شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نرخ واقعی بیکاری چند درصد است؟
    26 شهریور 1395 - 0:44
    شناسه : 14872
    0

    عضو سابق شورای عالی کار با بیان اینکه مسؤولان به ازای یک ساعت کار در هفته را آمار اشتغال اعلام می‎کنند، گفت: اینگونه آمارها مصرف داخلی نداشته و نتیجه این آمارها نادیده گرفتن واقعیات و فریب افکار عمومی است. به گزارش «بامردم»، سید حمزه درواری امروز اظهار کرد: تأکیدات رهبر انقلاب به مسؤولان مرکز آمار […]

    پ
    پ

    عضو سابق شورای عالی کار با بیان اینکه مسؤولان به ازای یک ساعت کار در هفته را آمار اشتغال اعلام می‎کنند، گفت: اینگونه آمارها مصرف داخلی نداشته و نتیجه این آمارها نادیده گرفتن واقعیات و فریب افکار عمومی است.

    به گزارش «بامردم»، سید حمزه درواری امروز اظهار کرد: تأکیدات رهبر انقلاب به مسؤولان مرکز آمار ایران در ارائه آمار دقیق نکته بسیار مهمی است که باید از مدت‌ها قبل به آن توجه می‎شد.

    وی با اعلام اینکه مسؤولان به ازای یک ساعت کار در هفته را آمار اشتغال اعلام می‎کنند، تصریح کرد: این فرمول که یکی از یون‌های تعریف‌شده در سازمان بین‌المللی کار است و به ظاهر صحیح به نظر می‎رسد و تنها برای مجامع بین‌المللی از جمله سازمان بین‌المللی کار، سازمان تجارت جهانی و صندوق بین‌المللی پول استفاده می‎شود.

    رئیس کانون کارفرمایان مازندران اضافه کرد: اینگونه آمارها مصرف داخلی نداشته و نتیجه این آمارها نادیده گرفتن واقعیات و فریب افکار عمومی است.

    عضو سابق شورای عالی کار کشور با اعلام اینکه براساس تعریف مرکز آمار ایران خط فقر در کشور دریافتی کمتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است، افزود: ملاک اشتغال در ایران و تعریفی که ما داریم این است که یک جوان هر روز هفت ساعت و چهل دقیقه کار کند و براساس حداقل حقوق ماهانه طبق مصوبه شورایعالی کار با مزایای تعریف‌شده از جمله حق مسکن و همسر مبلغ یک میلیون تومان دریافت کند که در صورتی که این شرایط برای همه افراد جویای کار نیز فراهم شود، زیر خطر فقر قرار دارند.

    درواری خطاب به متولیان آمار در کشور گفت: چرا مسؤولان برای فرار از پاسخگویی در مورد تحقق نیافتن وعده‎های خود به فرمول یک‌ساعت در هفته اتکا کرده و با احساسات مردم بازی می‎کنند.

    وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جمع مسؤولان آماری کشور یادآور شد: اگر برنامه‌ای برای رفع بیکاری داریم باید ملاک تعیین نرخ بیکاری در کشور ۴۴ ساعت در هفته باشد.

    رئیس کانون کارفرمایان مازندران اضافه کرد: ملاک یک ساعت در هفته برای اعلام نرخ بیکاری مناسب نیست، به‌واسطه این آمار میزان بیکاری و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد به خوبی مشخص نمی‎شود.

    این مسؤول ادامه داد: مسؤولان و دست‌اندرکاران برای یک بار هم که شده حقایق آماری را مطرح کنند تا برای رفع مشکلات اساسی در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی منسجمی طراحی شود.

    درواری با اعلام اینکه نرخ بیکاری واقعی که مردم احساس می‎کنند بیش از ۴۰ درصد است، گفت: این حقایق موجود است؛ متولیان و دست‌اندرکاران برای رفع این موارد باید برنامه‌ریزی کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.