شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • انتخابی میان «جبر» و «همشهری بازی»
    17 فروردین 1398 - 21:40
    شناسه : 150255
    0

    معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری که معصومه ابتکار ریاست آن را برعهده دارد هدف از این اقدام را در راستای  شرایط جنگ اقتصادی امریکا علیه ایران می داند. ولی توضیحی نمی دهد که که انتخاب اینترنتی این زنان چه منفعت اقتصادی  برای جامعه در مبارزه با آمریکا  ایجاد می کند؟

    پ
    پ

    و کیبورد رایانه کامپیوتر - انتخابی میان «جبر» و «همشهری بازی» - بانوان

    گیل خبر نوشت: معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با ایجاد سامانه ای برای انتخاب برترین کارآفرینان زن از مردم دعوت کرده  تا با رأی خود بهترین های این عرصه ها را انتخاب کنند.این معاونت ۱۱۰ نفر را به تشخیص خود انتخاب کرده که کاربران می توانند از میان آن ها به  حداکثر ۱۰ نفر رأی بدهند. از هنگامی که این سامانه معرفی شده بسیاری از سایت ها و شبکه های اجتماعی  به ویژه در شهرستان ها فعال شده اند که مردم یک استان و شهرستان به گزینه های بومی رای دهند.

    معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری که معصومه ابتکار ریاست آن را برعهده دارد هدف از این اقدام را در راستای  شرایط جنگ اقتصادی امریکا علیه ایران می داند. ولی توضیحی نمی دهد که که انتخاب اینترنتی این زنان چه منفعت اقتصادی  برای جامعه در مبارزه با آمریکا  ایجاد می کند؟

    در مورد کاندیداها نیز توضیحاتی حداقلی عنوان شده است که به طور مثال هر یک از آن ها چند نفر را تحت پوشش اشتغال دارند و یا چه کاری را انجام می دهند. ولی ابهامات زیادی در مورد آن ها باقی است و شاید جزء همشهری بازی اینترنتی هیچ واقعیتی در رای به این افراد که تقریبا همه آن ها برای مردم ناشناخته هستند وجود ندارد.

    البته که وجود  این تعداد فعال اقتصادی زن در کشور قابل احترام است اما باید قبول کرد که در کشور ما اصطلاح کارآفرینی فرسنگ ها با اصطلاح جهانی ان فاصله دارد. کارآفرینی به فرآیند خلق ارزش جدید گفته می شود، وگرنه تاسیس شرکت تعاونی فرش و طیور که در این سامانه حضور دارند که کارآفرین به معنای واقعی کلمه اطلاق نمی شوند. البته بعضی از این افراد نیز بیشتر از آن که کارآفرین باشند با در اختیار گرفتن یک مکانی توسط شهرداری و یا استانداری و با هزینه دولتی تعدادی از زنان را تحت پوشش خود گرفته اند.

    در این میان بازهم مشخص نیست این زنان کارآفرین حقوق کارکنان خود را چگونه می پردازند. آیا حداقل های قانون کار در آن رعایت شده است؟ آیا بیمه زنان تحت سرپرستی این به اصطلاح کارآفرینان رد می شود؟ شاید بسیاری از این اشتغالزایی ها کاذب و حتی به معنای بیگاری باشد،  به واقع چه تضمینی است از کسی که چند  نفر را برای پاک کردن سبزی و یا پرورش اردک تحت پوشش خود دارد تقدیر کنیم و کار برای آن افراد سخت تر نشود.  این ها مسائلی است که هیچ توضیحی در مورد آن به افکار عمومی داده نمی شود. تنها یک سری افراد با شناسنامه صادره از فلان شهرستان معرفی شده که ما قرار است حس همشهری بودنمان گل کند و به ده نفر رای دهیم که آن ها با نام کارآفرین شهرتشان را به دست آورند و ما ندانیم که زیر پوست این واحدهای تولیدی چه خبر است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.