جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • وزیرخارجه امریکا: معافیت‌های نفتی ایران تمدید نمی شود/ یک کارشناس: صادرات نفت ایران صفر نمی شود/ هند: خرید نفت از ایران نباید قطع شود
    02 اردیبهشت 1398 - 20:22
    شناسه : 150406
    0

    مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در  یک نشست خبری با حضور خبرنگاران اعلام کرد: تحریمها بیش از ۱۰ میلیارد دلار از عایدی ایران را کم کرده است. وی ادامه داد:  درآمد اصلی حکومت ایران از درآمدهای نفتی می آید و تحریمها بیش از ۱۰ میلیارد دلار از عایدی ایران را کم کرده است. وی با اشاره به این […]

    پ
    پ

    637127 135 1 - وزیرخارجه امریکا: معافیت‌های نفتی ایران تمدید نمی شود/ یک کارشناس: صادرات نفت ایران صفر نمی شود/ هند: خرید نفت از ایران نباید قطع شود -

    مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در  یک نشست خبری با حضور خبرنگاران اعلام کرد: تحریمها بیش از ۱۰ میلیارد دلار از عایدی ایران را کم کرده است. وی ادامه داد:  درآمد اصلی حکومت ایران از درآمدهای نفتی می آید و تحریمها بیش از ۱۰ میلیارد دلار از عایدی ایران را کم کرده است.

    وی با اشاره به این که ما فروش نفت ایران را به صفر می رسانیم خاطرنشان کرد: معافیت‌های نفتی مشتریان نفت ایران تمدید نخواهد شد. این اقدام امروز ما به معنی جدی بودن ما است.

    وی در ادامه گفت: عربستان و امارات به ما تأکید کردند هر گونه کمبود بازار به دلیل تحریم‌های نفت ایران را جبران خواهند کرد

    از پمپئو پرسیده شد آیا فکر می کنید پنج کشور واردکننده بزرگ نفت از ایران از تصمیم شما تبعیت کنند که وزیر خارجه آمریکا گفت اگر آنها چنین نکنند، با تحریم های ما مواجه می شوند.

    کاخ سفید: ترامپ تصمیم گرفته معافیت‌های نفتی ایران را تمدید نکند

    همچنین کاخ سفید  اعلام کرد که دونالد ترامپ تصمیم گرفته است استثنائات مربوط به کاهش خرید نفت از ایران را که در ماه مه به پایان می‌رسند (معافیت‌های تحریمی) تمدید نکند.

    بر اساس اعلام کاخ سفید، هدف از این تصمیم رساندن صادرات نفت ایران به صفر است تا این کشور به منابع اصلی درآمد خود دست نیابد.

    بنا بر اعلام کاخ سفید، واشنگتن، ریاض و ابوظبی برای تحرک در این خصوص و اقدامات مرحله‌ای توافق کردند تا نیاز بازار را تأمین کنند.

    کاخ سفید می گوید: واشنگتن و متحدانش نهایت تلاش ممکن خود را برای فشار اقتصادی بر ایران به کار خواهند گرفت.

    637049 283 - وزیرخارجه امریکا: معافیت‌های نفتی ایران تمدید نمی شود/ یک کارشناس: صادرات نفت ایران صفر نمی شود/ هند: خرید نفت از ایران نباید قطع شود -

    فریدون مجلسی، تحلیلگر مسائل بین الملل:

    با تصمیم دولت آمریکا برای عدم اعطای معافیت، ایران نفت خود را از مسیرهای غیررسمی در وسط دریا خواهد فروخت / چین و هند خرید قاچاقی و ارزان نفت از تهران را ترجیح می دهند

    فریدون مجلسی معتقد است که صادرات نفت ایران به صفر نخواهد رسید و تهران با استفاده از مسیرهای غیررسمی، نفت خود را خواهد فروخت.

    این دیپلمات سابق در گفتگو با «انتخاب» با اشاره به تصمیم دولت امریکا برای عدم اعطای معافیت به خریداران نفتی ایران گفت: ایران تحت تحریم قانونى یعنى بین المللى نیست. اما فرمانبردارى تقریبا همه کشورها از آمریکا موجب مى شود از ترس لطمه به منافع خود، از ایران نفت نخرند.

    مجلسی خاطرنشان کرد: با این حال، صادرات نفت ایران صفر نخواهد شد. ترکیه خارج از بانکدارى بین المللى از ایران نفت و گاز خواهد خرید و به اعتبار آن صادراتش را ادامه خواهد داد. عراق هم به خرید گاز و برق ادامه خواهد داد، منتها با توجه به شرایط ایران، انتظار تخفیف خواهند داشت.

    وی ادامه داد: نکته دیگر فروش سازمان یافته غیررسمی یعنی به صورت قاچاق در وسط دریا با قیمت ارزان خواهد بود. اگر قیمت جهانى نفت اندکى افزایش یابد نیز به سود آمریکا خواهد بود زیرا نفت شیل آن کشور قابلیت رقابت بیشترى پیدا مى کند و جاى نفت ایران را خواهد گرفت. راه دیگر دور زدن تحریم ها همین فروش ارزان و نسیه فروشى توسط واسطه هاى داخلى است که موجب ارزان فروشى و مفاسدى مى شود که قبلاً آزموده ایم.

    مجلسی در پاسخ به این سئوال که آیا کشور هایی مانند چین و هند زیر بار تحریم ها میروند؟، گفت: چین و هند با احتیاط و توسط شرکت هاى واسط تجارت، قاچاق ارزان و بلوکه کردن بهاى آن را ترجیح مى دهند که معادل آن به صادرات خود بیفزایند. آنها مجبور به أطاعت امر آمریکا نخواهند بود اما سختگیرى خواهند کرد.

    این تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به تبعات احتمالی تصمیم دولت امریکا برای بازار نفت و همچنین شخص ترامپ اظهار داشت: ممکن است در کوتاه مدت چند دلار افزایش پیدا کند اما ارزان فروشى ایران بهاى آن را تعدیل خواهد کرد. همان طور که اشاره شد به آمریکا فرصت خواهد داد که جاى بازار ایران را بگیرد.

    637022 993 1 1 - وزیرخارجه امریکا: معافیت‌های نفتی ایران تمدید نمی شود/ یک کارشناس: صادرات نفت ایران صفر نمی شود/ هند: خرید نفت از ایران نباید قطع شود -

    یک منبع آگاه نسبت به مذاکرات آمریکا و هند اعلام کرد: هند امیدوار است که آمریکا به هم‌پیمانان خود به جای قطع کامل خرید نفت، امکان خرید بخشی از نفت ایران را بدهد.

    یک منبع آگاه گفت: هند معتقد است آمریکا باید مدتی اجازه خرید نفت از ایران را بدهد زیرا قرار نبود خرید نفت به یک‌باره قطع شود.

    به گزارش فارس به نقل از رویترز، یک منبع آگاه نسبت به مذاکرات آمریکا و هند اعلام کرد: هند امیدوار است که آمریکا به هم‌پیمانان خود به جای قطع کامل خرید نفت، امکان خرید بخشی از نفت ایران را بدهد.

    بر اساس این گزارش یک منبع آگاه امروز به رویترز گفته است که آمریکا معافیت تحریم خرید نفت ایران را لغو می‌کند، این خبر قیمت نفت را ۳ درصد افزایش داد و به بیشترین میزان در سال جاری رساند.

    این منبع آگاه که به خاطر حساسیت موضوع نخواست نامش فاش شود، گفت: مقامات آمریکا برای حفظ هم‌پیمانان و شرکای اصلی‌شان مجبور هستند.

    وی اضافه کرد: از همان ابتدای تحریم علیه ایران، مذاکرات کاهش تدریجی خرید نفت از ایران مطرح بود، نه این‌که به یکباره خرید نفت به صفر برسد.

    هند پس از چین بزرگترین مشتری خریدار نفت ایران است و از ماه نوامبر تاکنون خرید نفت از ایران را به نصف کاهش داده است.

    این منبع اضافه کرد: ما امیدواریم که آمریکا یک دوره استراحتی را برای خرید نفت از ایران به هند بدهد.

    بر اساس این گزارش هنوز پالایشگاه‌های هند به دلیل این‌که لغو معافیت تحریمی آمریکا مشخص نبوده، سفارشات خود را بر مبنای لغو معافیت‌های تحریمی ماه می تنظیم نکرده‌اند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.