×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

فیشینگ با شگرد ثبت‌نام کارت هوشمند سوخت - فیشینگ با شگرد ثبت‌نام کارت هوشمند سوخت - سوخت

سرگرد ایرج پورمستمند  با اعلام این خبر گفت: امروزه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مانند بسیاری از پدیده‌های دیگر دارای پیامدهای مثبت و منفی هستند که با برنامه‌ریزی و بالا بردن سطح آگاهی، شهروندان می‌توانند از آثار مثبت آن بهره گرفته و پیامدهای منفی را به حداقل برسانند.

این مقام انتظامی افزود: سایت خدمات دولت همراه برای ثبت‌نام کارت سوخت ارائه‌شده است که متأسفانه مجرمان با ارسال پیامک‌های دروغین و تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی با جعل این سایت و هدایت شهروندان به درگاه پرداخت جعلی اقدام به خالی کردن حساب افراد می‌کنند.

وی این شگرد مجرمانه را فیشینگ عنوان کرد و بیان داشت: هکرها در این شیوه صفحه‌ای مشابه درگاه پرداخت بانک را طراحی و با قرار دادن این صفحه‌های جعلی در سایت خود و ارائه پیشنهادهای دروغین سعی می‌کنند افراد را وادار کنند وارد صفحه پرداخت جعلی شوند و وجه را پرداخت کنند.

سرگرد پورمستمند ادامه داد: به محض ورود افراد به درگاه پرداخت جعلی، اطلاعات بانکی آنها به صورت خودکار برای هکرها ارسال و کلاه‌بردار قادر خواهد بود حساب را خالی کند.

این مقام انتظامی یادآور شد: کاربران برای ثبت‌نام کارت سوخت فقط به سایت https://mob.gov.ir/ مراجعه و از ورود به سایت‌های مشابه بپرهیزند و به هیچ عنوان به کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغ سایت‌های مشابه می‌نمایند اعتماد نکنند.

وی با اشاره به اینکه امنیت مطلق در فضای مجازی وجود ندارد گفت: باید با تسلط بر مباحث امنیتی از بروز مشکلات جلوگیری کرد.

سرپرست پلیس فتا استان گیلان در پایان از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با هرگونه مشکل در فضای مجازی و یا نیاز به مشاوره، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک ثبت گزارش مردمی اعلام کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.