×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

photo 2019 02 08 12 11 06 1024x576 - محصور کردن زمین نگهداری سگ های بدون صاحب به پاکبانان سپرده شده است/ نگاه ارباب رعیتی حاکم بر مجموعه شهرداری رشت باید برچیده شود - پاکبانان شهرداری رشت

محمدحسن علیپور با انتقاد از به کارگیری پاکبانان شهرداری رشت در امور متفرقه همچون محصور کردن زمین نگهداری سگ های بدون صاحب، خواستار پرداخت حق الزحمه آنها برای کارهای محوله شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت ضمن تاکید بر ضرورت احداث محل نگهداری سگ های بدون صاحب، تصریح کرد: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری های مسری، تجمع و ایحاد مزاحمت سگ ها، در روزهای اخیر زمینی ۶ هکتاری در محوطه کارخانه کودآلی رشت واقع در جاده لاکان، برای این امر در نظر گرفته شده که وارد فاز اجرایی شده است.

علیپور اظهار داشت: متاسفانه گاهی دیده می شود که از پاکبانان در حوزه هایی غیر از نظافت شهر، انتظار همکاری وجود دارد اما بابت کارهای مازاد، حق الزحمه ای به آنها پرداخت نمی شود و جابجایی وسایل در مناطق و سازمان ها، نظافت ورزشگاه ها و یا پروژه های اینچنینی نمونه هایی از این موارد بوده است.

وی با انتقاد از نحوه اجرای این پروژه، خاطرنشان کرد: اگر پیمانکاری برای احداث محل نگهداری سگ های بدون صاحب مشخص شده است علت به کارگیری نیروهای پاکبان چیست؟ و اگر کار به نیروهای پاکبان سپرده شده است حق الزحمه آنها بابت این کار به چه نحوی محاسبه و پرداخت خواهد شد؟

محمد حسن علیپور با بیان اینکه طی بازدید صورت گرفته در جریان جزییاتی از امور محوله به پاکبانان قرار گرفته ام، گفت: از کندن پی، تا بلوک چینی و فنس به پاکبانان سپرده شده است و نیرویی که از بیرون مجموعه شهرداری می آید به این عزیزان دستور می دهد!

وی با اعلام اینکه همکاران پاکبان از ساعات اولیه صبح تا ساعت ۴ عصر در این محوطه مشغول به کار هستند و تنها یک وعده غذایی به عنوان ناهار تحویل آنها داده می شود افزود: امور متفرقه به نیروهای زحمتکش شهرداری رشت سپرده شده است اما حتی هزینه ایاب و ذهاب نیز به آنها پرداخت نمی شود و بر عهده خودشان است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر رشت خواستار رسیدگی به علل نادیده گرفتن حق و حقوق پاکبانان توسط شورا شد و گفت: حق و حقوق کارگران بابت چنین کارهایی بیش از چند ساعت اضافه کار است و شهرداری موظف به پرداخت حق الزحمه آنها خواهد بود.

علیپور در پایان با بیان اینکه نگاه ارباب رعیتی حاکم بر مجموعه شهرداری رشت باید برچیده شود، خاطر نشان کرد: شهرداری رشت نیاز به بازنگری و اصلاح جدی در نگاه مدیریتی و ابزارهای نظارتی دارد و باید در راستای دفاع از حق و حقوق کارگران و پاکبانان برنامه های مدونی در نظر گرفته شود.

منبع خبر : حرف تازه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.