×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

7 5 768x483 - نمایندگان استانهای دیگر متحد هستند!/ بخشی از سرانه اقتصاد پایین استان به فرهنگ کار گیلانی ها برمی گردد -

این کتاب در نوع برای اولین بار است که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها اجرایی می شود.

در این نشست کیوان محمّدی رئیس سازمان در مورد کتاب ۴۰ سال تلاش نیز اظهار کرد: این کتاب حاصل تلاش کلیه کارمندان دولت در استان است.

وی افزود: در این کتاب به هیچ وجه تاکید صرفاً بر نکات مثبت نبوده است و سعی کردیم واقعیت‌های جامعه را بازگو نماییم و هر کجا که موفق نبودیم عنوان شده است.

گفتنی است در این نشست رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان لایحه بودجه ۹۸ را یک میلیون و ۷۰۳ هزار میلیارد تومان دانست و گفت: بودجه پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی برای سال آینده دارای رشد خوبی است.

وی با اشاره به انتقادات وارد شده به لایحه بودجه گفت: نکته اول آنکه این لایحه، پیشنهادی است و نه مصوب. لایحه پیشنهادی حاصل نشست، طراحی و تدوین همکاران سازمان برنامه و بودجه بر اساس شرایط کشور است و بر اساس آمال و آرزوها تدوین نمی‌شود. تصمیم‌گیرنده نهایی نیز در خصوص تصویب لایحه، مجلس شورای اسلامی می‌باشد. لذا آنچه از نمایندگان محترم مجلس انتظار داریم آن است که اشکالات و اصلاحیه‌ها براساس دیدگاه‌های کارشناسی و برمبنای شرایط کشور باشد تا بتوانیم در مسیر تحقق اهداف گام برداریم. به هرحال آنچه مجلس تصمیم بگیرد خود را مکلف به اجرا آن می‌دانیم.

محمّدی عدم موزانه بین بودجه عمرانی و هزینه‌ای را انتقاد دوم در خصوص لایحه بودجه برشمرد و افزود: حدود ۸۰ درصد بودجه صرف امور هزینه‌ای می‌شود. این نکته ربطی به هیچ سازمانی خاص ندارد بلکه به ساختار اقتصادی مربوط می‌شود. بودجه خیلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم به نفت وابسته است. باید طوری اصلاح ساختاری کنیم که تکیه بر درآمد نفتی کاهش پیدا کند که برای این امر نیاز به تغییرات در حوزه بانکی، روابط بین المللی، بیمه ، کشاورزی و صنعت داریم.

وی تمرکز بیش از اندازه بودجه در مرکز را مشکل سوم در لایحه بودجه دانست و بودجه ۴۷۸هزار میلیارد تومانی دولت اشاره کرد و افزود: از این رقم ۳۲۰ هزار میلیارد بودجه هزینه‌ای و ۶۲ هزار میلیارد عمرانی است که این نشان می‌دهد ۸۰ درصد بودجه ما صرف هزینه میشود و اگر بخواهیم جهشی در توسعه کشور ایجاد شود باید این درصد کاهش معکوس شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه ۱۴۲۷ میلیارد تومان برای استان در بخش هزینه و عمرانی بودجه در نظر گرفته شده است، افزود: ۵۷۷ میلیارد تومان بودجه هزینه‌ای و ۸۵۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی پیشنهاد شده که با عنایت به بودجه‌های ابلاغی این مبلغ بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان خواهد شد.

در ادامه محمدی با بیان اینکه آزادی به عنوان مهمترین موهبتی است که انسان دارد، گفت: به آزادی بسیار عقیده دارم و به آزادی مطبوعات در حد افتراء لااقل معتقد هستم. زیرا مفتری پس از مدتی مفتضح خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه عقب ماندگی‌های استان مربوط به بودجه نیست، گفت: عقب ماندگی استان فقط بودجه نیست و وجود ناهماهنگی در استان یکی از علت‌هاست که نمود آن در همین ماجرای انتخاب شهردار برای مرکز استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با اشاره به اتحاد نمایندگان استانهای دیگر مانند اصفهان اشاره کرد و گفت: نمایندگان، مطبوعات و مدیران چقدر در مورد خواسته های استان همدل هستند؟!

وی افزود: خبرنگاران روشنفکرترین و شجاع‌ترین افراد در جامعه هستند و باید از صراحت لهجه افراد استقبال کنیم.

محمّدی در مورد آخرین وضعیت قطار گیلان گفت: قطار قزوین-رشت به احتمال ۹۹ درصد در اسفند ماه با حضور ریس جمهوری افتتاح میشود و از مطبوعات و رسانه‌ها می‌خواهم که درباره قطار انزلی و استارا بیشتر مطالبه‌گری شود.

وی افزود: بودجه‌ای برای مرکز نسخه خطی در کتابخانه ملی اختصاص داده شده است که کار فرهنگی بزرگی در استان بوده اما اصلا سر و صدایی نداشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با بیان اینکه مطبوعات استان و صنف خبرنگاران باید پالایش شود، افزود: اگر این اتفاق نیفتد ضربه آن به خود خبرنگاران بر می گردد و به این صنف آسیب می‌رسد.

وی در مورد جذب اقوام مسئولان اظهار کرد: در سال ۹۶ برای جذب ۶۱ نفر مجوز داشته ایم که با این تعداد ۲۶۱ نیروی شرکتی در استان داریم و ۶۵۰ نفری که در این سوال عنوان شده است، درست نیست و چنین جذبی نداشتیم. الا اینکه در سازمان‌هایی که بودجه شان را از سطح ملی می‌گیرند ، چنین اتفاقی افتاده باشد . در این خصوص تاکنون مدارک مستندی نداشته‌ایم.

محمدی با بیان اینکه وضعیت گیلان در سرانه اقتصاد پایین است گفت: این مورد بخشی به فرهنگ کار گیلانیان برمی‌گردد که متاسفانه ۸۰ درصد از ملاقات مردمی درخواست شغل یا میز دولتی است. فرهنگ کار ما گیلانیان باید تغییر کند.

وی در مورد شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نیز یادآور شد: تا کنون ۷ جلسه برگزار شده است و به جناب استاندار پیشنهاد دادیم که تا پایان سال دو الی سه جلسه دیگر برگزار شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.