×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

156391474 - جشنواره ملی بورس و رسانه در گیلان برگزار می شود/ سرمایه گذاری در بورس بدون آموزش امکان پذیر نیست -

یاسر فلاح روز پنجشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گیلان در رشت افزود: اثر متقابل بازار سرمایه و کسب و کارهای نوین در رشد اقتصادی کشور، نقش بورس‌های کالایی در شفافیت اقتصادی و جلوگیری از انحصار، چگونگی توسعه فرهنگ سهام داری در افق پیش روی بازار سرمایه، نحوه اثرگذاری بازار سرمایه در حمایت از رونق تولید و تأثیر توسعه ابزارها و نمادی های مالی در افزایش کارایی بازار سرمایه از جمله محورهای این جشنواره است.

وی درباره قالب‌های آثار قابل ارائه به جشنواره اظهار داشت: بخش رسانه‌های مکتوب و دیجیتال (روزنامه‌ها، نشریات ادواری، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری – تحلیلی) شامل خبر، گزارش، گفت و گو، تیتر، یادداشت، مقاله و سرمقاله، بخش رسانه‌های دیداری و شنیداری شامل برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی شامل گزارش، مستند، گفت و گو و… از قالب‌های آثار قابل ارائه در سومین جشنواره ملی بورس و رسانه است.

فلاح با اشاره به جایزه ویژه جشنواره با موضوع نحوه اثرگذاری بازار سرمایه در تحقق شعار رونق تولید خاطر نشان کرد: آثار قابل ارائه در این جشنواره بایستی از تولیدات از اول مرداد ۹۷ تا ۲۰ تیرماه سال جاری باشد و ارسال آثار تنها از طریق سایت جشنواره امکانپذیرست که علاقمندان بایستی برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.festpress.ir مراجعه کنند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس اوراق بهادار با بیان اینکه علاقمندان برای ارائه آثار تا بیستم تیرماه سال جاری فرصت دارند، اضافه کرد: مراسم معرفی برگزیدگان و اختتامیه سومین جشنواره بورس و رسانه هفته دوم مرداد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در اولین جشنواره بورس و رسانه در سال ۹۶، حدود ۳۰۰ اثر از رسانه‌های ملی و تهران ارسال شده بود، اظهار داشت: سال گذشته در جریان برگزاری دومین جشنواره بورس و رسانه ۷۰۰ اثر ارسال شده بود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر این مطلب که سرمایه گذاری در بازار سرمایه و بورس حتماً بایستی با آموزش و تحقیق انجام شود، اظهار داشت: بدون آموزش و از طریق یک سری سفارش‌ها و توصیه، نمی‌تواند راهگشا و درست باشد.

وی با بیان این افراد بایستی حتماً با آموزش و از طریق مشاوران مورد تأیید بورس اوراق بهادار وارد سرمایه گذاری در بورس شوند، خاطر نشان کرد: افرادی که در بورس سرمایه گذاری می‌کنند بایستی به اخبار روز واقف باشند، نقاط قوت و ضعف اقتصاد کشور را بشناسند تا بتوانند در بورس خرید و فروش درست انجام دهند.

فلاح با بیان این مطلب که بورس جای افراد صبور برای سرمایه گذاری است، اظهار داشت: طبق اعلام نماگرهای بانک مرکزی در افق ۱۰ ساله، کسانی که در بورس سرمایه گذاری کردند، از همه بازارهای مالی بیشتر سود بردند.

وی در ادامه سخنانش در این نشست خبری بیان داشت: بازار سرمایه یا آنچه که به عنوان بورس از آن یاد می‌شود، قدمتی ۵۲ ساله دارد، تمام توسعه‌ای که در بازار سرمایه و بورس اتفاق افتاده، در ۳۰ سال گذشته بوده، ضمن اینکه بورس در کشور ما مفهوم پرابهامی برای مردم دارد و مردم آشنایی چندانی با بازار سرمایه ندارند.

وی با بیان اینکه نگرش مردمی در کشور ما در حوزه سرمایه گذاری بیشتر به بانک ختم می‌شود و برخی در بازارهای غیرمولد مانند ارز و سکه سرمایه گذاری می‌کنند، تصریح کرد: معتقدیم که بورس این امکان را فراهم می‌کند که چرخ اقتصاد بهتر بچرخد و می‌تواند به رونق تولید و اشتغال پایدار کمک کند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بیش از ۶۳۰ شرکت در بورس پذیرش شده که از محل مردم و منابع مردمی تأمین مالی می‌شوند، خاطر نشان کرد: بورس و سرمایه گذاری در آن، می‌تواند ارزش دارایی مردم را حفظ کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تالار منطقه‌ای بورس رشت را جزو تالارهای خوب در کشور دانست و اظهار کرد: به لحاظ ارزش معاملات، هفتمین بورس کشور را در رشت داریم و در سال گذشته، یک هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان نقل و انتقالات سهام در تالار منطقه‌ای رشت بوده است.

ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.