سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41235 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • سهم آموزش و پرورش گیلان از سفر رییس جمهور چه بود؟
    24 اسفند 1397 - 14:24
    شناسه : 149533
    0

    مهدیه صدیقی آموزگار هفته پیش، نیمه ی اسفندماه و همزمان با روز درختکاری استان گیلان میزبان کاروان تدبیر و امید بود. برگزاری نشست ها و دیدارهای گوناگون با مردم ، نخبگان ،کنشگران سیاسی و مدیران استان و اآغاز به کار ده ها پروژه در استان گیلان از برنامه های ریاست جمهور و هیات همراه بود. […]

    پ
    پ

    آموزش و پرورش گیلان - سهم آموزش و پرورش گیلان از سفر رییس جمهور چه بود؟ - آموزش و پرورش

    مهدیه صدیقی
    آموزگار

    هفته پیش، نیمه ی اسفندماه و همزمان با روز درختکاری استان گیلان میزبان کاروان تدبیر و امید بود. برگزاری نشست ها و دیدارهای گوناگون با مردم ، نخبگان ،کنشگران سیاسی و مدیران استان و اآغاز به کار ده ها پروژه در استان گیلان از برنامه های ریاست جمهور و هیات همراه بود.

    در طول سفر و پس از آن نقدهای گوناگون و مطالبات متعددی در فضای مجازی و حقیقی مطرح شد پرسش این است سهم آموزش و پرورش استان از این سفر چه بود؟

    یادمان نرفته است که دکتر روحانی در سال ۹۲ و ۹۶ با طرح شعارها و برنامه های متعددی برای برون رفت آموزش و پرورش از چالش های مدیریتی، اقتصادی، آموزشی و پرورشی توانست رای قاطبه ی جامعه ی معلمان و فرهنگیان را کسب نماید اما آنچه که امروز در عرصه ملی و به ویژه استان گیلان در حوزه ی آموزش و پرورش مشاهده می کنیم حاکی از این است که نبض آموزش و ‌پرورش خوب نمی زند آقای رئیس جمهور حال آموزش و پرورش خوب نیست.

    کسری هزاران میلیارد تومانی در هزینه های سالانه، کمبود نیروی انسانی ماهر،کمبود فضای آموزشی و پرورشی و رفاهی،عدم پرداخت حق التدریس و اضافه کار معلمان ، نیروهای خرید خدمات آموزشی و حق التدریس ،خطر تعطیلی بیشتر مراکز رفاهی و خانه های معلم در آستانه ی نوروز،وجود مدیران سیاست زده، وارادات نیروهای ناکارآمد و ناآشنا با فرآیندهای آموزشی و پرورشی از سازمان های دیگر و … تنها نمونه های کوچکی از برخی ناکارآمدی های مدیریتی در سطح ملی است.

    اما در سطح استان گیلان پرسش ها این است
    ۱- سهم آموزش و پرورش استان گیلان از پروژه های افتتاحی در سفر اخیر ریاست جمهوری چه بود؟
    ۲-علت غیبت مدیر ارشد آموزش و پرورش استان در جلسات دیدار با ریاست جمهوری به ویژه جلسه ی شورای اداری چیست؟
    ۳- استاندار ریاست شورای آموزش و پرورش استان را به عهده دارد تاکنون چند جلسه ی شورای آموزش و پرورش در استان برگزار شد؟
    ۴- سهم آموزش و پرورش استان از بودجه های تخصیص یافته در سفر اخیر چقدر است؟
    ۵- مدیر ارشد آموزش و پرورش استان برای استفاده از فرصت ها و ظرفیت های فراهم آمده در سفر کاروان تدبیر و امید چه اقداماتی انجام داده است؟
    و …

    برای توسعه همه جانبه و پایدار نیازمند توسعه ی همه ی نهاد های اجتماعی هستیم تجربه کشورهای توسعه یافته حکایت از آن دارد که توسعه ی همه جانبه و پایدار در گرو توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش است باور داریم که مدیران ارشد کشور و استان به آموزش و پرورش نگاه لشگر سیاهی ندارند این هنر مدیران ارشد این وزارتخانه است که از ظرفیت نیروی انسانی و دارایی های کم نظیر بالقوه ی آن استفاده کنند چیزی که کمتر در مقام عمل دیده می شود که گفته اند دوصد گفته چون نیم کردار نیست.


    پایگاه خبری تحلیلی با مردم : انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.