شنبه, 7 مهر 1403 Friday, 27 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43682 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2453×
کاهش محسوس دما، وزش باد و بارندگی در گیلان در نخستین روزهای پائیز
1 مهر 1395 ساعت: 15:35
شناسه : 15460
2

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش محسوس دما، وزش باد و بارندگی در استان در نخستین روزهای فصل پائیز خبر داد. به گزارش «بامردم»، مازیار غلامی بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده تقویت توده هوای سرد و بارش زا از روز شنبه هفته آینده است که بر این […]

پ
پ

هواشناسی

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش محسوس دما، وزش باد و بارندگی در استان در نخستین روزهای فصل پائیز خبر داد.

به گزارش «بامردم»، مازیار غلامی بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده تقویت توده هوای سرد و بارش زا از روز شنبه هفته آینده است که بر این اساس شرایط برای ابرناکی، مه آلود بودن، روند کاهش دما بین هشت تا 14 درجه، وزش باد و بارندگی (گاهی شدید)، رعد و برق و احتمال تگرگ مهیاست.
وی ادامه داد: بارندگی برای بازه ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه هفته آینده از شدت بیشتری برخوردار است بنابراین آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها در بعضی از نقاط دور از انتظار نیست.
غلامی به مسافران توصیه کرد با توجه به شرایط بارندگی، لغزندگی سطح جاده، مه آلود بودن هوا و کاهش دید، موارد ایمنی را در رانندگی رعایت کرده و از استقرار در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.
وی همچنین از بخش های مختلف اجرایی استان همچون مدیریت بحران، منابع آب و برق، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، سازمان راهداری، بنادر و دریانوردی، حمل و نقل، پلیس راه و راهور و شهرداری ها خواست با توجه به این اخطاریه، تمهیدات لازم را به عمل آورند.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان آسمان امروز استان را صاف تا قسمتی ابری، طی بعدازظهر و شب افزایش ابر، در بعضی نقاط رگبار و احتمال رعد و برق عنوان و برای فردا (جمعه) نیز آسمان را قسمتی ابری تا نیمه ابری، گاهی ابری، در بعضی ساعت ها رگبار و احتمال رعد و برق پیش بینی کرد.
وی بیشینه دمای گیلان در شبانه روز گذشته را با 36 درجه سلسیوس مربوط به منجیل و کمینه دما را با 13 درجه سلسیوس مربوط به دیلمان ذکر کرد.
غلامی بیشینه و کمینه دمای شهر رشت در شبانه روز گذشته را نیز به ترتیب 30 و 20 درجه سلسیوس عنوان کرد./ایرنا

انتهای پیام /*

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.