پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41355 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • لاهیجان قبل از رشت، مرکز ایالت گیلان بوده است/ لاهیجان جزو ۲۰ مقصد اصلی گردشگری ایران محسوب می‌شود
    25 شهریور 1395 - 1:19
    شناسه : 14817
    0

      اولین جشنواره فرهنگی، اقتصادی لاهیجان با حضور جمعی از سفرا، رایزن های فرهنگی و جمعی از مدیران کشوری و استانی در روز چهارشنبه و در خانه هنرمندان ایران در تهران آغاز شد. (گزارش تصویری) به گزارش «بامردم»، در این مراسم حسینعلی خدایگانی رئیس شورای شهر لاهیجان گفت: با توجه به فرهنگ فاخر، تاریخ کهن، […]

    پ
    پ

     خدایگانی

    اولین جشنواره فرهنگی، اقتصادی لاهیجان با حضور جمعی از سفرا، رایزن های فرهنگی و جمعی از مدیران کشوری و استانی در روز چهارشنبه و در خانه هنرمندان ایران در تهران آغاز شد. (گزارش تصویری)

    به گزارش «بامردم»، در این مراسم حسینعلی خدایگانی رئیس شورای شهر لاهیجان گفت: با توجه به فرهنگ فاخر، تاریخ کهن، وجود شخصیت‌های بزرگ فرهنگی،فلسفی، ادبی، علمی و سیاسی، بزرگداشت لاهیجان، بزرگداشت فرهنگ، خرد و اندیشه است.
    وی گفت: لاهیجان، شهر چای و ابریشم با پیشینه ای غنی و با دارا بودن تاریخی کهن و جاذبه های گردشگری طبیعی، آیین ها و مراسم های خاص سنتی مذهبی و وجود نویسندگان، شاعران، هنرمندان و عالمان مذهبی و دهها دلیل دیگر ابتدا از سوی مردم به عنوان عروس شهرهای شمال و از سوی دولت به عنوان شهر نمونه گردشگری طبیعی و تاریخی ایران نامگذاری شده است.
    وی افزود: لاهیجان از نظر سابقه شهری قدمت زیادی دارد و قبل از رشت، مرکز ایالت گیلان بوده است. موقعیت اقتصادی این شهر نیز بسیار حائز اهمیت بوده، زیرا لاهیجان به دلیل موقعیت طبیعی و خاصش از نظر اقتصادی، منطقه‌ای کشاورزی-صنعتی است. مرکز کشت چای ایران، مرکز پرورش کرم ابریشم و تولید پارچه های ابریشمی بوده است.
    خدایگانی از لاهیجان بعنوان یکی از بزرگترین مراکز علمی و دانشگاهی کشور یاد کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار دانشجو در واحدهای دانشگاهی این شهر  مشغول به تحصیل هستند و ورود این میزان دانشجو از اقصی نقاط کشور یک امتیاز ویژه برای لاهیجان محسوب می شود.
    رئیس شورای شهر لاهیجان گفت: لاهیجان همواره یکی از انتخاب های همیشگی گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید بوده و جزو ۲۰ مقصد اصلی گردشگری ایران محسوب می شودو سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر است.
    وی افزود: در حال حاضر شهر لاهیجان از نظر تعداد گردشگران داخلی و خارجی و همچنین میزان اقامت، رتبه  بالایی را در سطح کشور دارد و با توجه به یکدلی که بین مسئولان لاهیجان و استان وجود دارد، در صدد هستیم  با افزایش ظرفیت در بخش گردشگری این رتبه را ارتقا دهیم .
    خدایگانی گفت: با توجه به پتانسیل های بسیار خوب لاهیجان در حوزه صنعت گردشگری، پروژه های مختلف و برنامه های ویژه ای توسط مدیریت شهری لاهیجان تعریف شده است و فضا و امکانات فراهم است تا عزیزان سرمایه گذار با خاطری مطمئن از بازدهی سرمایه گذاری خود به این شهر ورود کنند.
    وی از بام سبز و مجموعه توریستی، تفریحی۱۵هکتاری حاجی آباد لاهیجان ، فرصتی بی نظیر برای سرمایه‌گذاران نام برد.
    خدایگانی گفت: تمام سعی و تلاش ما و مجموعه‌ی همکارانمان درمدیریت شهری ،کمک به رفع مشکلات و موانع پیشرو سرمایه گذاران است. دست کلیه سرمایه گذاران عزیز را به گرمی می فشاریم و سعی می کنیم تسهیلات خوبی را از هر جهت برایشان فراهم کنیم.
    رئیس شورای شهر لاهیجان در پایان سخنان خود از شهرداری تهران وکلیه نهادهایی که مدیریت شهری لاهیجان را در برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی اقتصادی یاری نمودند، تقدیر نمود.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.