چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آغاز بازگشایی طرح های سالم سازی دریا در گیلان
    11 خرداد 1398 - 16:38
    شناسه : 153194
    1

    طرح های سالم سازی دریا در گیلان در قالب ۳۵ طرح و ۶۸ شناگاه در ۹ شهرستان ساحلی استان از هفته جاری بازگشایی می شوند.

    پ
    پ

    جشنواره روز ملی دریای کاسپین در ساحل دریای رودسر 17 - آغاز بازگشایی طرح های سالم سازی دریا در گیلان - دریا

    مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه‌های گیلان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل ساماندهی سواحل کشور، طرح‌های سالم سازی در استان همزمان با ۹ استان ساحلی کشور از هفته جاری فعال شده و تا پنجم مهرماه ادامه می‌یابد.

    منا ابروفراخ تصریح کرد: براساس جلسات برگزار شده ستاد ساماندهی سواحل به ریاست استاندار، تکلیف و شرح وظایف هریک از دستگاه‌های اجرایی از جمله عوامل امنیتی، امداد و نجات، هلال احمر، اورژانس و سایر دستگاه‌های متولی خدماتی همچون رفاهی، بهداشتی و گردشگری به مسافران ورود به طرح‌های سالم سازی مشخص شده است.

    وی از هموطنان و مسافران ورودی به نوار ساحلی خواست با توجه به جلوگیری از هر گونه غرق شدگی و کاهش تلفات انسانی، از شنا در خارج از طرح‌های سالم سازی خودداری کنند.

    دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه‌های گیلان خاطرنشان کرد: مسافران بایستی به توصیه‌های اطلاع رسانی از سوی رسانه‌های خبری استان، ناجیان غریق و عوامل اجرایی در سواحل توجه کنند تا خاطراتی خوش از تعطیلات تابستان در سواحل دریا را برای خود رقم بزنند.

    گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب استان، ۲۷۴ کیلومتر نوار ساحلی دارد.

    زیست شناسی (اکولوژی) دریای خزر، شرایطی خاص دارد که بلد بودن فنون شنا در دریا را امری ناگزیر ساخته به نحوی که دریای خزر، موج‌هایی شکافنده دارد و این، از مخاطرات دائمی آن است که البته در شرایط آب و هوایی نامساعد و ناپایداری‌های جوی، قوی‌تر می‌شود. کارشناسان معتقدند یکی از بهترین راه‌ها برای شنا در خزر، شنا به موازات ساحل است ضمن آنکه تأکید شده علاوه بر خطر شکستگی گردن یا وارد آمدن ضربه به سر در صورت شیرجه در آب‌های کم عمق، غرق شدگی در آب‌های عمیق خزر نیز افراد تازه کار را تهدید می‌کند.

    طرح اهتزاز پرچم‌های زرد و آبی در شناگاه ها، بمنظور آگاه سازی هم وطنان از وضعیت سلامت آنهاست و بر این اساس؛ پرچم‌های آبی در شناگاه های سالم برافراشته شده و برای شناگاه های آلوده از پرچم زرد استفاده می‌شود.

    ایرنا

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.