چهارشنبه, 18 مهر 1403 Tuesday, 8 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43821 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2455×
حرکت اولین قطار تهران به رشت با حضور نماینده سابق لاهیجان و سیاهکل
16 اسفند 1397 ساعت: 11:32
شناسه : 149027
6

صبح امروز حرکت قطار از ایستگاه تهران به سمت رشت آغاز شد و این در حالی است که ابوذر ندیمی، نماینده سابق لاهیجان و سیاهکل و مشاور فعلی سازمان برنامه‌وبودجه کشور جزو اولین مسافران مردمی این قطار می‌باشد.

پ
پ

حرکت اولین قطار تهران به رشت با حضور نماینده سابق لاهیجان و سیاهکل - حرکت اولین قطار تهران به رشت با حضور نماینده سابق لاهیجان و سیاهکل - ابوذر ندیمی

صبح امروز حرکت قطار از ایستگاه تهران به سمت رشت آغاز شد و این در حالی است که ابوذر ندیمی، نماینده سابق لاهیجان و سیاهکل و مشاور فعلی سازمان برنامه‌وبودجه کشور که در سال 84 و مصوب شدن این پروژه یکی از مدافعان آن بود، جزو اولین مسافران مردمی این قطار می‌باشد.

ساعاتی دیگر سوت اولین قطار مسافری و رسمی در ایستگاه رشت شنیده می‌شود.

برای ساخت این خط آهن از سال 84، هزار و 850 میلیارد تومان هزینه شد.

خط آهن قزوین – رشت که 164 کیلومتر طول دارد در قالب 8 قطعه ساخته‌شده و از ایستگاه سیاه چشمه به سمت رشت جداشده است.

خط آهن قزوین – رشت از ایستگاه سیاه چشمه تا ابتدای ایستگاه کوهین به طول 30 کیلومتر یک خطه، از ایستگاه کوهین تا ایستگاه لوشان به طول 40 کیلومتر 2 خطه و از ایستگاه لوشان تا انتهای مسیر یک‌خطه است.

حداکثر سرعت قطارهای باری این خط آهن 120 کیلومتر و قطارهای مسافربری 160 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

ظرفیت حمل مسافر خط آهن قزوین – رشت سالانه 3 میلیون و 381 هزار نفر و ظرفیت حمل بار آن 9 میلیون و 867 هزار تن است.

در احداث این خط آهن 53 دستگاه تونل به طول 22 کیلومتر، 62 دستگاه پل خاص به طول 9 کیلومتر و 5 ایستگاه در کوهین، لوشان، منجیل، رستم اباد، امام زاده هاشم و رشت ساخته شده است.

برای ساخت خط آهن قزوین – رشت 14 میلیون مترمکعب خاک‌ریزی، 18 میلیون مترمکعب خاک‌برداری و یک و نیم میلیون مترمکعب بتن‌ریزی شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.