×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

صبح امروز دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه وارد منطقه آزاد انزلی شد.

به گزارش «بامردم»، هدف نوبخت از حضور در منطقه آزاد بازدید از تقاطع غیرهم سطح شهید نامجو،کلنگ زنی بلوار مجتمع بندری کاسپین به طول ۲٫کیلومتر و بااعتبار ۷۰میلیارد ریال،بازدید از شهرک صنعتی شماره ۲ ، بازدید از موج شکن شرقی و اسکله نفتی ،کلنگ زنی پروژه احداث سیلوهای غلات با سرمایه گذاری ۸۰۰میلیارد ریالی بخش خصوصی،بازدید از مرکز نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد و مجموعه ورزشی قایقران و بهشت پرندگان و پارک ساحلی بود.

photo_2016-09-16_18-58-25

بازدید از مرکز تفریحات و استخر شیشه ای و فاز تجارت و گردشگری از دیگر برنامه های نوبخت در منطقه آزاد انزلی بود.

نوبخت: پیشرفت ها در منطقه آزاد انزلی فراتر از حد انتظار است/ مردم باید بدانند شما چه اقداماتی انجام دادید

نوبخت درجلسه شورای معاونین سازمان منطقه آزاد انزلی با موضوع اقتصاد مقاومتی بیان داشت: آنچه که امروزدربازدید ها دیدم بسیار فراتر از چیزی بود که من از رشد یک منطقه مد نظرم بود، اقدامات چند ساله منطقه آزاد درراستای اقتصاد مقاومتی درعرصه های مختلف بوده افزایش اسکله ها مخازن و بلوارها و غیره حاکی از این است که دربخش زیر ساختهای این منطقه کار شده و درکنار همه اینها ثبت فعالیت های انجام شده افق روشنی برای آینده نزدیک نوید می دهد.

مقام ارشد دولت تدبیر و امید در ادامه با بیان اینکه ظرفیت های ایجاد شده درسالهای اخیر به مردم نشان داده شود اظهار داشت: درست است که منطقه پذیرای گردشگر است اما مردم باید بدانند شما چه اقداماتی انجام دادید ، مقام معظم رهبری به نوعی مطالبه گرانه از دولت خواستند که اقدامات انجام شده از سوی دولت به مردم تبیین شود. وی افزود: اشتغال پس از تحصیل جوانان باید درواحدهای مختلف تجاری و صنعتی فراهم شود.وقتی دراین منطقه بیش از ۷۶۰۰ فرصت شغلی ایجاد کردید باید این فرصتها درراستای اشتغال جوانان به بهره برداری برسد.

مسرور: سهم صادرات از مسیر منطقه آزاد رشد ۳۸ درصدی دارد/ میزان پیشرفت موج شکن شرقی و غربی 

photo_2016-09-16_18-58-06

مهندس رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیزدر جلسه شورای معاونین منطقه آزاد انزلی با خوش آمدگوئی به دکتر نوبخت به  آماری را  در طول سه سال گذشته سازمان بیان کرد. وی گفت:  باتلاش همکاران پیشرفت فیزیکی موج شکن شرقی به ۸۵ درصد رسیده و موج شکن غربی ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا اردیبهشت ماه به بهره برداری می رسد، همچنین تقاطع غیر همسطح ظرف ۴ سال ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. وی در ادامه گفت: درحال ساخت برج دیدبانی با اعتبار ۵میلیارد تومان هستیم و پیش بینی میشود تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

مسرور خاطرنشان کرد: دربحث تملک اراضی و اتصال آن به تقاطع غیر هم سطح ، ۱۴ کیلومتر آن باید توسط وزارت راه مجوز داده شود. و تصال هرچه سریع تر خط ریلی کمک شایانی به بندر کاسپین می کند. وی همچنین گفت: با توجه به ضعف گیلان در خصوص مرکز نمایشگاهی ظرف مدت ۱۱ ماه  نمایشگاه منطقه آزاد ساخته شد و نمایشگاه های متعددی برگزار شد.

مسرور در ادامه ابراز داشت: با توجه به ظرفیت بالای گیلان دربخش ساحلی توجه ویژه ای به ورزشهای ساحلی دراین منطقه شده و ساخت استادیوم مرحوم قایقران از این دست فعالیت هاست. وی در ادامه آمار خود گفت: علاوه بربخش تجارت ۶ مسجد و ۵مدرسه هم ساخته شده و بخشی از راه های روستایی هم توسط منطقه آزاد آسفالت شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: پردیس صنایع دستی براساس الگو برداری از کشور مالزی انجام شده و درشش ماهه اول سال آینده به بهره برداری می رسد و ۷۶۴۵ شغل دراین منطقه ایجاد شده است. وی افزود: سهم صادرات از مسیر منطقه آزاد رشد ۳۸ درصدی دارد و درحوزه عمل به اقتصادمقاومتی ۳۰ درصد افزایش صادرات و ۳۰ درصد صادرات مجدد درمنطقه آزاد رخ داد.

مسرور ادامه داد: فعالسازی ۴۰ پروژه راکد صنعتی با اشتغال زایی ۹۸۷ نفر انجام شده و درتلاش برای جذب صنایع دانش بنیان و هایتک هستیم. وی افزود: صاردات امسال در۵ماهه نسبت به سال قبل ۴۵درصد رشد داشته است، صادرات مجدد در سال ۹۴ رقمی برابر با ۲۲۹ میلیون دلار بود
مسرور با بیان این که در۵ماهه نخست سال ۹۵ تنها ۱۷ درصد هزینه جاری داشتیم در ادامه گفت: سامانه های بسیاری درراستای دولت الکترونیک درمنطقه آزاد انزلی ایجاد شده است.وی ادامه داد: ۹۱درصد ، گردشگری نسبت به سال قبل رشد داشته است. پاکیزه نگه داشتن محیط با کارهای فرهنگی انجام شده درمنطقه و مشارکت مردم دردستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در پایان تاکید کرد: رونق کریدور شمال و جنوب و افزایش بورس کالا درمنطقه مورد توجه قرار گرفته است، کریدور جدید به نام ارومچی، اکتائو ،انزلی به عنوان جاده ابریشم جدید با ظرفیت فعلی دومیلیون تن مورد توجه ماست در سفر اخیر به چین با وزیر اقتصاد این کار مورد بررسی قرار گرفته است.

photo_2016-09-16_18-58-11

میزان صادرات منطقه آزاد انزلی ۱۷ برابر شده است

رئیس سازمان برنامه بودجه بعد از ظهر امروز پس از بازدید از زیرساخت های تجاری منطقه آزاد انزلی  در جمع خبرنگاران اظهار کرد:یکی از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی کشور توسعه مناطق آزاد بوده که فعالیت های منطقه آزاد انزلی در این امر بسیار مشهود و خوب بوده است.

محمدباقر نوبخت ادامه داد: در دو ساله گذشته ۳ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گزاری مستقیم و ۷۶۰۰ فرصت شغلی در سطوح مختلف چون دانش بنیان مشغول کار شدند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه از مناطق آزاد انتظار افزایش میزان صادرات بوده خاطرنشان کرد: میزان صادرات منطقه آزاد انزلی در آمار دوساله ۱۷ برابر شده که این موضوع نشان دهنده تلاش و کوشش فراوان مدیریت و ساخت زیرساخت هایی چون اسکه ، انبار و سیلو بوده است.

نوبخت با اشاره به فعال شدن ۴۰ واحد صنعتی و ایجاد بیش از ۹۰۰ فرصت شغلی برای جوانان گیلان تصریح کرد: تمام فعالیت های صورت گرفته همچون ساخت و تکمیل زیرساخت ها در منطقه آزاد انزلی جلوه سیاست های اقتصاد مقاومتی است. / گیل خبر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.