×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات گیلان یکی از هدف‌گذاری‌های وزارت ارتباطات در حوزه IT را این دانست که گیلان به عنوان هاب منطقه در حوزه صادرات خدمات و تولید محتوای فناوری نوین در کشور معرفی شود.

به گزارش «بامردم»، دهمین نمایشگاه الکامپ گیلان در مرکز نمایشگاهی و همایش‌های بین‌المللی این سازمان در قالب ۵۰ غرفه و با حضور شرکت‌های کامپیوتری، خدمات اینترنتی، سیستم‌های اداری، سیستم‌های امنیتی تصویری و تجهیزات فروشگاهی با هدف نمایش و عرضه مستقیم دستاوردهای بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان به شرکت‌ها و نهادهای دولتی و کارخانجات بخش خصوصی از ۲۲ لغایت ۲۶ شهریورماه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ برپا شده است.

مهدی گلدوست، رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد انزلی درخصوص برگزاری نمایشگاه الکامپ در مرکز نمایشگاهی و همایش‌های بین‌المللی این سازمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه روند  تقویت، توسعه و تشویق اقدامات و فعالیت‌ها در حوزه ICT که نقش بسیار بسزایی در توسعه فناوری‌های نو ایفاء می‌کند، نسبت به میزبانی و حمایت از برگزاری این نمایشگاه در منطقه آزاد انزلی اقدام نموده است.

وی اضافه کرد: با توجه به نگرش و تفکرات مدیریت عالی سازمان سازمان منطقه آزاد انزلی درخصوص تقویت تولید و توسعه صادرات فناوری‌های نوین در منطقه و همچنین اجرای زیرساخت‌های مربوط به خدمات دولت الکترونیک، در این نمایشگاه توانمندی‌ها و اقدامات سازمان جهت ارائه خدمات الکترونیک در حوزه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، گردشگری مجازی، عمران و شهرسازی، روابط عمومی، رسانه‌های دیجیتال و خودرو با پلاک منطقه آزاد انزلی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

فرزاد توکلی، مدیرکل فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری نیز در حاشیه مراسم افتاحیه این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: یکی از هدف‌گذاری‌هایی که وزارت ارتباطات در حوزه IT این است که گیلان به عنوان هاب منطقه در حوزه صادرات خدمات و تولید محتوای فناوری نوین در کشور معرفی شود و این امر با به کارگیری ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی بزودی محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی درخصوص هدف قرار دادن بازارهای کشورهای حاشیه خزر وجود دارد، عنوان کرد: در یک سال اخیر با جهت‌گیری‌های بسیار مناسب سازمان منطقه آزاد انزلی درخصوص توجه به فناوری‌های نو و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی، شرایط لازم برای توسعه فناوری نو و صادرات محصولات فراهم می‌شود.

فرشید بخشی‌نژاد، مسئول نظام صنفی رایانه‌ای گیلان و دبیر نمایشگاه الکامپ استان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه در گذشته صنایع پایه مورد توجه قرار می‌گرفتند، اظهار کرد: امروزه فناوری اطلاعات جایگزین این حوزه شده و به سرعت در حال رشد و انتقال است.

وی با بیان اینکه در این مسیر امیدواریم بتوانیم با بهره گیری از پتانسیل‌های منطقه آزاد انزلی به سرعت رشد و پیشرفت داشته باشیم و با به کارگیری نیروی انسانی توانمند، نقاط ضعف را به قوت تبدیل کنیم، یادآور شد: اگر بخواهیم در سطح استان دو پایگاه مهم در راستای توسعه همه‌جانبه استان معرفی کنیم بی شک یکی از آنها منطقه آزاد انزلی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، ناصرعلی سعادت، مسئول سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه مذکور، اظهار کرد: هدف از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی ایجاد فرصت‌های اقتصادی بیشتر در راستای افزایش تاثیرات مستقیم آن به فعالان این عرصه و رشد و توسعه آن است.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از فرصت‌هایی که در نمایشگاه‌ها ایجاد می‌شود، گفت: نمایشگاه الکامپ به عنوان محلی برای جلب توجه سرمایه‌گذاران در جهت عرضه دستاوردهای صنایع مرتبط با رایانه است.

سعادت با تاکید بر برگزاری متفاوت هر دوره از نمایشگاه‌ها و استفاده درست از فرصت‌های این چنینی، افزود: برپایی این نمایشگاه با همکاری همه مسئولان به عنوان نقطه عطفی به جهت حمایت دولت از بخش خصوصی بوده و موجب حضور مشتاقانه شرکت‌ها در این گونه نمایشگاه‌ها می‌شود./ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.