×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

مراسم معارفه شهردار رشت و تودیع سرپرست و شهردار سابق رشت 1 - ضرورت حرکت در جهارچوب قانون/ قدردانی از مجموعه کارکنان شهرداری طی ۱۱ ماه کار سخت/ شهرداری ملک همگان است/ رشت مهد نخبگان است - با مردم

به گزارش واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت در مراسم معارفه شهردار رشت و تودیع سرپرست و شهردار سابق رشت (گزارش تصویری) ضمن خیر مقدم به تمامی حاضرین و مدعوین آئین معارفه شهرداری رشت در سخنانی بیان داشت: اینجانب به عنوان عضو ی از اعضای شورای پنجم از تمامی همکاران شهرداری که در طول ۱۱ ماه سخت در کنار همدیگر ماندند قدردانی می کنم.

رضا رسولی با اشاره بر طولانی شدن فرآیند انتخاب شهردار تصریح کرد: امروز شاهد یک انتخاب بسیار خوب و قابل دفاعی خواهیم بود. ناصر حاج محمدی با ده رای به عنوان شهردار رشت انتخاب شد.

وی در ادامه با اشاره به سوابق تحصیلی و کاری ناصر حاج محمدی تصریح کرد: در طول ۱۱ ماهه اخیر که اعضای شورای اسلامی شهر رشت در حال انتخاب شهردار بودند، مهندس علی بهارمست با کمک دیگر همکاران ۱۱ ماه سخت را پشت سر گذاشتند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: ناصر حاج محمدی با ده رای به عنوان شهردار انتخاب شد. وی به لحاظ سوابق علمی فارغ التحصیل از بهترین دانشگاههای کشور در رشته محیط زیست و دارای سوابق طولانی در شهرداریهاست.

وی ضمن قدردانی از زحمات ده ماهه دکتر نصرتی یادآور شد: حضور دکتر نصرتی در مسند شهرداری رشت، زمینه ساز اقدامات مناسبی بوده و اکنون با حضور ایشان در وزارتخانه شاهد حمایتهای همه جانبه ایشان هستیم.

رضا رسولی با تاکید بر قبول تمامی گلایه های وارده بر شورای پنجم خاطرنشان کرد: شورای چهارم هم شرایط سختی را پشت سر گذاشت. در شورای چهارم با توجه به کاردانی آقای خلیلی و استیضاح ایشان تا انتخاب دکتر ثابت قدم زمان زیادی سپری شد.

نایب رییس شورا و رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: از طرف خودم و به نمایندگی از دیگر اعضای شورای پنجم به مردم رشت متعهد می شوم که تمام کارهای عقب مانده را در طی دو سال باقی مانده جبران و در پایان این دوره با روزمه قابل قبول شهر رشت را به همکاران خود در شورای ششم تحویل دهیم.

وی ضمن قدردانی مجدد از علی بهارمست و روسای سازمانها گفت: امیدوارم در آینده نیز با حفظ اتحاد موجود در مجموعه مدیریت شهری و با مساعدت همراهی و همدلی تمامی اعضای شورا برای توسعه شهر رشت گام برداریم.

مراسم معارفه شهردار رشت و تودیع سرپرست و شهردار سابق رشت 28 - ضرورت حرکت در جهارچوب قانون/ قدردانی از مجموعه کارکنان شهرداری طی ۱۱ ماه کار سخت/ شهرداری ملک همگان است/ رشت مهد نخبگان است - با مردم

رشت وطن دوم من است/ حضور و ثبت نام ۱۰۸ سرمایه گذار برای ۳۲ پروژه تاثیرگذار

معاون سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در این مراسم با تاکید بر علاقه وافر خود به مردم شهر رشت بیان داشت: رشت وطن دوم من است و بیشترین مراجعات روزانه در سازمان شهرداریها و دهیاریها به اینجانب مردمان خوب شهر رشت هستند.

مسعود نصرتی یادآور شد: از امروز مسئولین شهرداری رشت در یک عزمی جدی به فکر به روز آوری و بهینه سازی فعالیتها خود خواهند بود.

وی با تاکید بر طراحی اتاق شکوفایی در تهران و قزوین افزود: با طراحی این اتاق در شهر رشت و با توجه به احساس تعلق نخبگان و فرصت بی نظیر در هیچ کدام از شهرهای یاد شده به اندازه این شهر شاهد استقبال نخبگان و مسئولین از این پروژه نبوده ایم.

گواه آن درج یک آگهی و فراخوانی در راستای سرمایه گذاری در شهر رشت و حضور و ثبت نام ۱۰۸ سرمایه گذار برای ۳۲ پروژه تأثیرگذار این شهر می باشد.

مراسم معارفه شهردار رشت و تودیع سرپرست و شهردار سابق رشت 29 - ضرورت حرکت در جهارچوب قانون/ قدردانی از مجموعه کارکنان شهرداری طی ۱۱ ماه کار سخت/ شهرداری ملک همگان است/ رشت مهد نخبگان است - با مردم

مردم شهر تشنه خدمت هستند/ رشت نردبان پیشرفت کسی نیست/ دیوار اعتماد هنوز در رشت تخریب نشده است

غلامعلی جعفرزاده در خطاب به معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور خاطرنشان کرد: شهر رشت شهر اولین ها و شهری خلاق در بسیاری ازپروژه ها بوده و هست شهر رشت یکی از بهترین وضعیت مدیریتی را دارد.

وی با تاکید بر قدردانی از بهارمست سرپرست شهرداری رشت خاطرنشان کرد: همان طور که مطلعید در دوران سرپرستی به دلیل سرپرست بودن بسیاری از کارهای کلیدی و قانونی قابل اجرا نیست و در شهر بسیاری از پروژه های کلیدی اجرا نمی شد.

جعفرزاده با تاکید بر ضرورت لحاظ نگاه ویژه شهردار منتخب به شهر رشت بیان کرد: شهر رشت شایسته بهترینهاست، و باید نگاه ویژه ای به شهر داشت.

نماینده مردم شهر رشت با تاکید بر اینکه رشت نردبان برای پیشرفت کسی نیست ،گفت: امروز ۶۵ اسم به عنوان شهردار در صفحه ویدئو پروژکتور به نمایش درآمد یعنی ۶۵ نفر آمدند و رفتند و ممکن است اسم ناصر حاج محمدی هم به زودی در این صفحه به نمایش درآید.

وی با تاکید بر اینکه هنوز دیوار اعتماد در شهر رشت تخریب نشده، خاطرنشان کرد: شهر رشت دارای مردمانی بسیار خوب و معتمد است و بر خلاف اکثر شهرهای کشور که نسبت به مسئولین خود بی اعتماد هستند مردم این شهر هنوز به حرفهای مسئولین اعتماد دارند و درکنار مسئولین هستند.

جعفرزاده حضور استاندار و مسئولین از ابتدای جلسه را اتفاقی میمون دانست و گفت: این حضور حکایت از همراهی مداوم با شهردار منتخب دارد، هر چند شهر رشت بسیار عقب افتاده است اما امروز از شهردار منتخب خواستاریم که با کمک اعضای شورای شهر رشت، استاندار، نمایندگان و مسئولین استانی رشت را از وضعیت کنونی نجات دهد.

مراسم معارفه شهردار رشت و تودیع سرپرست و شهردار سابق رشت 32 - ضرورت حرکت در جهارچوب قانون/ قدردانی از مجموعه کارکنان شهرداری طی ۱۱ ماه کار سخت/ شهرداری ملک همگان است/ رشت مهد نخبگان است - با مردم

دوران سرپرستی دوران گذار و انتقال است/ اصلاحات ضوابط طرح تفصیلی مانع رکود ساخت و ساز شد

سرپرست شهرداری رشت ضمن خیر مقدم به مدعوین مسئولین کشوری استانی بیان داشت: شهر رشت دقیقا ۱۰ ماه و ۲۵ روز دارای سرپرست بوده همان طور که میدانید دوران سرپرستی دوران گذار و انتقال است، این دوران همراه با مشکلات عدیده ای چون مسدودی مکرر حسابها، پرداخت ماهیانه ۱۶ میلیاردتومان و… بوده است.

وی با تاکید بر فعالیت روزانه شهرداری با حمایت اعضای شورا تصریح کرد: بحث پرداختی های پرسنلی همکاران که همواره دغدغه بسیاری از افراد چون استاندار محترم بوده و در بسیاری از کلانشهرهای کشور پرداخت حقوق با تاخیر سه الی چهار ماهه و در دیگر شهرها با تاخیر حداقل یک الی دو ماهه انجام می شد اما در ماههای پایانی سال گذشته که بسیاری از افراد که به پرداخت حقوق اسفند ماه خوشبین نبودند، علاوه بر پرداخت حقوق اسفند ماه بسیاری از معوقات هم پرداخت شد.

علی بهارمست دوران سرپرستی را دوران آرامی به زعم بسیاری از افراد خواند و گفت: خوشبختانه در این ۱۱ ماهه در یک فضای آرام و دوستانه کار پیش رفت.

وی طرح تفصیلی را یکی از دغدغه های مهم شهر رشت دانست و تصریح کرد: در این راستا نیز با کمک مهندس اوسط مقدم معاون عمرانی استانداری و معاونت شهر سازی شهرداری رشت با اصلاحات طرح تفصیلی جلوی رکود ساخت و ساز گرفته شد.

سرپرست شهرداری رشت در خصوص توسعه ناوگان عمومی شهر یاد آور شد: در زمان دکتر نصرتی قرار داد خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس خریداری که متاسفانه به دلیل عدم تعهد پیمانکار قرارداد لغو شد اما با عقد قرارداد خرید اتوبوس برای اولین بار رژه ۸۰ دستگاه اتوبوس در رشت در دوران سرپرستی اجرا شد.

علی بهارمست از سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد تومانی در رشت طی ۱۱ ماهه اخیر خبرداد و گفت: این سرمایه گذاری در شهر بازی رشت بود و اکنون سرمایه گذار پس از چندین سال تعطیلی فاز اول آن را به اجرا و طی چند ماه آینده با نوسازی وسایل بازی و تفریح بازیهای کودکان و نوجوانان فاز دوم آن را اجرایی خواهد کرد.

وی افزود: بحث تصفیه خانه سراوان باصلابت در حال فعالیت است و به بهره برداری رسیده است.

علی بهارمست در پایان سخنانش تصریح کرد: تمامی این گزارشها حاکی از تلاش تمامی پرسنل شهرداری است و جا دارد تا از کلیه کسانی که در جایگاه خود تلاش در عدم توقف در خدمات دهی به شهروندان راداشتند قدردانی کنم.

مراسم معارفه شهردار رشت و تودیع سرپرست و شهردار سابق رشت 35 - ضرورت حرکت در جهارچوب قانون/ قدردانی از مجموعه کارکنان شهرداری طی ۱۱ ماه کار سخت/ شهرداری ملک همگان است/ رشت مهد نخبگان است - با مردم

شهرداری محل سرویس دهی شخصی نیست/حاکمیت قانون و نظارت مردم دو مبنای اصلی کار هر مسئولی است

مصطفی سالاری دیگر سخنران این مراسم با اظهار خرسندی با انتخاب شهردار رشت بیان داشت: با پخش کلیپ پروسه انتخاب شهردار بخشی از ابهامات رفع شد و امروز با کمک هم باید کارهای بهتری را برای مردم شهر رشت داشته باشیم.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت حرکت در حدود قانون در راستای انتخاب شهردار تصریح کرد: انتخاب هایی میشد که حکایت از وحدت رویه برخی از افراد داشت، و تمامی پیوند افراد و رقابتها را میمون و مبارک می پنداشتیم.

وی با اشاره به ضرورت در تسریع بخشی انتخاب شهردار بیان داشت: همکاران ما در استانداری فرمانداری و بخشداری یک نفر را برای جذب معرفی نخواهد کرد. در انتصابات هیچگونه دخالتی نخواهیم داشت و اگر پیشنهادی شد خطای شخصی خواهد بود.

سالاری با اشاره به کاهش حوصله و صبر مردم خاطرنشان کرد: از همه دست اندرکاران حوزه شهری انتظار است تا در راستای ثبات شهری گام بردارند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه شهرداری محل سرویس دهی شخصی نیست گفت: در سایر سازمانهای دولتی سرویس دهی به نزدیکان ممنوع خواهد شد و فقط برای مردم کار شود و به هیچ وجه به سرویس های شخصی تمکین نکنید که در اینصورت استانداری نیز به طور صد در صد از شما حمایت خواهد کرد.

او حاکمیت قانون و نظارت مردم دو مبنای اصلی کار هر مسئولی دانست و گفت: امید است با انضباط کاری و اداری با بهره گیری از تمام ظرفیتها برای مردم کار کنیم.

وی با اشاره به عبور دو رودخانه در داخل شهر تصریح کرد: دو رودخانه از شهر ما عبور می کند که محل تفرج مردم ما بوده و بهترین منظره تبدیل به بدترین منظره شده است. لذا شایسته است اکنون با هدف گذاری روی یک رودخانه ابتدا اقدام به جمع آوری فاضلاب کرده و در طول یک و نیم سال زیباسازی را اجرایی تا این کار الگویی برای رودخانه بعدی و گام بعدی خواهد شد.

مصطفی سالاری میدان شهرداری ظرفیت بسیار مطلوب عنوان و تصریح کرد: این میدان کار بسیار خوبی است تنها مشکل آن انسداد پیاده راه است که آن نیز با خرید ۴ ملک مربوط به نهادهای عمومی میتوان مشکل تردد را حل کرد.

استاندار گیلان در خصوص تالاب عینک گفت: در بخش تالاب عینک باید طرحی آورد که اجرایی باشد نه طرح انتزاعی و دور از ذهن.

وی حمل و نقل عمومی و پسماند را نامطلوب توصیف کرد و یادآور شد: طی مذاکره با وزارتخانه پیش بینی جهت تخصیص بیش از دو هزار میلیاردتومان اعتبار داده شد اما من حاضرم که با اختصاص هزار میلیارد متمرکز میتوان به پسماند سامان داد.

وی با قدردانی از زحمات مسعود نصرتی و علی بهارمست شهرداران پیشین خاطرنشان کرد: از مجموعه مدیریت شهری تقاضا دارم که در چهارچوب قانون و با پرهیز از منافع فردی و شخصی و فقط برای مردم کار کنید و با حاکمیت قانون همه را برای بهتر کار کردن در کنار خود داشته باشد.

مراسم معارفه شهردار رشت و تودیع سرپرست و شهردار سابق رشت 39 - ضرورت حرکت در جهارچوب قانون/ قدردانی از مجموعه کارکنان شهرداری طی ۱۱ ماه کار سخت/ شهرداری ملک همگان است/ رشت مهد نخبگان است - با مردم

اعتماد سازی اولین کار مجموعه مدیریت شهری است

معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور نیز در آئین معارفه شهردار رشت با قدردانی از حضور مسئولین، مدیران استانی و شهروندان در مراسم فوق بیان داشت: حضور این جمع کثیر و صمیمی حاکی از وجود پشتوانه کاری و توسعه دارد.

جمالی نژاد تصریح کرد: اگر بخواهد در شهری تمام پتانسیل های نهفته برای توسعه شهر آماده شود بایستی تشکیل یک مثلث داد و مدیر شهر نقش محوری در این مثلث خواهد داشت.

وی با خطاب به شهردار منتخب شهر رشت گفت: اگر قرار است رشت شهر غیور مردان و نخبگان ایران به جایگاه اصلی خود برگردد و به عنوان شهر خلاق در بسیاری از زمینه های دیگر مطرح گردد، نیازمند تعامل نزدیک شهردار با شهروندان، مدیران و از همه مهمتر حاکمیت است.

معاون عمرانی وزیر کشور با تاکید بر جلوگیری از ایجاد دیوار بی اعتمادی بین دستگاههای عمومی و مردم بیان داشت: اعتماد سازی اولین کار مجموعه مدیریت شهری است. و نقش شهردار در جذب این اعتماد بسیار پررنگ است.

جمالی نژاد یاد آور شد: در دفاع مقدس هم بسیاری از ظرفیتها و زیرساختها وجود نداشت، اما اعتماد مردم را داشتیم و این در حالی است که امروز بسیاری از ظرفیتها را داریم اما متاسفانه اعتماد بسیار کم شده است، بنابراین اولین گام برای حضور سرمایه گذاری و توسعه اعتماد سازی است.

وی رشت را مهد نخبگان دانست و بیان داشت: استفاده از افراد فهیم، مشاهیر علمی و اقتصادی در راستای بالا بردن سطح مشارکت و تقویت شرکت های دانش بنیان، برون سپاری فعالیتها، ارتقای سطح تحصیلات همکاران، توجه اساسی به تخصص پرسنل گام دیگر توسعه است.

رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور ارتباط و مناسبات بین شورا و شهرداری را رأس دوم مثلث توسعه خواند و افزود: اگر این ارتباط ایجاد نگردد خدای نکرده بی اعتمادی عمومی ایجاد خواهد شد.

جمالی نژاد حفظ مناسبات شهرداری با حاکمیت را رأس سوم مثلث فوق دانست و گفت: مناسبات و ارتباط شهرداری با حاکمیت در توسعه شهری بسیار مثمر خواهد بود، اگر خدای نکرده این تعامل نباشد شهرداری با شکست مواجه خواهد شد.

مراسم معارفه شهردار رشت و تودیع سرپرست و شهردار سابق رشت 42 - ضرورت حرکت در جهارچوب قانون/ قدردانی از مجموعه کارکنان شهرداری طی ۱۱ ماه کار سخت/ شهرداری ملک همگان است/ رشت مهد نخبگان است - با مردم

ضرورت طراحی چشم انداز برای شهر رشت/ گسیختگی افکار تنها مشکل شهر رشت است

ناصر حاج محمدی شهردار رشت بیان داشت: قبل از مشورت با اعضای شورای شهر رشت از آن در اقصی نقاط شهر بازدیدی داشتم و متوجه شدم که شهرداری هیچ افقی برای کوتاه مدت و بلند مدت ندارد و برای آینده شهر هیچ چشم اندازی نداشته است.

وی با تاکید بر ضرورت طراحی چشم انداز برای شهر رشت تصریح کرد: با توجه به ظرفیتهای موجود و فراهم بودن بستر توسعه در این شهر حس می شود که سالیان سال در شهر رشت کوتاهی شده است.

حاج محمدی با تاکید بر مشکلات عدیده در شهر رشت خاطرنشان کرد: نوید آن می دهم که با کمک و همراهی مسئولین بلند پایه استان و اعضای شورای شهر و معاون عمرانی وزیر کشور که خود را عضو دوازدهم شورای شهر رشت می داند گام های بلندی در توسعه شهر رشت برداریم.

شهردار رشت گسیختگی افکار را تنها مشکل شهر رشت دانست گفت: امروز با جمعیت فعلی شهرداری باید گفت، شهرداری اصلا چابک نیست. با داشتن ۴ هزار پرسنل این وضعیت شهر زیبنده رشت نیست.

ناصر حاج محمدی با تاکید بر ورود بیست میلیون گردشگر در رشت خاطرنشان کرد: مشکل پسماند سراوان و رودخانه های آلوده این شهر به فرمایشات استاندار با جان و دل گوش فرا داده و با هدایت و حمایت شخص استاندار و دیگر همکاران در اولین گام سعی خواهد شد حداقل یک سوم مشکل مرتفع گردد.

وی وجود تالاب عینک در مرکز شهر را بهترین فرصت اقتصادی خواند و یاد آور شد: امروزه در تمام دنیا هزینه های هنگفت برای ایجاد آب بند می شود در حالیکه این آب بند زیبا در این شهر وجود دارد.

شهردار رشت از بیان تمامی برنامه های خود دریک جلسه مجزا خبر داد و افزود: امروز به دکتر جمالی نژاد، استاندار و تمامی افراد این شهر قول میدهم که طبق برنامه و دستورالعمل های ارائه کار شروع و از فردا در جمع شهروندان حضور خواهم داشت مردم نباید شهردار را در پشت درهای بسته بیابند.

حاج محمدی شهرداری ملک همگان خواند و خاطرنشان کرد: شهردار باید روزانه ۵۰۰ میلیون تومان حقوق دهد، حال باید ببینیم که آیا شهرداری روزانه ۵۰۰ میلیون تومان خروجی برای مردم دارد.

مراسم معارفه شهردار رشت و تودیع سرپرست و شهردار سابق رشت 43 - ضرورت حرکت در جهارچوب قانون/ قدردانی از مجموعه کارکنان شهرداری طی ۱۱ ماه کار سخت/ شهرداری ملک همگان است/ رشت مهد نخبگان است - با مردم

ناصر حاج محمدی شهردار رشت

فعالیت شهرداری دو شیفته

وی افزود: از این به بعد شهرداری دو شیفته کار خواهد کرد و ۴۰۰۰ پرسنل در شهرداری برای سه شفیت کار هم کافی است.

شهردار رشت در پایان سخنانش اذعان داشت: امید است شهرداری ازحالت خدمات دهی به شهرداری فرهنگ محور و اقتصاد محور و… تبدیل گردد. وقول خواهم داد ماه عقب ماندگی ها جبران خواهد شد.

در این مراسم مصطفی سالاری استاندار گیلان، جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، مسعود نصرتی قائم مقام سازمان شهرداری های کشور میر شمس مومن زاده فرماندار رشت، سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت، رضا رسولی نائب رئیس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر رشت، محمد حسن عاقل منش رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر، حامد عبدالهی رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر، حجت جذب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر، اسماعیل حاجی پور، محمد حسن علیپور، فرهام زاهد، احمد رمضانپور نرگسی و بهراد ذاکری دیگر اعضای شورای اسلامی شهر، بهارمست سرپرست شهرداری رشت و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، کارکنان شهرداری رشت و اصحاب رسانه حضور داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.