سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Monday, 22 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41412 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مریم فرجی با پای خود به باغ جوان پلید رفت! / این دختر از محکومان اغتشاشات بود! + عکس
    22 اردیبهشت 1398 - 11:15
    شناسه : 151544
    1

    قاتل مریم فرجی از محکومان اعتراضات دی 96 که توسط نامزد سابق خود به قتل رسید، هفتم خرداد ماه امسال محاکمه می‌شود.

    پ
    پ

    فرجی - مریم فرجی با پای خود به باغ جوان پلید رفت! / این دختر از محکومان اغتشاشات بود! + عکس - مریم فرجی

    در این پرونده خواستگار کینه‌جو در اقدامی هولناک مریم فرجی را که متهم پرونده اغتشاشات خیابانی است را به قتل رساند و پس از دستگیری پرده از قتل خونین برداشت.

    دختر ۳۳‌ساله روز پنجشنبه ۱۴ تیرماه با خودروی شخصی خودش از خانه‌شان در فردیس کرج خارج شد تا با یکی از دوستانش در تهران ملاقات کند. ساعتی بعد وقتی خانواده مریم با تلفن همراهش تماس گرفتند متوجه شدند که گوشی او خاموش است. آنها بعد از اینکه از بازگشت مریم به خانه ناامید شدند پلیس Police را از ماجرا با خبر کردند.

    گم شدن مریم، دانشجوی کارشناس‌ارشد روابط بین‌الملل، اما پای رسانه‌های معاند را هم به ماجرا باز کرد؛ چراکه مریم دی‌سال 96 و در جریان اغتشاشات خیابانی بازداشت شده و دادگاه انقلاب تهران ۱۹‌فروردین‌۹۷ او را به سه‌سال حبس و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرده بود که البته او با وثیقه آزاد بود.

    همین موضوع سبب شد تا شبکه رسانه‌ای زنجیره‌ای معاند با انتساب ماجرای گم شدن مریم به دستگاه‌های امنیتی موج سواری تازه‌ای را علیه ساختار کلی نظام در دستور کار خود قرار دهند. برخی از این شبکه‌ها به نقل دروغین از محمد آقاسی، وکیل مریم مدعی شدند که او بازداشت شده و تحت شکنجه در زندان به قتل رسیده است. آقاسی، اما ادعای رسانه‌های زنجیره‌ای را تکذیب کرد و بعد از افشای ماجرا تأکید کرد که حادثه در جریان اختلاف شخصی رقم خورده است.

    در شاخه دیگری از بررسی‌ها، اما تیم ویژه‌ای از پلیس‌آگاهی کرج تحقیقات برای رمزگشایی از ماجرای گم شدن مریم را دنبال کردند. آنها بعد از بررسی تماس‌های مریم، نامزد سابق او را به عنوان اولین مظنون بازداشت کردند. در جریان تحقیقات پلیس مشخص شد که مرد مظنون که صاحب یک بنگاه املاک است آخرین کسی بوده که با مریم قرار ملاقات داشته است. قرار ملاقات آنها هم در باغ خواهر وی در حوالی اسلامشهر بود. مرد جوان وقتی مورد بازجویی‌قرار گرفت، گفت: با مریم قرار ملاقات داشته است، اما از سرنوشت او خبر ندارد. او در جریان بررسی‌های فنی پلیس به قتل مریم اعتراف کرد و گفت: من از 7 سال قبل بود که با مریم آشنا شدم و به او علاقه پیدا کردم و پیشنهاد ازدواج دادم.

    وی ادامه داد: مدتی قبل متوجه تغییر رفتار مریم شدم و در این باره از او سؤال کردم که جواب درستی نداد. روز حادثه برای شنیدن جواب مریم با او در باغ خواهرم در اسلامشهر قرار ملاقات گذاشتم و با خودروی خودش سر قرار آمد. وقتی درباره ازدواج حرف زدم، گفت که پشیمان شده و می‌خواهد با مردی که استاد دانشگاه است ازدواج کند. من از شنیدن این حرف عصبانی شدم و کنترل خودم را از دست دادم. ابتدا شال او را برداشتم و به دور گردنش انداختم و آن قدر فشار دادم تا اینکه خفه شد. پس از آن گودالی حفر کردم و جسد را داخل گودال انداختم و سپس آن را سوزانده و سرانجام دفن کردم. سپس پشت فرمان خودروی مریم نشستم و به سمت تهران رانندگی کردم. بعد از آن خودرو را در محلی خلوت رها کرده و به خانه برگشتم تا اینکه بازداشت شدم.

    بعد از اعتراف‌های متهم بود که بازپرس به همراه کارآگاهان پلیس آگاهی راهی محل حادثه شده و جسد را کشف و به پزشکی قانونی منتقل کردند. خانواده مریم هم با حضور در پزشکی قانونی جسد را‌شناسایی کردند. تحقیقات بیشتر از قاتل The Murderer مریم در پلیس آگاهی کرج در جریان است.

    به گزارش رکنا، محمدحسین آقاسی وکیل مدافع اولیای دم مریم فرجی روز یکشنبه گفت: مرحومه فرجی در اعتراضات دی 96 بازداشت و پس از تشکیل پرونده، در دادگاه انقلاب به 2 سال حبس محکوم شد.

    این وکیل دادگستری افزود: مقتول همان موقع با وثیقه از زندان آزاد شد و حدود 10 تا 20 روز بعد به قتل رسید که در تحقیقات پلیس مشخص شد، نامزد سابقش او را به قتل رسانده است.

    آقاسی با اشاره به دستگیری و بازداشت قاتل گفت: بر اساس وقت ابلاغ شده از سوی دادگاه کیفری یک استان البرز، جلسه محاکمه قاتل مریم فرجی، هفتم خرداد ماه برگزار می‌شود.

    منبع: رکنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.