×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رئیس پلیس فتای گیلان از شناسایی و معرفی یک زن و دو نفر مرد عامل هتک حیثیت و نشر اکاذیب در تلگرام به دادسرای عمومی و انقلاب رشت و صومعه‌سرا خبر داد.

به گزارش «بامردم»، ایرج محمدخانی ظهر امروز در نشست انتظامی گیلان با ارائه گزارش شناسایی و دستگیری عاملان هتک حیثیت در تلگرام، اظهار کرد: چند فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت و صومعه‌سرا به دادخواهی تعدادی از شهروندان، مبنی بر هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه آنها در تلگرام به پلیس فتا ارجاع شد.

وی با بیان اینکه موضوع مذکور در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت، افزود: سه نفر از عاملان هتک حیثیت و نشر اکاذیب در تلگرام که یک زن و دو مرد اهل رشت و صومعه‌سرا بودند شناسایی و به پلیس فتا احضار شدند.

رئیس پلیس فتای گیلان با اشاره به اعتراف متهمان مذکور به بزه انتسابی، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب رشت و صومعه‌سرا معرفی شدند.

وی به هتک حیثیت و نشر اکاذیب در قانون جرایم رایانه‌ای اشاره کرد و یادآور شد: طبق ماده ۱۶ فصل پنجم این قانون «هر کس توسط سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف انتشار دهد به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال محکوم می‌شود».

محمدخانی گفت: در قانون جرایم یارانه‌ای ذکر شده که اگر تغییر یا تحریف فیلم، صوت و یا تصویر به صورت مستهجن باشد فرد متهم به حداکثر هر دو مجازات مذکور محکوم می‌شود.

وی از شهروندان گیلانی خواست تا در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.irیا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش کنند.

به گفته رئیس پلیس فتای گیلان، طبق ماده ۱۷ فصل پنجم قانون مذکور هر کس توسط سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او به صورت غیرقانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.