه است؛ بنابراین باید برای عبور از این زمستان سخت برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: آمریکا می‌خواهد معیشت مردم سخت شود تا فروپاشی اقتصادی و فروپاشی داخلی انجام شود، اما ما می‌توانیم این دوره را خوب مدیریت کرده و کوتاه کنیم، اما کوتاه کردن این دوره شروطی دارد. شرط اول آن است که مسئولان سیاسی کشور بپذیرند که باید انسجام و وحدت داخلی برقرار کنند و خود را دست افراد تندرو ندهند. انسجام داخلی از نان شب برای کشور واجب‌تر است.

جهانگیری بیان کرد: عده‌ای از مردم زیر فشارهای اقتصادی هستند، اما عده‌ای به جای آنکه با مردم همدردی کنند هنوز دنبال خارج کردن رقیب خود هستند. ما باید به داد ملت برسیم. ملت با غولی مثل آمریکا مواجه است که فعالان اقتصادی کشور را تحت فشار قرار داده است. آقای هاشمی می‌گفت باید به داد کارآفرینان برسیم. من می‌دانم شرایط سخت است و برخی ظلم می کنند که می‌گویند در این شرایط کارآفرینان دنبال سود خود هستند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه باید مسائل اقتصادی را اولویت بندی کنیم، بیان کرد: باید مطمئن شویم معیشت مردم آسیب نمی‌بیند. باید کالاهای ضروری و روزمره مردم تامین شود. از تجار و صنوف هم خواهش دارم تلاش کنند کالاها با قیمت خوب در اختیار مردم قرار بگیرد. مردم بعد از این دوره کوتاه خواهند گفت چه کسی به آنها کمک کرده است؟ همچنین باید برای تامین نیاز ارزی کشور تلاش کرده و صادرات را افزایش دهیم. می‌دانم کارآفرینان دل پری از صادرات دارند ولی صادرات نباید از اولویت خارج شود. ما به ارز حاصل از صادرات نیازمندیم و آمریکا هم به همین دلیل می‌خواهد جلوی صادرات را بگیرد.

جهانگیری با بیان اینکه می‌دانم مهمترین مسئله واحدهای تولیدی، نقدینگی است، خاطرنشان کرد: حل این مساله در دستور کار دولت است تا واحدهای تولیدی کار خود را ادامه دهند. ما اگر موفق شویم تولید و صادرات را انجام دهیم و ارز مورد نیاز را تامین کنیم، حتما از این شرایط سخت عبور می‌کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: در شرایط سخت باید مردان بزرگ به میدان بیایند. من مطمئن هستم کارآفرینان می‌توانند این دوره را خوب مدیریت کنند. من قول می‌دهم که با تمام وجود بمانم و از حمایت شما هم لحظه‌ای تردید نخواهم کرد. آنچه در توان دولت است را به میدان می‌آورم تا از این دوره عبور کنیم.

جهانگیری در ادامه بیان کرد:‌ انتخاب کارآفرینان برتر در بخش خصوصی توسط بخش خصوصی به معنای ترغیب همه شرکت‌ها و موسسات و شهروندان به این دلیل است که کارآفرینی یکی از ضروریات امروز و آینده کشور است. کارآفرینی با کشف و خلق فرصت‌های جدید می‌تواند کشور را از موانع عبور دهد. اگر کشور در شرایط سخت اقتصادی و محدودیت‌های ناشی از تحریم هم نبود باز هم نیازمند باز کردن افق‌های بزرگ برای کشور بودیم چه برسد به مقطع فعلی که دشمنان تلاش دارند آینده نامعلوم و تیره و تاری را پیش روی ملت بگذارند. ما در این شرایط مسئولیت داریم افق‌های بزرگی را پیش روی کشور باز کنیم. ما در دولت با همکاری بخش خصوصی می‌توانیم چنین کاری را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی ساز و کارهای متعارف به دلیل فرسودگی، فساد و ناکارآمدی خیلی کارساز نیست، بیان کرد:‌ ما نیازمند تعقل، نوآوری و خلاقیت در راهکارها هستیم و به راهکارهای جدیدی نیازمندیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به انتخاب مدیران دی‌جی‌کالا و آپارات به عنوان کارآفرینان برتر، خاطرنشان کرد:‌ این انتخاب به این معنا است که باید کارآفرینی در جهت فن آوری جدید و بر اساس تغییرات اجتماعی کشور باشد.

جهانگیری با اشاره به فراز و فرود و صعود و نزول برخی از بنگاه‌های تولیدی در طول دهه های گذشته‌، تصریح کرد:‌ جایی که بنگاه‌ها موفق شدند هماهنگ با تغییرات، تغییری در خود ایجاد کنند صعود کردند و آن جایی که هیچ تغییری انجام ندادند، در برابر تغییر شرایط از بین رفته‌اند. بنابراین باید نسبت به تغییرات آگاهی کافی داشته باشیم. بنگاه پویا تغییرات خود را می‌شناسد. امروز تغییرات بسیار پرشتاب و گسترده است و نباید اجازه دهیم در چرخ‌دنده‌های تغییر قربانی شویم. ما با اتکا به نخبگان، ملت و سابقه تاریخی خود می‌توانیم سربلند از این مسیر بیرون بیاییم. در این شرایط فعالان اقتصادی دولتمردان و نخبگان دانشگاهی همه یک مسئولیت مشترک دارند. همه باید با شناسایی و تقویت فرصت‌های کارآفرینی نگرانی و ابهام نسبت به آینده کشور را کاهش دهند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید اعتماد به نفس در نسل جوان و صاحبان سرمایه و فکر را افزایش دهیم، گفت: در دهه‌ اخیر فعالان اقتصادی، تولید و تجارت شرایط سختی را پشت سر گذاشتند. نوک فشار تحریم‌ها روی فعالان اقتصادی و مردم مظلوم ایران بوده و هست. البته اقتصاد ما قبل از تحریم‌ها با مجموعه بیماری‌های مزمنی مواجه بوده است و چون این بیماری‌ها درمان نشده است به ابر چالش‌هایی تبدیل شده است. در کنار این چالش‌های جدی دیگر نیز از جمله بودجه، نقدینگی و مسائل زیست محیطی هم داریم که باید تاکنون این چالش‌ها حل می‌شده است.

وی ادامه داد: ما اکنون با شرایط جدیدی از تحریم‌ها مواجهیم. آمریکا در تحریم‌های سال های ۹۱ و ۹۲ استدلال می‌کرد که ایران به قواعد بین‌المللی پایبند نیست، به سمت سلاح کشتار جمعی حرکت کرده و در منطقه مسابقه تولید سلاح هسته‌ای به راه انداخته است. مردم کشور ما هم می گفتند با استدلال، ادعاهای آنها را رد کنیم یا اگر هم اتفاقی افتاده آن را اصلاح کنیم. ما هزینه‌ی زیادی دادیم و وارد گفت و گو شده‌ایم. دنیا هم پذیرفت ایران خوب عمل کرده و این نتیجه بدست آمد که با گفت و گو و تعامل و منطق می‌توان مسائل بین‌المللی را حل و فصل کرد.

جهانگیری در پایان با اشاره به اینکه این بار آمریکا چه می‌خواهد به مردم دنیا و ایران بگوید اظهار کرد:‌ مهمترین استدلال رئیس جمهور آمریکا این است که ایران در برجام کلاه گشادی بر سر ما گذاشته است با همین استدلال این توافق بین‌المللی را زیر پا گذاشت. آیا ما در این شرایط راهی داریم که با او مذاکره کنیم؟ آنها نمی‌خواهند ایران قدرتمند در منطقه وجود داشته باشد. آنها ناراحت‌اند که ایران مقابل سیاست‌های آنها ایستاده است. آنها القاعده و داعش را ایجاد کرده‌اند اما ایران اجازه نداد نقشه‌های آنها در منطقه محقق شود. ترامپ می‌گوید ۷ هزار میلیارد دلار در این منطقه هزینه کرده‌ایم، ولی هیچ چیزی بدست نیاوردیم. آنها اگر ده برابر این هزینه هم سرمایه گذاری کنند چون برخلاف جریان ملت‌های منطقه حرکت می‌کنند نتیجه‌ای بدست نمی‌آید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.