شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جمع آوری تابلوهای منا از تقاطع بلوار شهید بهشتی و بیمارستان حشمت
    27 شهریور 1395 - 16:56
    شناسه : 15023
    0

    تابلو و یادمان شهدای منا در میدان نزدیک به بیمارستان دکتر حشمت جمع آوری شد. به گزارش «بامردم»، هفته گذشته بود که رئیس سازمان حج و زیارت از مصوبه شورای شهر رشت برای تغییر نام چهارراه حشمت به چهارراه شهدای منا خبر داد و تابلوی چهارراه شهدای منا نیز در این میدان نصب شد. اما […]

    پ
    پ

    photo_2016-09-11_23-32-59-768x338-1-768x338

    تابلو و یادمان شهدای منا در میدان نزدیک به بیمارستان دکتر حشمت جمع آوری شد.

    به گزارش «بامردم»، هفته گذشته بود که رئیس سازمان حج و زیارت از مصوبه شورای شهر رشت برای تغییر نام چهارراه حشمت به چهارراه شهدای منا خبر داد و تابلوی چهارراه شهدای منا نیز در این میدان نصب شد. اما اعضای شورای شهر با تکذیب تصویب چنین تغییری نسبت به آن واکنش نشان دادند.

    بعضی فعالان اجتماعی و سیاسی نیز نقد خود را  نسبت به چنین تغییر نام هایی ابراز داشتند که مهم ترین آن نامه غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت به استاندار گیلان بود.

    به دنبال تکذیب فرماندار مبنی بر این که چنین مصوبه ای از سوی شورای شهر دریافت نشده سازمان حج و زیارت گیلان طی بیانیه ای ابراز داشت : در مصاحبه قبلی اشتباهی رخ داده و این کار با مذاکره شفاهی انجام گرفته و خود سازمان حج و زیارت اقدام به نصب تابلو کرده است!

    اما به دنبال انتقاد رئیس شورای شورای اسلامی استان گیلان مبنی این که  « اقدام سازمان حج و زیارت خودسرانه و از روی احساس بود» سازمان حج طی بیانیه دیگری مدعی شد که این میدان اصلا نامی نداشته که بخواهد تغییر نامی صورت گرفته باشد و همچنین این کار توسط شهرداری رشت صورت گرفته است.

    با این حال همه این واکنش ها و تناقض گوئی ها به جایی رسید که در نهایت امروز شهروندان رشت که از این تقاطع عبور می کردند اثری از تابلوی چهار راه شهدای منا ندیدند. هنوز مشخص نیست جمع آوری این تابلو توسط کدام ارگان انجام گرفته است؟ در این رابطه گفتنی است که هرچند بوروکراسی بیش از حد تغییر نام میادین از جمله علل اقدام فوری و بدون مصوبه چنین کاری توسط سازمانی غیر مرتبط با خدمات شهری در سالگرد حادثه منا بود اما به هر صورت نصب این تابلوها یک اقدام غیرقانونی محسوب می شد که پروسه خود را طی نکرده بود.

    گیل خبر

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.