جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مدیران و مسئولان باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند/ زمینه فعالیت آزادانه احزاب و گروه ها در کشور، در دولت تدبیر و امید فراهم شد
    30 شهریور 1395 - 15:31
    شناسه : 15277
    0

    نخستین جلسه احزاب و تشکلهای حامی دولت با فرماندار شهرستان لاهیجان در محل جلسات فرمانداری لاهیجان برگزار شد.(+گزارش تصویری)   به گزارش «بامردم»، سید محمد احمدی شامگاه دوشنبه در نشستی با کنشگران و فعالان سیاسی شهرستان لاهیجان اظهار داشت: باید فضایی فراهم شود که مردم بتوانند آزادانه رای دهند و هنر سیاسیون و برگزارکنندگان انتخابات، این […]

    پ
    پ

    نخستین جلسه احزاب و تشکلهای حامی دولت با فرماندار شهرستان لاهیجان در محل جلسات فرمانداری لاهیجان برگزار شد.(+گزارش تصویری)

     

    به گزارش «بامردم»، سید محمد احمدی شامگاه دوشنبه در نشستی با کنشگران و فعالان سیاسی شهرستان لاهیجان اظهار داشت: باید فضایی فراهم شود که مردم بتوانند آزادانه رای دهند و هنر سیاسیون و برگزارکنندگان انتخابات، این است که فضایی به مردم تحمیل نشود که به کدام جریان یا به چه گروهی رای دهند.
    وی افزود: انتخابات پرشور و با حضور حداکثری مردم، نشاط سیاسی و طراوتی که دولت دنبال آن است را فراهم می کند که این امر نیز قوام و استواری نظام جمهوری اسلامی ایران را به همراه خواهد داشت.
    احمدی با اشاره به اینکه بهترین انتخابات در سال گذشته برگزار شد و اصل بی طرفی دولت در آن به اثبات رسید، گفت: مسئولان و برگزارکنندگان انتخابات باید امانتدار خوبی باشند و مردم در عمل این امانتداری را احساس کنند.
    فرماندار لاهیجان اضافه کرد: ما باید بستر امنی را برای برگزاری انتخابات فراهم کنیم که احزاب و تشکل های سیاسی می توانند در ایجاد این بستر کمک کنند .
    احمدی با تاکید بر رعایت دقیق مفاد قانون در اجرای انتخابات تصریح کرد: ما به همه فعالیت ها در بخش انتخابات کمک می کنیم تا بتواند نشاط سیاسی که دولت دنبال آن است را فراهم آورد.
    وی در پاسخ به نگرانی برخی نسبت به شائبه خرید و فروش رأی در روز انتخابات افزود: لایحه ای در وزارت کشور در حال تدوین است که پس از تدوین باید به مجلس برود که به این نگرانی ها و دغدغه ها پاسخ می دهد.
    احمدی در پیش گرفتن صبر و تحمل توسط دولت تدبیر و امید در مقابل مخالفت ها و انتقادها را از رویکردهای مثبت دانست و اظهار داشت: وظیفه اداره کنندگان شهرستان ها فراهم کردن حاکمیت بیشتر دولت و ایجاد فضای کار است و همه مدیران و مسئولان باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند.
    وی از نمایندگان احزاب و گروه ها خواست که اگر تغییراتی در سطح شهرستان لاهیجان احساس می کنند و یا پذیرفته اند که تغییراتی درحال وقوع است، باید به آن کمک کنند.
    وی یادآور شد: در تغییرات دو شاخص توانمندی و در جهت سیاست های دولت بودن، ملاک است و مدیران باید وزن سیاسی ، فرهنگی و مدیریتی داشته باشند.
    وی گفت: مدیرانی که توان داشته باشند و بدون حاشیه بتوانند همت و توان خود را مصروف رشد و توسعه لاهیجان کنند، حمایت می شوند.
    احمدی با اشاره به اقدام قابل توجه بهره برداری از 150 طرح با اعتبار 480 میلیارد ریال در هفته دولت سال جاری در لاهیجان اظهار داشت: عملکرد و اقدامات دولت یازدهم در اجرای طرح ها در این شهرستان، مثبت و قابل توجه است و دولت تدبیر و امید از هفته دولت سال 92 تا هفته دولت امسال 741طرح را با اعتباری بالغ بر دو هزار و 285 میلیارد ریال در لاهیجان افتتاح کرده است.
    فرماندار لاهیجان عقلانیت و دوراندیشی را دو ویژگی دیگر دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: همه از عملکرد دولت مطلع هستند و می دانند که عملکرد دولت تدبیر و امید در همه زمینه ها شاهکار است که مهمترین آنها، به نتیجه رساندن برجام است و یکی از بی بدیل ترین و بهترین تصمیم های کشور در سال گذشته بود.
    احمدی در مورد دستاوردهای برگزاری روز لاهیجان در تهران نیز خاطرنشان ساخت: اینکه سفیران کشورهای دیگر، اعتماد کرده و در این همایش شرکت کردند، خود دستاورد بزرگی بود.

    ** زمینه فعالیت آزادانه احزاب و گروه ها در کشور، در دولت تدبیر و امید فراهم شد
    همچنین معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار لاهیجان در این نشست گفت: اینگونه نشست ها در پی سلسله فعالیت های معاونت سیاسی و اجتماعی در ماه های اخیر تعریف می شود که پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته و با روی کار آمدن فرماندار جدید در این شهرستان فراهم شده است.
    محمدرضا قربانی با اشاره به اینکه مردم سالاری دینی ارمغان نظام جمهوری اسلامی به دنیاست، افزود: در دولت تدبیر و امید مجال و فرصتی فراهم شده تا همه گروه ها و احزاب بتوانند آزادانه فعالیت و در سرنوشت سیاسی کشور مشارکت کنند.
    وی خاطرنشان کرد: این فرصت ها و امنیت در جامعه مرهون ایثارگری ها و فداکاری هایی است که باید آن را قدر بداریم.
    قربانی خاطرنشان کرد: در کشور فضایی فراهم شده تا تشکل های سیاسی و اجتماعی بتوانند در پیشبرد امور نقش داشته باشند و از سویی نیز دشمنان در عرصه بین الملل، متوجه رویکرد مسئولان نظام اسلامی ایران شده اند و می دانند که با انتخابات 92گفتمانی به رای گذاشت که اکثر جامعه از آن استقبال کردند.
    وی شعار دولت تدبیر و امید را فراهم کردن بستر مناسب برای فعالیت همه کسانی دانست که زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و در چارچوب قانون فعالیت می کنند.
    قربانی یادآور شد: گروه ها و جریان های همسو و حتی مخالف در این دولت می توانند در حیات سیاسی کشور نقش آفرینی کنند و باید تلاش کرد تا فرایند این تلاش ها منتج به نتایج عمیق تر و گسترده ای نسبت به گذشته در جامعه شود.
    وی اظهار داشت: با تلاش آزادانه همه، تردیدی نیست که امروز متفاوت از گذشته است و امید می رود که فردا هم بهتر از امروز باشد.
    معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار لاهیجان تاکید کرد: با همه اختلاف سلیقه ها در بین گروه ها و احزاب مختلف، اشتراکات زیادی هم بین حامیان دولت و مخالفان وجود دارد که این اهداف مشترک حساس و مهم، می تواند منجر به ایجاد وحدت در جامعه شود.
    وی گفت: همه کنشگران سیاسی معتقدند که مشترکات گروه های حامی دولت بسیار زیاد است.
    وی ادامه داد: این نشست پنجمین نشست در فضای بزرگ از لحاظ تنوع احزاب در شهرستان لاهیجان در ماه های اخیر محسوب می شود که هدف آن، اجماع گروه ها و فعالان سیاسی در پیشبرد امور است.
    در این نشست نمایندگانی از احزاب و تشکل های سیاسی همچون حزب ندای ایرانیان، مردمسالاری، مجمع مشورتی توسعه شهرستان لاهیجان، شورای مشورتی اصلاحات، حزب اعتدال و توسعه و انجمن اسلامی معلمان حضور داشتند.
    نمایندگان این احزاب و تشکل ها، خواستار فراهم شدن زمینه فعالیت های بیشتر برای گروه های سیاسی، تبلیغات وسیع تر برای معرفی عملکرد دولت، اتخاذ تدابیری لازم برای برگزاری انتخابات سالم، فراهم کردن زمینه های بهتر برای مشارکت بانوان در فعالیت های سیاسی و اجتماعی شدند./ایرنا

    انتهای پیام /*

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.