سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41244 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اولین نشست ماهانه اصحاب رسانه شهرستان لاهیجان برگزار شد
    15 اردیبهشت 1398 - 11:33
    شناسه : 151119
    0

    اولین نشست ماهانه اصحاب رسانه شهرستان لاهیجان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

    پ
    پ

    اولین نشست ماهانه اصحاب رسانه شهرستان لاهیجان - اولین نشست ماهانه اصحاب رسانه شهرستان لاهیجان برگزار شد - اخبار لاهیجان

    به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی لاهیجان ؛ اولین نشست ماهانه اصحاب رسانه شهرستان لاهیجان با حضور نگارنادری رئیس اداره و جمعی از فعالان رسانه شهرستان لاهیجان عصر روز شنبه ١٤ اردیبهشت ٩٨ در مکان سالن اداره فرهنگ و ارشاداسلامی لاهیجان برگزار شد.

    درابتدای این نشست مرتضی میرحسینی (صاحب امتیاز مجله «لاهیجان») به عنوان مجری ضمن خیر مقدم گویی به حاضران، به برخی از اهداف این نشستها اشاره کرد. ضرورت گردهم آیی و گفتگوی چهره به چهره میان فعالان رسانه‌ای شهرستان از اهداف مهم این نشستها عنوان شد. حسینی در ادامه گفت: این موضوع یک نیاز ضروری است که تاکنون پاسخ شایسته‌ای به آن داده نشده است. به زعم وی جامعه ما نیاز به گفتگو دارد و ما رسانه‌ها باید در این مسیر پیشگام باشیم و تمرین گفتن و شنیدن را از خودمان شروع کنیم.

    میرحسینی گفت: ما، یعنی چهره‌های مشخص و شناخته شده رسانه‌های شهرستان که با هویت آشکار و در چارچوب قوانین کشور کار می‌کنیم نیاز به چنین نشست‌هایی داریم، تا هم یکدیگر را بهتر بشناسیم و هم در رفع سوءتفاهمات احتمالی میان خودمان تلاش کنیم.

    در ادامه نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی لاهیجان طی سخنان کوتاهی شناخت و معرفی پیشکسوتان و فعالان قدیمی عرصه رسانه را از دیگر اهداف این نشستها عنوان کرد و خواستار تداوم و مشارکت بیشتر اهالی رسانه در این نشستها شد وی ادامه داد: امیدواریم در پی این گفتمانها اتفاقات خوبی رخ دهد تا بتوانیم گامهای بهتری برداریم .پیشنهاد ملاقات با یک پیشکسوت و یا مراسم تجلیل اگر توسط این تشکل عنوان شود ما پذیرا خواهیم بود.

    وی افزود: در هر یک از این سلسله نشستها تریبون در اختیار یکی از اهالی فعال رسانه خواهد بود تا شرایط گفتگو و برقراری دیالوگ ایجاد شود . اهمیت رسانه ها آنقدر زیاد است که بند « ج» حقوق شهروندی در مبحث حق آزادی اندیشه و بیان ماده ٢٩ تاکید بر استقلال رسانه ها در چارچوب قانون دارد .

    رحمان رحمانپور لیلی صاحب امتیاز و مدیر مسئول هفته نامه صدای لاهیج به عنوان یکی از فعلان قدیمی عرصه خبر در لاهیجان در خصوص قدمت رسانه در لاهیجان و تاریخچه نشریه خود مطالبی را عنوان کرد.وی درادامه افزود: یکی از مشکلات مطبوعات این است که نمی توانیم از مدیران مصاحبه بگیریم و در این راه موانعی وجود دارد که امیدواریم مرتفع گردد. رحمانپور در خصوص مزایای بهره بری از فضای مجازی برای اطلاع از رویدادها و اخبار گفت: خوب است که از طریق فضای مجازی می توانیم به راحتی به اخبار و نشریات دسترسی داشته باشیم ولی نشریات کاغذی همچنان جایگاه ویژه خود را دارند و کسانی که هم اکنون در این حوزه فعال هستند به یقین عشق به این کار دارند. ما اهالی مطبوعات گرفتار دو چیز هستیم؛یکی خواسته های قلبی ما و دیگری مشکلات کار در این عرصه .

    وی درمورد گزینش افراد برای فعالیت در عرصه خبرنگاری گفت: همانگونه که در عرصه های مختلف معیارهایی وجود دارد در این حوزه هم باید باشد و اعمال گردد، همچنین فعالان عرصه خبری و رسانه باید شناسایی و ساماندهی شوند.

    رحمانپور درادامه گفت:کنترل خوب است ولی ممیزی و سانسور پسندیده نیست آنانی که تعهد اطلاع رسانی دارند می دانند که چه بنویسند . وی در پایان ابراز امیدواری که شاهد رشد محتوایی رسانه ها باشیم.

    در ادامه هریک از حاضرین نقطه نظرات خود را اعلام نمودند.

    لازم بذکر است سلسله نشستهای اصحاب رسانه شهرستان به صورت ماهانه تداوم خواهد داشت و ورود کلیه علاقمندان ، خبرنگاران، عکاسان و …به این جلسات آزاد می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.