×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

ناصر حاج محمدی شهردار رشت2 - شهرداری رشت نیازمند چابک سازی است / ساخت‌وساز جزو درآمد پایدار نیست - انتقاد رامین راستاد از شهرداری رشت

ناصر حاج محمدی امشب با حضور در نود و نهمین جلسه علنی شورای رشت با اشاره به اینکه حدود دو هفته از مدت‌زمان حضورم در شهرداری رشت می‌گذرد، اظهار کرد: طی این مدت نشست‌های مختلفی با برخی از بزرگان و دستگاه‌های انتظامی و سیستم‌های نظارتی داشتم که مباحث خوبی در این دیدارها مطرح شد.

 وی سفر اخیر به تهران به‌منظور دیدار با نوبخت معاون رئیس‌جمهور را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در سفر به تهران دستاوردهای خوبی رقم خورد و اختصاص اعتبارات مناسبی پیرامون احداث زباله‌سوز توسط دولت نوید داده‌شده است.

حاج محمدی با بیان اینکه اخیراً بازدیدی از سراوان داشته‌ام، گفت: سال گذشته رانش زباله در سراوان موجب تغییر جانمایی تصفیه‌خانه شیرابه سراوان شد.

شهردار رشت با اشاره به دیدار با نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شهرداری رشت برنامه‌های اولیه‌ای در راستای اقدامات اصلاحی تاکنون انجام‌شده و سازمان بازرسی نیز ایراداتی نسبت به برخی از اقدامات شهرداری به شورا اعلام کرده و دراین‌ارتباط اقدامات پیشگیرانه‌ای را از بدو ورود آغاز کردم.

حاج محمدی با تأکید بر اینکه باید به چارت سازمانی در شهرداری رشت پایبند باشیم، بیان کرد: تعداد زیادی از پست‌های مدیریتی خارج از چارت سازمانی در شهرداری رشت ایجادشده بود که بار زیادی به منابع مالی شهرداری وارد می‌کرد.

وی با بیان اینکه برخی از افراد برای رساندن حقوقشان به مبالغ بالاتر از عناوین خارج از چارت استفاده می‌کردند، گفت: تمامی ابلاغ‌های خارج از چارت در شهرداری رشت را لغو کردم.

شهردار رشت با اشاره به اینکه از اعضای شورای رشت پیرامون اقدامات مختلف مشورت می‌گیرم، افزود: مشکلات عدیده‌ای را در شهرداری رشت کشف کرده‌ام و معتقدم شهرداری رشت باید چابک سازی شود و در این راستا هیچ فردی را اخراج نمی‌کنم و در جایگاه‌های مناسب از حضورشان استفاده مؤثر می‌کنیم.

حاج محمدی بدهی میلیاردی را یکی از مشکلات کمرشکن شهرداری رشت دانست و تصریح کرد: شهرداری رشت بالغ‌بر ۷۰۰ میلیارد تومان به دستگاه‌ها و افراد حقیقی و حقوقی بدهی دارد و اخیراً طی مکاتبه با سرپرست شهرداری رشت از وی درخواست شد که  شهرداری رشت را با ورودی‌ها و خروجی‌های مشخص به بنده تحویل بدهد.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته نخستین قرارداد در قالب یک پروژه عظیم در سازمان سرمایه گزاری شهرداری رشت منعقد شد، خاطرنشان کرد: شهرداری خانه مردم است و معتقدم هر شهروند یک شهردار بوده و به تمام پرسنل شهرداری ابلاغ کردم که نظرات خود را پیرامون مشکلات شهری به‌طور مکتوب به بنده اطلاع بدهند.

شهردار رشت ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت را جزو آرزوهای شهروندان این شهر دانست و گفت: تمام رودخانه‌های رشت را طی یک سال نمی‌توانیم رفع آلودگی بکنیم اما معتقدیم با جذب سرمایه گزار در مباحث مختلف می‌توانیم گام‌های اساسی دراین‌باره برداریم.

ساخت‌وساز جزو درآمد پایدار نیست

حاج محمدی با اشاره به اینکه طرح ممیزی املاک باید جزو درآمدهای پایدار شهرداری باشد، بیان کرد: ساخت‌وساز جزو درآمد پایدار نیست و با توجه به شرایط مالی حاکم بر جامعه منابع مالی ناشی از آن کاهش یا افزایش پیدا می‌کند.

وی روش اجاره‌داری املاک را از دیگر برنامه‌های شهرداری رشت دانست و‌ افزود: این اقدام در بسیاری از شهرداری‌های بزرگ دنیا در حال انجام است و در حال حاضر شهرداری رشت به‌جای اینکه بزرگ‌ترین مالک باشد بزرگ‌ترین بدهکار است.

شهردار رشت با تأکید بر اینکه با پرسنل کم‌کار برخورد می‌شود، گفت: پرسنلی که طی چند مرحله به‌واسطه کم‌کاری از بنده اخطار بگیرد را نمی‌بخشم و یقیناً با این افراد حتی اگر به فردی متصل و وابسته باشند نیز برخورد می‌کنم.

فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.