×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

1 88 - ضرورت پشتیبانی های لازم در مسیر پویایی اقتصاد فرهنگ -

یونس رنجکش در آیین تجلیل از خادمان و فعالان حوزه فرهنگ با اشاره به جایگاه این شهرستان در عرصه فرهنگ گفت : آستارایی ها در کنار حراست از مرزهای جغرافیایی، مرزبان هویت فرهنگی ما نیز هستند و باید حمایت‌های لازم از حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان از سوی مسئولان استان و کشور انجام شود.

وی افزود: امروز بنا داریم تا به بهانه تجلیل از خادمان حوزه فرهنگ آستارا، گوشه ای از ظرفیت های نهفته در این شهرستان را رونمایی کنیم و نشان دهیم که توان بالقوه آستارا در عرصه فرهنگ بسیار تاثیرگذار بوده و هست.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا خاطر نشان کرد : آنچه که برای ما مهم است بحث اقتصاد فرهنگ بوده و نیازمندیم در مسیر پویایی اقتصاد فرهنگ پشتیبانی لازم را داشته باشیم تا هم از نگاه هنرمندان، پژوهشگران و فعالان حوزه فرهنگی موضوعات بررسی و همچنین از بعد نگاه دولتی و اجرایی نیز پشتیبانی های لازم بعمل آید.

رنجکش افزود: در برنامه امروز به واقع زنجیره ای از خادمان عرصه فرهنگ را مشاهده میکنیم که در این زنجیره یک پیوستگی خاص در بحث اقتصاد نیز نهفته است. یعنی وقتی صحبت از مولف میکنیم در کنارش مرج، وقتی بحث ترویج میکنیم در کنارش نشردهنده، چاپخانه، کتابدار و غیره نیز هست و اگر این زنجیره را کنار هم قرار دهیم میینیم که ظرفیت های لازم برای پشتیبانی از اقتصاد فرهنگ موجود است و افراد و شخصیت ها در راستای توسعه فرهنگی به هم متصل هستند.

وی بارورشدن ایده ها و خلاقیت های هنرمندان و فعالان فرهنگی را مستلزم تفکر اقتصادی دانست و ادامه داد: تداوم برگزاری چنین برنامه هایی می تواند پویایی های لازم را در بحث اقتصاد فرهنگ ایجاد کند و خوشحالیم که در شهرستان مرزی بندر آستارا این ظرفیت های بالقوه را داریم.

رنجکش ادامه داد : برای پویایی اقتصاد فرهنگ می بایست برنامه ریزی های جامع در بعد پیوستگی زنجیره های مرتبط داشته باشیم.

فرماندار آستارا ضمن تشکر از حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در این محفل فرهنگی، تکمیل سالن مجتمع فرهنگی و هنری اداره ارشاد آستارا را از مطالبات جدی مردم این شهرستان عنوان کرد و گفت: سالن فعلی زیبنده آستارا با آن کاستی ها نیست و سال گذشته رقم یک میلیارد تومان برای رفع نقایص سالن اختصاص دادیم که تخصیصی آن بالغ بر دویست میلیون تومان  بود و نیازمند نگاه ملی به حوزه زیرساخت های فرهنگ به سبب موقعیت خاص این شهرستان هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این همایش ضمن تشکر از فرماندار آستارا به واسطه نگاه فرهنگی و حمایت از جامعه فرهیختگان و هنرمندان، فرهنگ را هنر جمع کردن دانست و گفت: تعلق خاطر بنده به این شهرستان از قدیم الایام بوده و آستارا به شناسنامه من منگنه شده است.

فیروز فاضلی توان فرهنگی آستارا را در گیلان بسیار تاثیرگذار دانست و عنوان کرد: فرهنگ یک امر متکثر بوده و این شهرستان در تاریخ فرهنگی کشورمان به نقش بزرگی را ایفا کرده است.

وی با تأکید براینکه نباید با دید محدود به فرهنگ و هنر نگاه شود، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تلاش کرده تا همیشه از اهالی فرهنگ و هنر پشتیبانی و به دغدغه‌های آنها رسیدگی کند.

فاضلی با اشاره به نیمه کاره بودن مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا، تاکیدکرد: در تلاش هستیم تا کمبودهای این مجتمع را رفع کرده و با تجهیز کامل آن اهالی فرهنگ و هنر منطقه از آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بابیان اینکه تنها سینمای آستارا به عنوان یک شهرستان مرزنشین و گردشگرپذیر کشور نیازمند تجهیز است، افزود: اداره کل ارشاد گیلان حمایت‌های لازم برای تجهیز این سینما را انجام می دهد.

شعرخوانی اکبر اکسیر شاعر طنز پرداز ملی، اجرای موسیقی سنتی و تجلیل از ۱۵ خادم و فعال در حوزه فرهنگ شهرستان مرزی آستارا از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.