×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر

ساسان پرکان 2 - پسری که با اینستاگرام معروف شد/ رها کردن ژیمناستیک برای ماهی ۱۵۰ هزار تومان! - ساسان پرکان

 ساسان پرکان پسر ۱۵ ساله چابهاری است که این روزها فیلمی از حرکات ژیمناستیکش در فضای مجازی منتشر شده حسابی بر سر زبان‌ها افتاده است به طوری که رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک هم از او حمایت کرده و خواسته تا به همراه پدرش به تهران بیاید.

این پسر جوان، ژیمناستیک را لب ساحل و با مربیگری عموی خود آموخته و بسیار دوست دارد این رشته را به صورت حرفه‌ای ادامه دهد، اما او اکنون به دلیل مشکلات خانوادگی و مالی، ژیمناستیک و تمرین را کنار گذاشته و برای ماهانه ۱۵۰ هزار تومان مشغول به کار است.

* از شما در فضای مجازی فیلمی منتشر شده که گفته می شود برای شادی بعد از یک مسابقه است در مورد آن توضیح می دهید؟

جام فوتسال به مناسبت دهه فجر در مدرسه برگزار کردیم که ما به فینال رسیدیم و توانستیم در فینال نیز پیروز شویم. آن حرکات را بعد از برد در فینال انجام دادم.

* ژیمناستیک را از کی و چگونه آغاز کردید؟

از کوچکی به این رشته خیلی علاقه داشتم و لب ساحل به همراه پسر عموها و عمویم به تمرین می پرداختیم. استاد ما را دید و به ما کمک کرد. دست او درد نکند. بعد از آن هم ادامه دادیم تا به اینجا رسیدیم.

* رییس کمیته ملی المپیک خواسته که با شما و پدرتان دیدار داشته باشد از آن اطلاعی دارید؟

شنیدم ولی پدرم که نمی تواند با من بیاید. پدرم فلج است و نمی تواند با من بیاید.

* برای این دیدار تاریخی تعیین شده و آیا برای این دیدار به تهران می آیید؟

بله بله، حتما می آیم. اما نمی دانم کی می آیم اما حتما خواهم آمد. تنها به من گفتند یک روز بیا. اما در مورد تاریخ آن چیزی نگفتند.

* از مجموعه ژیمناستیک چطور؟ پیگیر شما بودند و آیا با شما تماسی داشتند که در مورد مربی، کلاس و یا امکانات خاص صحبتی شده باشد؟

بله زنگ زدن که بروم و خودم را معرفی کنم. دیگر نگفتند چه خواهند کرد. هنوز در مورد این‌ها صحبتی نکرده‌اند.

ساسان پرکان 1 - پسری که با اینستاگرام معروف شد/ رها کردن ژیمناستیک برای ماهی ۱۵۰ هزار تومان! - ساسان پرکان

* آیا از فدراسیون، رییس و یا دبیر فدراسیون با تو تماس گرفته‌اند؟

نه! با کسی دیگر صحبت کردم. این‌ها با من تماس نگرفتند. نمی دانم با چه فردی صحبت کردم.

* فکر می کنید از سوی فدراسیون از شما حمایت شود تا بتوانید ژیمناستیک را حرفه ای دنبال کنید؟

نمی دانم. من که می خواهم ژیمناستیک را ادامه دهم ولی امکانات نیست.

* خودتان فکر می کنید برای ادامه این رشته به چه امکاناتی نیاز دارید که مسئولان در حال حاضر می توانند در اختیار شما قرار دهند؟

والا به این رشته خیلی علاقه دارم و می خواهم به سطح حرفه‌ای برسم. من تنها در حرکات زمینی مهارت دارم چون برای سایر وسیله‌ها امکاناتی نداشتم.

* در مورد مربی‌ات هم بیشتر توضیح دهید؟

مربی من عمویم است. در حال حاضر او به شاگردانش آموزش می دهد اما من دیگر تمرین نمی کنم.

* چرا دیگر تمرین ژیمناستیک نمی کنید؟

مدتی است که دیگر تمرین نمی کنم چون سرکار می روم. من در یک غرفه لوازم خانگی شاگردم. به دلیل مشکلات خانوادگی و مالی مجبورم که کار کنم.

 اگر صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک به تو بگوید به چه مکاناتی احتیاج داری که در این رشته حرفه‌ای تمرین کنی به چه مواردی اشاره خواهید کرد؟

نمی دانم چه بگویم. شاید بخواهم سالن در اختیارم بگذارند.

* در مسابقات استعدادهای برتر ژیمناستیک حضور داشتید؟

بله با تیم چابهار شرکت کردیم اما مقامی نیاوردیم.

* از روزی که فیلم شما در فضای مجازی پخش شد چند نفر با شما تماس گرفتند؟

خیلی ها تماس گرفتند که بیشتر آن‌ها رسانه‌ها بودند.

عموی ساسان پرکان مربی او است نیز در گفت و گو با ایسنا در مورد آغاز تمرینات برادرزاده اش در ژیمناستیک اظهار کرد: ساسان از کودکی و از سن ۵ – ۶ سالگی بعد از مدرسه برای تمرین به سالن نزد من می آمد. شوق یادگیری فوتبال و ژیمناستیک را داشت. ما در باشگاه شهید ریگی که یک سالن چند منظوره هم بود یک ساعتی زمان گرفته بودیم که تمرین کنیم. او آنجا می آمد و حرکات ژیمناستیک را کم کم که می دید به ذهن می سپرد و دیگر به این رشته روی آورد.

وی در ادامه در پاسخ به این  سوال که ساسان بیشتر در چه وسیله ای مهارت دارد گفت: در حرکات زمینی کارش خیلی خوب است. ما در سالن وسیله ای همچون بارفیکس خرک و … نداشتیم که در وسایل دیگر تمرین کند. تنها یک تشک کشتی بود که حرکات زمینی انجام می دادیم. بیشتر تمرینات ما هم اکثرا لب ساحل یا در کنار تپه ها بود.

پرکان در مورد دعوت رییس کمیته ملی المپیک از ساسان پرکان و پدرش گفت: پدرش که بیمار است و نمی تواند بیاید . مجبورم من با او بیایم. بیشتر کارهای آن‌ها را در چابهار من انجام می دهم. البته به ما که تاریخ مشخصی ندادند ولی شاید با بلوچ رییس اداره ورزش چابهار هماهنگی انجام داده باشند چون بیشتر پیگیری ها از طریق او انجام می شود.

پرکان در مورد اینکه آیا فدراسیون با آنها تماسی داشته یا خیر گفت: فدراسیون ژیمناستیک که فعلا با من تماسی نداشته است. خانم اینچه درگاهی یا دبیر فدراسیون با ما هیچ تماسی نداشته‌اند. ولی به اداره کل ورزش دستور دادند که ساسان را پیدا کنند.

وی در خصوص کار کردن ساسان پرکان ادامه داد: بله او تمرین را کنار گذاشته است. پدرش بیمار است  مدتی است که دیگر برای تمرین به سالن نمی آید. تقریبا سه چهار ماهی است که تمرین نمی کند. از زمانی که سالن را از ما گرفتند دیگر ساسان و شاگردان بزرگ به سالن نمی آیند. قبلا من با آموزش و پرورش برای این سالن قرارداد داشتم و خودم شخصی اجاره می دادم. ساسان در حال حاضر صبح مدرسه می رود و شب‌ها هم برای ۱۵۰ هزار تومان به سر کار می رود.

مربی ساسان در پایان گفت: من از این ورزشکاران زیاد داشتم و همیشه هم با جان و دل و به صورت رایگان به آنها آموزش داده‌ام. تازه وسایلی را هم که از محمود اصلی می خریدم با پول شخصی بوده است. من عاشق این رشته هستم و از بچگی دوست داشتم شاگردانی را تربیت کنم تا یک روز نام آور شوند و پرچم کشورمان را بالا ببرند اما حتی یک سالن در این شهر نداریم. سالنی که ما در آن کار می کنیم برای آموزش و پرورش است. به ما گفتند تنها ۵ نفر را باید آموزش دهم. البته آموزش و پرورش برای ۱۰ شاگرد رضایت داد اما مسئولان سالن رضایت ندادند. اکنون هم ۵ نفر کوچک را آموزش می دهم.

ایسنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.