پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • دولت روحانی برای اجرای مسکن اجتماعی قدمی برنداشته است
    19 خرداد 1398 - 16:41
    شناسه : 153616
    0

    نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی به اقدامات دولت‌های مختلف در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: دولت روحانی برای اجرای مسکن اجتماعی قدمی برنداشته است.

    پ
    پ

    مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود - دولت روحانی برای اجرای مسکن اجتماعی قدمی برنداشته است - طرح ملی مسکن

    مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۹ خرداد) پارلمان و در جریان بررسی گزارش عملکرد طرح ملی مسکن ، گفت: تاکنون تنها ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار پروانه برای واحدهای مسکونی صادر شده است که به معنای تأمین ۵۰ درصد نیاز کشور است.

    وی افزود: نیاز مسکن در ایران بین یک تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برآورد شده که ۷۰۰ هزار واحد مسکونی از این میزان نیاز زوج‌های جوان و مابقی برای سایر جامعه است که باید بررسی شود چه میزان از آن تأمین شده است.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس اضافه کرد: صنعتی‌سازی مسکن در قانون برنامه چهارم مورد تأکید قرار گرفت که باید ۲۰ درصد ساختمان‌ها صنعتی‌سازی شود که این روش ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت مسکن را کاهش داده و عمر ساختمان را افزایش می‌دهد.

    لاهوتی همچنین به تقسیم‌بندی دهک‌های مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: برای دهک‌های بالا تعهدی به تأمین مسکن نداریم، زیرا آن‌ها زمین و تسهیلات دارند؛ دهک‌های متوسط نیز با یارانه سود تسهیلات مشکل‌شان برطرف می‌شود، اما برای دهک‌های پایین با این روش‌ها نمی‌توان مشکلی را حل کرد.

    وی، یکی از راه‌های تأمین مسکن دهک‌های پایین درآمدی را ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت عنوان کرد و گفت: در قانون برنامه ششم نیز به آن تأکید شده است، همچنین باید زمین ارزان برای افراد تأمین شود که تنها را‌ه‌حل برای دهک‌های پایین است.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس به اقدامات دولت‌های مختلف در حوزه مسکن اشاره و تصریح کرد: در دولت سازندگی زمین در اختیار دهک‌های پایین قرار گرفت و در دولت اصلاحات طرح اجاره به شرط تملیک اجرا شد، همچنین در دولت احمدی‌نژاد نیز طرحمسکن مهر اجرا شد، اما در دولت‌ آقای روحانیکه مسکن اجتماعی را مطرح کردند، قدمی برای اجرای آن برداشته نشده است.

    لاهوتی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حوزه روستایی مشکل نداریم و بنیاد مسکن به وعده‌های خود در این حوزه عمل کرده است.

    افکارنیوز

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.