سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41331 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • برخی افراد تلاش دارند نام چای ایرانی را خدشه دار کنند
    26 شهریور 1395 - 11:30
    شناسه : 14882
    0

    رییس اتحادیه بازرگانان و صادر کنندگان گیلان گفت:هنوز در کشور کسانی هستند که تلاش دارند به جای چای خوب و با کیفیت ایرانی چای نامطلوب صادر کنند و از این طرق نام چای ایرانی را خدشه دار کنند. به گزارش «بامردم»، منطقه گیلان ،قاسم رضاییان در هجدهمین شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان گیلان […]

    پ
    پ

    رییس اتحادیه بازرگانان و صادر کنندگان گیلان گفت:هنوز در کشور کسانی هستند که تلاش دارند به جای چای خوب و با کیفیت ایرانی چای نامطلوب صادر کنند و از این طرق نام چای ایرانی را خدشه دار کنند.

    به گزارش «بامردم»، منطقه گیلان ،قاسم رضاییان در هجدهمین شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان گیلان به ریاست استاندار گیلان با حضور  جواد جهانگیرزاده سفیر جدید ایران در آذربایجان و مدیران دستگاههای اجرایی تشکیل شد گفت: ما استانی با قابلیت کشاورزی بالا هستیم و دارای محصولات استراتژیکی همچون چای،برنج و ابریشم که در سالهای گذشته می رفت که سرنوشت این محصولات به سرنوشت کنف و توتون که امروزه اثری از آنها در استان نیست دچار شود.

    وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد چای ایران در گیلان تولید می شود، افزود: چای استان به عرصه نابودی کشیده شده بود که خوشبختانه دولت به موقع توانست جلوی این نابودی را بگیرد و ۲۰ هکتار از مزارع چای در دولت تدبیر و امید احیاء شد.

    رضاییان به از سر گیری صادرات چای اشاره کرد و گفت: اسقبال مردم از مصرف چای ایرانی افزایش یافته است و چای ایرانی در جهان دارای مقبولیت است .

    وی اضافه کرد: متاسفانه در گذشته برخی از افراد با صادر کردن چای سنواتی جایگاه صادرات چای را خراب کردند و اکنون نظام مشخص کرده که چای سنواتی باید به کمپوست تبدیل شود.

    رییس اتحادیه بازرگانان و صادر کنندگان گیلان خاطرنشان کرد: چای گیلان نمونه چای خوب دنیاست و اکثر بیماری هایی که امروز در دنیا وجود دارد به خاطر چای ناسالم و شیمیایی است.

    وی ادامه داد: هنوز در کشور کسانی هستند که تلاش دارند به جای چای خوب و با کیفیت ایرانی چای نامطلوب صادر کنند و از این طرق نام چای ایرانی را خدشه دار کنند.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.