×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

global warming earth stock - سالی گرم و سوزان در راه است! -

دیجیاتو نوشت: بر اساس تحلیل های صورت گرفته توسط گروهی از دانشمندان مستقل به نام «برکلی ارث» میانگین دما نسبت به سال های ۱‍۹۵۱ تا ۱۹۸۰ تا ۰.۷۷ درجه سلسیوس افزایش یافته و در سال های اخیر به حداکثر خود رسیده است. این مطالعه حاکی از این است که زمین بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ به لطف تغییرات اقلیمی گرمترین سال های تاریخ خود را پشت سر گذاشته است.

این گروه با اشاره به الگوهای آب و هوایی نظیر نواحی شرقی استوایی اقیانوس آرام و آزاد شدن حرارت از اقیانوس، به افزایش دما طی سال جاری تاکید کرده اند:برآورد فعلی ما مبنی بر افزایش دما نسبت به سال قبل است و به احتمال ۵۰ درصد به دومین سال گرم از سال ۱۹۵۰ تبدیل خواهد اما بعید است رکورد ۲۰۱۶ را جابجا کند.

این پیش بینی از همین حالا در حال به حقیقت پیوستن است چرا که استرالیا زیر موج گرمای شدید در حال بریان شدن بوده و میانگین دما در بخش های بزرگی از آفریقا و آسیا از حد معمول فراتر رفته است.

مطالعه برکلی ارث یکی از مستندترین پژوهش های هواشناسی است که از افزایش دمای زمین حکایت دارد، مساله ای که چندان مدنظر ترامپ نیست و به همین خاطر آمریکا از معاهده پاریس خارج شد. بی اعتنایی دولت های بزرگ و کوچک در سراسر دنیا می تواند به تغییرات اقلیمی شدیدتر، افزایش پیش از پیش دما و در نهایت به خطر افتادن حیات در زمین منجر شود.

موسسات تحقیقاتی نیز تلاش های بسیاری را برای کاهش آلاینده صورت داده اند که از این می توان به پروژه انستیتوی Global CCS Institute اشاره کرد که ازسیستم جدید CCUS برای تبدیل گازهای خروجی به مواد بی خطر برای محیط زیست رونمایی کرده اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.