×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری نوجوان ۱۵ ساله که عامل هک سرور یک شرکت خدمات پرداخت الکترونیک در شهرستان رشت بود، خبر داد.

به گزارش «بامردم»، سردار محمدرضا میرحیدری گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی مدیرعامل یک شرکت خدمات پرداخت الکترونیک مبنی بر اینکه سرور شرکت توسط افراد ناشناس هک شده و به حساب کاربری تعداد زیادی از کاربران دسترسی غیرمجاز صورت گرفته، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: با پی جویی های فنی و پلیسی، کارآگاهان پلیس فتا موفق شدند هکر را که یک نوجوان ۱۵ ساله اهل و ساکن خراسان شمالی بود، شناسایی و با اخذ نیابت قضایی، او را در این استان دستگیر و به گیلان منتقل کردند.
سردار میرحیدری با بیان اینکه متهم با سرعت عمل کارآگاهان پلیس فتا مواجه و موفق به برداشت از حساب های کاربران نشده بود، اظهار داشت: با توجه به دلایل دیجیتال کشف شده در بازرسی از منزل متهم، او به صراحت به جرم خود و اینکه با سوء استفاده از ضعف امنیتی سایت درگاه پرداخت الکترونیک شرکت مورد نظر، سرور شرکت را هک و به حساب کاربری بیش از یک هزار نفر از کاربران به صورت غیرمجاز نفوذ کرده، اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه متهم به علت پایین بودن سن با تشکیل پرونده به دادگاه اطفال شهرستان رشت معرفی شد، از مدیران سایت های ایرانی خواست که با ارتقاء ضریب امنیت سایت های اینترنتی خود و رفع حفره های امنیتی، اجازه دسترسی و نفوذ غیرمجاز را به هکرها ندهند.

انتهای پیام /

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.