جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • حمایت از تولیدکنندگان همواره یکی از دغدغه های مهم دولت تدبیر و امید است
    02 مهر 1395 - 11:27
    شناسه : 15506
    0

    استاندار گیلان با اشاره به برنامه های حمایتی دولت از تولید کنندگان اظهار داشت: حمایت از تولیدکنندگان همواره یکی از دغدغه های مهم دولت تدبیر و امید است. محمدعلی نجفی عصر پنجشنبه در جشنواره بادام زمینی در روستای دهسر بخش بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه، برگزاری جشنواره های مختلف همچون بادام زمینی را در […]

    پ
    پ

    استاندار گیلان با اشاره به برنامه های حمایتی دولت از تولید کنندگان اظهار داشت: حمایت از تولیدکنندگان همواره یکی از دغدغه های مهم دولت تدبیر و امید است.

    محمدعلی نجفی عصر پنجشنبه در جشنواره بادام زمینی در روستای دهسر بخش بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه، برگزاری جشنواره های مختلف همچون بادام زمینی را در پاسداری از هویت فرهنگی مردم مهم دانست و گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی بهانه ای است تا دستاوردهای بومی و محلی خود را حفظ کنیم.

    نجفی در ادامه با اشاره به کیفیت بالای بادام زمینی استان گیلان و به خصوص شهرستان آستانه اشرفیه اظهار داشت: هم اکنون از نظر کمی و کیفی مرغوبترین محصول بادام زمینی کشور توسط بادامکاران گیلان و شهرستان آستانه اشرفیه تولید می شود.

    وی با اشاره به اینکه کیفیت محصول بادام زمینی گیلان و شهرستان آستانه اشرفیه بایستی حفظ شود افزود: باید تلاش شود تا با استفاده از شیوه های مناسب علمی زمینه توسعه کشت و تولید محصول با کیفیت بادام زمینی در گیلان هرچه بیشتر فراهم شود.

    وی گفت: به این منظور راه اندازی یک مرکز تحقیقاتی در زمینه بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه امری ضروری است.

    نجفی ضمن تاکید بر اینکه مسئولان امر و به خصوص جهاد کشاورزی گیلان زمینه راه اندازی این ایستگاه تحقیقاتی را در شهرستان آستانه اشرفیه فراهم کنند یادآور شد: شکل گیری این مرکز پژوهشی می تواند در جهت توسعه کشت و فرآوری بادام زمینی منطقه موثر باشد.

    وی همچنین در ادامه با اشاره به برنامه های حمایتی دولت از تولید کنندگان اظهار داشت: حمایت از تولیدکنندگان همواره یکی از دغدغه های مهم دولت تدبیر و امید است.

    وی حمایت از تولید کنندگان را یک وظیفه دانست و افزود: خوشبختانه در این خصوص با توجه با آمار و کارنامه واقعی دولت در سالهای اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

    وی توسعه کشاورزی ، احیاء نوغان و ابریشم و …را از برنامه های با اهمیت دولت خواند و یادآور شد: استان گیلان در سالهای اخیر موفقیتهای بسیار خوبی را بخش های مختلف کشاورزی داشته است و این روند همچنان نیز ادامه دارد.

    استاندار گیلان همچنین با اشاره به اینکه در سال زراعی امسال با توجه به برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته مشکلی در جهت تامین آب زراعی کشاورزان گیلان وجود نداشت، تصریح کرد: همزمان با فصل برداشت برنج توسط کشاورزان، دولت کنترل خوبی را بر واردات برنج داشته است.

    وی افزود: عدم توزیع برنج وارداتی در فصل برداشت محصول کشاورزان موجب شد تا تولید کنندگان داخلی بتوانند محصولات خود را به خوبی به بازار عرضه کنند.

    نجفی در پایان از عوامل برگزار کننده جشنواره بادام زمینی شهرستان آستانه اشرفیه قدردانی کرد.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان نیز در این جشنواره اظهار داشت: کشور ما دارای سه هزار و 500 هکتار از زمین های زیر کشت بادام زمینی است.
    علیرضا شعبان نژاد با اشاره به اینکه از این میزان دو هزار و 800 هکتار سهم استان گیلان است تصریح کرد: شهرستان آستانه اشرفیه با دارا بودن دو هزار و 507 هکتار از مجموع زمینهای زیر کشت بادام زمینی گیلان یکی از قطبهای مهم کشت و تولید این محصول استراتژیک است.

    وی در ادامه کشت و تولید دانه های روغنی چون بادام زمینی را از برنامه و اولویت های مهم جهاد کشاورزی دانست و گفت: تلاش می شود تا در یک برنامه شش ساله زمینه تولید 60 درصد روغن مورد نیاز کشور فراهم شود.

    وی در ادامه شهرستان آستانه اشرفیه را مرکز مهم تولید بادام زمینی گیلان و کشور دانست و گفت: با برنامه ریزی مناسب باید کیفیت و مرغوبیت محصول بادام زمینی این شهرستان حفظ شود.

    وی با اشاره به نقش بادام زمینی در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی منطقه اظهار داشت: به منظور حفظ کیفیت و مرغوبیت بادام زمینی آستانه اشرفیه تلاش می شود تا یک مرکز تحقیقاتی بادام زمینی تا پایان سالجاری در این شهرستان راه اندازی شود.
    شعبان نژاد در ادامه توسعه کشت و فر آوری بادام زمینی را از سیاستهای محوری وزارت کشاورزی دانست و اظهار داشت: بادام زمینی تولیدی شهرستان آستانه اشرفیه همواره از استانداردهای لازم برخوردار بوده و کیفیتی مناسب و سالم دارد.
    وی بادام زمینی این شهرستان را از سالمترین محصولات در سطح کشور دانست و گفت: راه اندازی مرکز تحقیقاتی بادام زمینی در این شهرستان می تواند در تولید ارقام مناسب بادام زمینی موثر باشد.

    رحیم حیدری فرماندار آستانه اشرفیه نیز اظهار داشت: معرفی محصول با کیفیت بادام زمینی شهرستان، معرفی مراحل کاشت ، داشت و برداشت بادام زمینی ، آشنائی نحوه فرآوری سنتی و صنعتی بادام زمینی ، لزوم توجه به صنایع تبدیلی مدرن بادام زمینی ، لزوم راه اندازی ایستگاه تحقیقات بادام زمینی در شهرستان ، توسعه اقتصاد پایدار و توجه به بهره وری در زمینه تولید بادام زمینی ، ایجاد ارتباط مستقیم بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان از جمله اهداف برگزاری جشنواره بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه است.

    وی تجلیل از بادامکاران و ایجاد زمینه های حمایتی از آنان ، لزوم توجه به سلامت اجتماعی و ایجاد نشاط در جامعه و همچنین لزوم توجه به توسعه بخش مکانیزاسیون در جهت تولید بادام زمینی را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره بادام زمینی در این شهرستان عنوان کرد و گفت: در این جشنواره با راه اندازی بیش از 25 غرفه نمایشگاهی چون ماشین آلات کشاورزی ، صنایع دستی ، پخت نان و غذاهای محلی ، محصولات کشاورزی (برنج ،حبوبات…) ،گل و گیاه و…توانمندی های این شهرستان به معرض دید عموم قرار گرفته است.

    رئیس ستاد برگزاری جشنواره بادام زمینی شهرستان آستانه اشرفیه در ادامه اظهار داشت: تلاش می شود تا با برگزاری این جشنواره شهرستان آستانه اشرفیه به جایگاه اصلی خود در زمینه تولید بادام زمینی به عنوان محصولی استراتژیک و اقتصادی دست پیدا کند.
    حیدری در پایان گفت: با توجه به جایگاه این شهرستان در زمینه تولید بادام زمینی در کشور ، راه اندازی مرکز تحقیقات بادام زمینی در این منطقه بسیار ضروری است.

    در ادامه این جشنواره نیز از جمعی از بادامکاران برتر و بازاریان فعالی در زمینه بادام زمینی شهرستان آستانه اشرفیه تجلیل و قدردانی شد.
    گفتنی است برگزاری نمایشگاه، اجرای موسیقی محلی ، اجرای نمایش های آئینی ، برگزاری مسابقه و…از دیگر برنامه های جشنواره بادام زمینی شهرستان آستانه اشرفیه بود.
    همچنین در این جشنواره شرکت کنندگان از نزدیک با مراحل تولید و برشته کردن بادام زمینی و تهیه سوخته بادام ( یک نوع شیرینی که با بادام زمینی تهیه می شود) آشنا شدند.
    یادآور می شود شهرستان آستانه اشرفیه از وجود دو هزار و 507 هکتار از زمین های زیر کشت بادام زمینی بهره مند است که بطور متوسط در هر هکتار از این میزان سطح زیر کشت، حدود شش هزار و 500 کیلوگرم پیله تر بادام زمینی بدست می آید.
    از مجموع کل پیله های تر به دست آمده نیز 40 درصد به پیله خشک تبدیل شده که از این میزان نیز 50 درصد به مغز بادام زمینی تبدیل و به بازار مصرف عرضه می شود.
    دارا بودن بوته های ایستاده ، پرمحصول بودن ، کیفیت بالا ،طعم خوب ، دانه های درشت از مهمترین ویژگیهای بادام زمینی شهرستان آستانه اشرفیه است و روستا های کورکاء ، نقره ده ، استخر بیجار ، تمچال ، پرکاپشت مهدیخانی ، خوشکاروندان و…نیز از مهمترین مراکز کشت و تولید بادام زمینی این منطقه به شمار می روند.ایرنا

    انتهای پیام /*

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.