×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

کنکور - تقلب با خودکار و هندزفری هوشمند در کنکور ۹۸ -

ماجرای تقلبی کنکور سراسری از حوزه امتحانی شهرستان ثلاث باباجانی که روز جمعه ۱۴ تیرماه ۹۸ برگزار شد؛ همانند خبر زلزله ۷٫۳ ریشتری ساعت ۲۱:۴۸ یکشنبه ۲۱ آبان‌ماه ۹۶ در غرب کشور که ثلاث باباجانی و سرپل‌ذهاب را در عرض چند ثانیه زیرخروارها آوار گرفتار کرد، خبرساز شد.

در این ماجرا، ۲۱ دانش‌آموز، به علت همراه داشتن ابزار پیشرفته و مدرن تقلب همچون هندزفری، مچ‌بند، ساعت هوشمند و خودکار دوربین‌دار، شناسایی و تحویل مقامات دادستانی و امنیتی شدند.

نام ثلاث باباجانی به عنوان حوزه‌های مشکل‌دار کنکور سراسری ۹۸ برسر زبان‌ها افتاده، اما در این بین حتی نام یک داوطلب ثلاث باباجانی در لیست متخلفان قرار ندارد، طبق گفته محمدی، مدیر آموزش و پرورش ثلاث باباجانی، این متخلفان از افراد بومی شهرستان ثلاث باباجانی نیستند، بلکه از شهرستان‌ها و استان‌های همجوار هستند، که حوزه انتخابیه خود را ثلاث باباجانی انتخاب کرده بودند.

این موضوع مصداق عینی ضرب‌المثل «آش نخورده و دهان سوخته» شده، متخلفان از شهرهای خرم‌آباد، ایلام و جوانرود هستند که به هوای کسب سهمیه ناچیز در نظر گرفته سازمان سنجش که به گستردگی در شهرستان‌هایی که اصلا یک آجر آن‌ها هم از زلزله ویران نشده بود، نیست و همچنین با تصور اعمال سخت‌گیری کمتری بر حوزه‌های کنکور این منطقه زلزله‌زده، حوزه انتخابیه خود را به ثلاث باباجانی منتقل کرده بودند.

نزدیک به ۸۰۵ نفر داوطلب در کنکور سراسری امسال در حوزه ثلاث باباجانی شرکت کرده بودند، شرایط تحصیل بیشتر دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور سراسری این دیار که هنوز گرفتار ویرانی‌های به‌جا مانده از زلزله هستند در چادرها و کانکس‌ها بوده، اما این بار علاوه بر آلام زلزله، عمق مظلومیت (تقلب)، بر پیشانی دانش‌آموزان ثلاث نقش بست.

محمدی از تحویل این دانش‌آموزان به مقامات دادستانی و امنیتی خبر داد و ذکر اسامی متخلفان را در حیطه وظایف مراجع قضایی دانست و گفت: هرساله به شیوه‌های مختلف، تقلب در کنکوری سراسری انجام می‌شود که امسال با این روش‌های نوین اتفاق افتاد.

خبرگزاری فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.