جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • لزوم تدوین سازوکار مناسب برای واگذاری بناهای تاریخی به سرمایه‌گذاران خارجی
    27 شهریور 1395 - 0:08
    شناسه : 14998
    0

    سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی‌وگردشگری مجلس با اشاره به اینکه واگذاری بناهای تاریخی به خارجی‌ها از سویی فرصت و از سویی تهدید به‌حساب می‌آید، تأکید کرد: سازمان میراث فرهنگی باید نسبت به تدوین سازوکار مناسب در این خصوص اقدام کند. به گزارش «بامردم»، ذبیح الله نیکفر با اشاره به عزم جدی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی […]

    پ
    پ

    سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی‌وگردشگری مجلس با اشاره به اینکه واگذاری بناهای تاریخی به خارجی‌ها از سویی فرصت و از سویی تهدید به‌حساب می‌آید، تأکید کرد: سازمان میراث فرهنگی باید نسبت به تدوین سازوکار مناسب در این خصوص اقدام کند.

    به گزارش «بامردم»، ذبیح الله نیکفر با اشاره به عزم جدی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای واگذاری بناهای تاریخی به خارجی‌ها، گفت: در نگاه اول این اقدام فرصتی در راستای احیای بناهای تاریخی و بهره‌برداری مناسب از آثار تاریخی است که شاید هم اکنون به دلیل مرمت نشدن مورد استفاده و بازدید عموم قرار نمی‌گیرند.

    نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاران خارجی نسبت به امور اقتصادی صرفا نگاه درآمدزایی دارند لذا سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید در واگذاری بناهای تاریخی نهایت دقت را به خرج دهد تا از تخریب یا از بین رفتن بناها جلوگیری شود، اظهار کرد: از این رو می‌توان اذعان کرد اجرای چنین طرحی از سویی تهدید و از سوی دیگر فرصت تلقی می شود.

    وی با بیان اینکه باید با تدوین سازوکار مناسب از سودجویی برخی افراد و سرمایه‌گذاران از اماکن تاریخی جلوگیری شود، ادامه داد: در این میان حفظ کاربری بناهای تاریخی اهمیت دوچندان دارد که به هیچ عنوان نباید از آن غفلت کرد؛ از این رو سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید بعد از واگذاری بناها نظارت جدی و مستمری داشته باشد.

    نیکفر تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در واگذاری‌ها، بخش خصوصی داخلی را در اولویت قرار دهد.

    سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آثار و بناهای تاریخی، نشان‌دهنده هویت و تاریخ گذشته مردم سرزمین کهنی مانند ایران باید حفظ شود؛ از این رو نباید از هیچ اقدامی در راستای حفظ و نگهداری دریغ کرد.

    به گزارش خبرگزاری خانه ملت، چندی پیش مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از آثار تاریخی از تمایل این صندوق برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و واگذاری بناهای تاریخی به این سرمایه گذاران برای احیا و بهره‌برداری خبر داده بود./

    پایان پیام

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.