پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آمار بیکاری فارغ التحصیلان بیشتر از افراد کم سواد و بی سواد است
    30 شهریور 1395 - 15:52
    شناسه : 15279
    0

    فرماندار سیاهکل گفت: متاسفانه آمار بیکاری در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی بیشتر از افراد کم سواد و یا بعضا بی سواد است که در این راستا لازم است مهارت افزایی در بین فارغ التحصیلان افزایش یابد. به گزارش ایسنا منطقه گیلان، مهندس رضا اسلامی در نشست هم اندیشی با فارغ التحصیلان رشته کشاورزی، با بیان اینکه مهمترین دغدغه دولت یازدهم بحث […]

    پ
    پ

    فرماندار سیاهکل گفت: متاسفانه آمار بیکاری در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی بیشتر از افراد کم سواد و یا بعضا بی سواد است که در این راستا لازم است مهارت افزایی در بین فارغ التحصیلان افزایش یابد.

    به گزارش ایسنا منطقه گیلان، مهندس رضا اسلامی در نشست هم اندیشی با فارغ التحصیلان رشته کشاورزی، با بیان اینکه مهمترین دغدغه دولت یازدهم بحث اشتغال و به کارگیری نیروها می باشد، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با انسجام و یکپارچگی به دنبال جبران فرصت‌های از دست رفته و به وجود آوردن موقعیتی برای به کارگیری نیروی ماهر و بیکار می باشد که باید زیرساخت های لازم را فراهم آورد.

    فرماندار سیاهکل افزود: متاسفانه آمار بیکاری در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی بیشتر از افراد کم سواد و یا بعضا بی سواد است که در این راستا لازم است مهارت افزایی در بین فارغ التحصیلان افزایش یابد.

    وی توجه به نیازهای بخش خصوصی و ایجاد انگیزه کارآفرینی برای دانش آموختگان رشته کشاورزی را یک ضرورت تلقی کرد و گفت: دانش آموختگان رشته کشاورزی باید بتوانند از طریق انجمن ها، گروه های علمی، افراد و شخصیت های تاثیرگذار و کارآفرین کسب و کار مناسب را برای ادامه زندگی خود برگزینند.

    این مقام مسئول تصریح کرد: در بخش خصوصی پتانسیل های بسیار بالایی برای جذب فارغ التحصیلان وجود دارد که ناشناخته است و باید به آن توجه شود.

    اسلامی معضل بزرگ اقتصاد ایران را بیکاری و پیامدهای آن مشکلاتی همچون فقر، ناهنجاری های روانی، طلاق، بزهکاری، مهاجرت، قاچاق مواد مخدر و… دانست و متذکر شد: برای کاهش بیکاری که آرامش و آسایش اجتماعی و افزایش درآمد ملی را از طریق تولید سبب می شود، باید برنامه ریزی کرد تا فرایند توسعه جامعه ایران عملی گردد. در ایران بیکاری عمدتا دامن گیر جوانان و افراد تحصیلکرده و در کشورهای توسعه یافته، افراد مسن و بی مهارت را شامل می شود.

    فرماندار سیاهکل با اشاره به فارغ التحصیلان رشته کشاورزی، عنوان کرد: شهرستان سیاهکل از مواهب طبیعی زیادی برخوردار است که باید از این فرصت استفاده کنید و از ادارات فاصله نگیرید، البته فقط دنبال کار دولتی نباشید و برای خودتان کارآفرینی کنید. قطعا فرمانداری از شما حمایت خواهم کرد.

    وی وسعت شهرستان سیاهکل را ۶.۱۰۴۸ کیلومتر مربع دانست و گفت: این شهرستان با دارا بودن چند اقلیم می توانید فضای مناسبی برای پرورش گل و گیاه باشد. ما باید فاصله شهر و روستا را کاهش دهیم. چرا جوان باید از روستا به شهر برود و در آنجا کار را جستجو کند؟ می توانید تورهای ده گردی راه اندازی کنید.

    اسلامی با بیان اینکه ما مدیون نظام جمهوری اسلامی و شهدا هستیم، خاطرنشان کرد: ما جزو کشورهای بزرگ و امن هستیم، اما کشورهای همسایه درگیر ناامنی هستند.

    وی با اشاره به طرح «شناسایی اراضی شیب دار»، بیان کرد: می توانید زمین را شناسایی و به جهاد کشاورزی معرفی کنید تا جهت انجام امور کشاورزی و دامداری به شما واگذار گردد.

    این مقام مسئول همچنین با تببین موضوع FATF، یادآور شد: FATF یک تعهد بانکی بین المللی است که موضوع پولشویی ها را رصد می کند و به نحوی بر چرخه گردش مالی بنگاه های اقتصادی همچون بانک ها نظارت دارد لذا نباید بدون اطلاعات کافی کلیت این حرکت را زیر سوال برد. دولت قطعا به دنبال جلوگیری از فساد مالی است. برای حل مشکلات باید یک فرهنگ عمومی ایجاد کنیم.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.